13

26 5 3
                                    

Hyojeong

Sekolahhh.

"Haihhhh" aku mengeluh buat kali yang kesejuta apabila kenapa paksa pergi sekolah dalam keadaan sejuk ni.

Dah la lagi beberapa hari je nak christmas.

Aku terpaksa pergi ni pon sebab oppa aku kata kalau tak pergi sekolah, tahun ni aku takkan dapat hadiah untuk christmas.

Aku nak hadiah. I dun care.

"Jangan mengeluh la, kalau ko tak pergi sekolah ko tak dapat hadiah tahun ni"

"Orang tahu la" aku mengambil beg sekolah aku di sofa dan menghentak-hentakkan kaki sambil jeling dia yang tengah tengok tv.

"Hyo pakai baju tebal tak? eomma tengok berita harini sejuk tahu"

"Hyo dah pakai empat lapis dah eomma" aku tersengih memandang eomma

"Patutlah nampak gemuk, empat lapis rupanya"

Aku hanya menjeling oppa aku.

"Hyo pergi dulu eomma"

Aku menutup pintu utama rumah dan berjalan menuju ke sekolah dengan malasnya.

---

Aku meletakkan beg sekolah aku di tempat duduk aku.

Aku memandang seisi kelas yang sibuk berborak. Borang pasal christmas, namchin, pasal pokok.

"Tchh macam-macam" aku meletakkam kepala di atas meja dan membuang pandangan ke luar tingkap.

Disebabkan tempat duduk di tepi tingkap aku boleh terus pandang pagar sekolah, aku nampak Jimin dengan yeoja tu lagi.

"Tak ada orang lain ke?"

Aku hanya pandang Jimin yang borak dengan yeoja tu depan pagar. Rupa-rupanya yeoja tu sekolah sebelah. Patutlah tak pernah nampak dia kat sekolah ni.

"Tak rasa sejuk ke borak depan pagar tu?"

"Ko pandang apa?"

Aku hanya memandang Hyunji yang menyibuk datang tempat aku.

Jihyun dan Taeyoon juga datang tempat aku.

"Hyo, christmas ni ko duduk rumah je ke?"

Aku memandang Jihyun dan mengangguk.

"Ko tak sambut dengan kawan-kawan ko?"

Aku hanya menggeleng.

"Dia mana ada kawan lah"

Tchh bisik pon aku boleh dengar.

"Kalau macam tu ko sambut dengan kitaorang lah. Nanti kitaorang nak sambut dekat bandar"

Aku memandang Taeyoon dan menggeleng.

"Tak apalah, aku nak sambut dengan family aku je" aku kembali membuang pandangan ke luar tingkap kembali.

Jimin tengah hulur satu kotak yang dibalut dengan cantik kepada yeoja tu. Yeoja tu hanya mengangguk dengan senyuman. Lepas diaorang borak sikit, Jimin hulur sampul surat pulak dekat yeoja tu. Yeoja tu hanya senyum.

Jimin masuk ke pekarangan sekolah lepas yeoja tu berlalu pergi ke sekolah dia.

"Sakit mata aku" aku melelapkan mata.

---

Aku membuka mata apabila keadaan kelas betul-betul bising.

"Apa masalah diaorang semua ni sebenarnya"

Aku hanya memandang diaorang yang tengah selamba buat kelas ni macam pasar.

"Disebabkan minggu ni last sekolah, ssaem takkan mengajar yahuuuu"

"Oii, kitaorang tahu lahhh"

"Ouhh ingatkan tak tahu"

"Pupus pleasee"

"Sesiapa yang lepas ni tak nak pergi sekolah tak payah datang dahh"

"Yeahhhh"

"Woii nanti nak christmas semua jangan lupa bawak hadiah untuk aku tahuuu"

"Tak malu sehhhh"

"Biarlahh i tahu i fab"

"Ssaem takkan masuk kelas sampai habis sekolahh"

"Horaaa horeyyyy babunnn"

Tak matang betul. Aku membuang pandangan ke luar tingkap.

Tiba-tiba hati ni terdetik nak tengok Jimin.

Aku memandang Jimin, tak perlu terkejut sebab selama ni memang Si Jimin ni selalu tenung aku dalam kelas kan.

"Ko nak apa?"

"Biar aku pandang ko kejap"

Fikiran aku menerawang.

"Biar aku pandang ko kejap"

"Ko kenapa sehh, aku tahu la aku tak cantik. Jangan la tenung aku duhh"

"Biarlah aku pandang koo, mungkin lepasni kita dah tak jumpa dah"

Hyojeong mengalihkan mukanya daripada di tatap oleh Jimin.

"Hyooo aku nak tengok muka koo"

"Tak bolehh, lagipon ko nak tengok muka aku kenapa??"

"Alaaa, bagilah aku tengok mana tahu lain kali aku tak boleh tengok muka ko dahh"

"Ko ni memang tak guna kan, mulut tu celupar sangat" Hyojeong mencubit pipi Jimin.

"Tapi Hyo, nanti kalau aku mintak nak tengok muka ko kejap, ko jangan tak kasi tau"

"Apa-apa jelah Jimin oii"

Aku terus mengalihkan muka aku dari terus dipandang Jimin.

regret - k.h.j🎈Where stories live. Discover now