task 2- Sinopsis/blurb

14 6 1
                                    

Task dari TunIndah

Tajuk: The Magic Flower

Genre: Fantasi

°°°

Sinopsis
#

69 highest ranking for fantasy.

Di planet Crystal Golden Flower terdapat penduduk itu yang mempunyai kuasa ajaib. Kuasa itu terdiri dari 3 elemen Alam Semula Jadi, Elektronik dan Fizikal. Setiap negara di planet itu mempunyai 3 orang yang mengusai 3 elemen itu.

Penduduk biasa pula ada kuasa salah satu dari 3 elemen itu tapi hanya boleh mengusai kuasa asas sahaja. Jikalau mereka mahu lebih lagi mereka mesti la berlatih.

Tetapi seorang gadis ini sahaja tidak sama macam mereka iaitu Shasha Robert. Dia selalu diejek di sekolah dengan gelaran ganjil sebab dia seorang di planet itu tidak mempunyai sebarang kuasa.

Kuasa penduduk dan Raja Ratu 3 elemen itu tidak setanding kuasa The Magic Crystal Flower. Kuasa itu hanya seorang sahaja yang boleh dapat kuasa itu. Bunga itu hanya boleh tumbuh 1000 tahun sekali. Kuasa itu boleh ada 3 elemen, bunga itu amat lah berkuasa.

Adakah Shasha akan dapat kuasa itu?

°°°
Blurb

Di planet Crystal Golden Flower terdapat penduduk yang unik sekali. Penduduk di sana mempunyai kuasa ajaib yang datang dari 3 elemen kuasa iaitu Fizikal, Elektronik dan Alam Semula Jadi. Setiap penduduk akan ada kuasa itu kecuali seorang gadis ini yang dilahirkan tanpa kuasa.

Ibu kandungnya membuang dia tetapi nasib baik ada orang yang mahu mengambil dia sebagai anak angkat. Setiap hari mesti dia kena ejek oleh rakannya di sekolah.

Kuasa 3 elemen itu belum cukup lagi sebab ada lagi hebat dari itu. Kuasa lagenda bunga Crystal Golden. Bunga itu hanya berbunga sekali seribu tahun. Adakah gadis itu dapat menjumpai bunga itu dan tidak akan dikutuk lagi?

°°°°
Done second task!!

[25/5/2018]

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 25, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

G2C (Give,Guide,Challenge)Where stories live. Discover now