PART 6

71 3 0
                                    

"Diorang ni tidur ke main bergusti dalam mimpi?!" Kata Jisung melihat mereka yang lewat tidur semalam. Kaki Sungwoon dekat atas kepala GuanLin. Daniel pula peluk ong.Jaehwan pula peluk saya,ehh.😂. Jaehwan pulak peluk gitar dia.Jari telunjuk Woojin pula termasuk kat terowong hidung Jihoon.

"Ni lah jadinya.Semalam dengar cerita hantu." Jawab Daehwi yang hndak berjalan menuju ke tingkat bawah.

"Bangun!Dah pukul 5 ni!Kang korang lewat datang kat kelas merajuk pula sbb tak dapat tempat duduk special." Marah Jisung kepada mereka.

"Alright,mama." Ngigau GuanLin ,dan dia berlalu ke tandas tanpa menghiraukan kehadiran Jisung.

"Kuaja punya budak". Kata Jisung di dalam hatinya sambil memukul bontot2 mereka yang masih belum bangun.

Setelah beberapa minit ,mulalah mereka berlawan,sapa dulu mandi dia menang.

"Korang ni macam budak2 lah.Kalau korang masih main tu,aku makan semua makanan ni." Kata Baejin menakutkan mereka😂.

Ternampak kelibat seseorang yang pantas berlari menuju ke meja dapur.

"Mane2!" Kata Danial yang tercungap-cungap mengambil nafas. "Tu..."  ditunjuk nye perut diri sendiri😂.

"Eh,korang ni.Takyah gadoh.Setiap pagi akan diberi breakfast." Kata Jisung pulak. "In addition, Aku gerak korang semua awal2 pagi untuk breakfast."

Ting Tong Ting~

Kedengaran loceng dorm mereka berbunyi.Nama pun dorm nombor satu,mestilah special sikit.

"Yes,food is coming!" Kata Jisung kepada mereka semua.Kesemua diorang bergegas turun kebawah untuk melihat makanan2 yang disediakan.

"So,this is dorm 1 kan.Nyah,makanan korang." Kata seorang makcik yang membawa bekas makanan polisterina kepada mereka.

"Gomapda." Tunduk Jisung dengan hormat sekali. "Nyah ,makanan korang...lepas makan,buang ke dalam tong sampah."

"Ek eleh.Macamlah kami budak2." Jawab Sungwoon. "Nanti kalau aku tengok korang tinggalkan bekas makanan ni kat atas meja,siap korang." Tegas Jisung.

"Jisung Hyung,Baejin ngan Daehwi nak turun dulu." Pinta Baejin dan dibalas oleh anggukan Jisung.

"GuanLin,ko nak turun dengan kami ke tak?!" Jerit Daehwi dari tingkat bawah.

"Taknaklah! Nak turun dengan Jihoon!" Jawab GuanLin sambil menjerit.

"KALAU CAMTU,AKU TAKNAK JAGA TEMPAT DUDUK KAU!PULANG NANTI ,AKU TAK TUNGGU KAU." Balas Daehwi ,geramlah tew.

GuanLin cepat2 berlari mengalahkan Usain Bolt😂. "Okjer." Jawab dia slumber je.

Bermulalah first day mereka di sekolah tersebut.

WANNA ONE || HORRORWhere stories live. Discover now