09

24 5 0
                                    

Hyojeong

Aku berjalan menuju ke sekolah.

Hari yang sangat sempurna untuk aku sebab tak ada orang kacau aku.

Ting ting ting

---

+601 - - - - - - - -

Hyo ko dah pergi sekolah dulu ke?

Abang ko kata yang ko dah pergi
sekolah

Hyo?

Ni aku Jimin

---

Budak ni.

Aku dah block dia, boleh pulak whatsapp aku dengan no lain. Dia ada berapa nombor sebenarnya?

Aku hanya mengabaikan chat yang dihantar Jimin dan aku terus block dia.

Lantak dia lah.

Aku memasukkan fon ke dalam blazer dan berjalan memasuki perkarangan sekolah.

Aku hanya lihat semua orang yang berjalan. Kebanyakkannya pasangan lelaki dan perempuan.

"Aku ada terlepas apa-apa ke ni?"

Aku kembali mengambil fon aku di poket blazer dan membuka memo.

18/2 valentine's day
Mesti ingat, kena bagi coklat dekat Jiminie

Ouhh, valentine day.

Aku terus delete memo valentine day yang aku tulis dan terus menuju ke locker aku.

---

Aku melihat semua orang sibuk dengan memegang coklat di merata-rata tempat.

"Tchh buat sakit mata aku je"

Aku membuka locker aku untuk menyimpan buku-buku yang tidak digunakan. Tiba-tiba keluar banyak coklat dari locker aku.

"What the--

Locker aku penuh dengan coklat dan kad yang berbentuk hati!!

"Uyooo, Hyojeong lagi banyak dapat hadiah dari aku lah"

"Macam la ko tak dapat hadiah langsung"

"Tak reti bersyukur macam tu lah"

"Ehhh aku bersyukur ehh"

"Dah bersyukur asal bising lagi? biar la budak tu nak dapat berapa banyak coklat pon"

"Entah makhluk ni"

"Yelahhh"

Aku memandang suara-suara yang bersuara itu. Kwon Taeyoon, Choi Hyunji dan Song Jihyun pengawas yang menjadi mangsa benci murid sekolah.

"Eh dia pandang. Hai Hyoo"

Aku hanya memandang Hyunji yang melambai-lambai aku. Taeyoon dan Jihyun dah pergi jauh dari Hyunji tu.

Aku mengabaikan lambaian Hyunji dan terus mengambil salah satu kad yang berbentuk hati itu.

Happy valentine's day
HYO ♡
I'm sorry? please forgive me
                                  from:
                                    P.J.M

Aku terus meronyokkan kad berbentuk hati itu.

Aku mengambil semua coklat yang bertaburan jatuh dari locker dan bawa pergi ke kantin.

Dalam perjalanan ke kantin aku banyak dengar desas-desus tentang Jimin.

"Aku dengar, Jimin oppa tak nak terima mana-mana coklat pon harini"

"Tadi aku nampak dia ambik coklat tu, lepas tu bagi dekat kawan dia. Sian budak tu kena fake hope, dia ingan Jimin oppa terima coklat dia sekali hampeh"

"Dengar cerita Jimin oppa bagi Hyojeong tu coklat. Ada budak kata, Jimin oppa bagi coklat tu sampai locker Hyojeong tu penuh. Bila bukak je locker tu, coklat tu terus keluar jatuh macam air terjun"

"Untung la. Tapi aku dengar semalam ada budak nampak Jimin oppa keluar dengan sorang yeoja ni, tapi yang pasti bukan Hyojeong tu lah"

"Bagus la Jimin oppa keluar dengan yeoja lain, aku pon menyampah bila tengok Jimin oppa tu asyik terkejar-kejar si Hyojeong tu. Si Hyojeong tu bukan nak pandang Jimin pon. Akhirnya Jimin oppa cari pengganti jugak"

"Yelah, aku je broken sorang-sorang nanti. Tapikan, aku harap Hyojeong tu tak buang la semua coklat tu. Mahal kot, dia sedap-sedap nak buang"

"Aah"

Aku terus meninggalkan makcik-makcik bawang yang tengah membawang pasal aku dengan Jimin tu.

Heh. Menyesal. Tapi dia buat jugak perangai dia tu.

Aku terus menuju ke kantin.

Aku meletakkan semua coklat tu di kaunter kantin. Makcik kantin memandang aku pelik sebab bawak banyak coklat.

"Acik tolong jualkan semua coklat ni, nanti untung acik ambik 70% lagi 40% acik bagi dekat budak nama Park Jimin. Acik kenalkan Park Jimin?"

"Acik kenal, yang namchin kamu tu kan?"

Mengangguk pon tidak, menggeleng pon tidak. Sejujurnya aku tak pernah brake dengan Jimin lagi tapi aku benci dia.

"Boleh kan acik?"

"Boleh"

Aku terus pergi meninggalkan kantin.

----

Tarikh valentine date hanya rekaan

regret - k.h.j🎈Where stories live. Discover now