bab satu💎

160 7 2
                                    

*Uwaish pov*

KLIA 2

"Akhirnya!!" Jerit ku sambil mendepakan kedua belah tanganku. Fuhh! Rindu betul dengan tanah air sendiri setelah sekian lama aku belajar di negara orang. Tujuan aku balik ke  M'sia adalah atas permintaan daddy aku. Katanya ada hal penting. Penting sangat ke? Aku pon tak tahu.

"Nak Uwaish, berangan apa tu nak? Tak nak balik rumah ke?" Tegur satu suara. Hah! Ni Pak Mat selaku driver family aku. Dia ni baik orangnya. Kelakar pon ye jugak. Dia bekerja bersama isterinya, Mak Som di rumah kami. Itu je yang aku nak desc pasal driver family aku ni.

"Tak ada lah pak mat. Hehehe.. Mari balik" Ajakku. Pak mat hanya menurut dan kami pon menuju ke parking.

*end Uwaish pov*

*Daleena pov*

"Woi! Diamlah! Bising betul!" Arah ketua tingkatan ku iaitu Haikarl. Aku hanya memerhati telatah pelajar tingkatan 5 orkid tu. "Leen! Aku tahu la ketua tingkatan kita tu hensem.. Jangan la usha sampai nak terkeluar biji mata tuh" Usik kawan baik ku, Mya seraya menarik rambut ku yang panjang ini. Eh! Aku tempeleng karang! "Euwww.. Tak de kerja aku nak mengusha dia tuh. Kau yang usha lebih-lebih selama ni ade lah" Sindir ku lalu tersenyum senget. Suka mengenakan si Mya ni.. Hihihi. " Aku lain. Mana ada lelaki nak kat aku ni." Ujar mya dengan nada merajuk. Aku menggaru kepala yang tidak gatal. "Tak ade lah.. Kau ada je yang nak. Tpi tu lah, kau tu jual mahal sangat." Kataku sekadar menyedapkan hatinya. Memang betul pun ada yang berkenan dengan si mya ni. Mana tidaknya, putih melepak, kening tebal yang rapi, mata yang sedikit sepet dan bibirnya pinkish gitew. Bila dia gelak hilang kecomelan dia. Hahaha.

"Iye?! Siapa2?" Soal mya penuh minat. "Ade lah.. Budak set2 account.." Ujar ku. " 5 cempaka? Or 5 kemboja?" Soalnya lagi. Aku memandang muka mya. "5 rahsia...." Usikku. 'Papp!' "Duh! Sakitlah mya. Kau tu dah la macam ketam batu.." Adu ku sambil mengusap lenganku yang mula memerah. "Nak rahsia dengan aku sangatkan? Tu makan dia" Ejek mya. Aku hanya tertawa kecil.

*end Daleena pov*

*readers pov*

Ku Maria menyambut mesra kedatangan anak sulungnya itu. Uwaish menyalam tangan umi nya seraya mengucup lembut pipi milik Ku Maria. "Besar panjang dah anak umi. Kenapa muka dah tak macam m'sian boy ni? Kacak betul" Ujar  Ku Maria lalu tergelak kecil. "Apa umi ni.. Ni kan along.. Anak lelaki sulung kesayangan umi.. Made in malaysia ok." Rajuk uwaish seperti kanak-kanak berusia 5 tahun. "Iye lah. Dah, tak mahu merajuk. Nanti tak kacak. Lari pulak fans along tu nanti" Usik Ku Maria. "Along mana ada fans. Apa lah umi ni" Kata uwaish lalu masuk ke dalam rumah agam yang indah itu bersama ku maria.

_________________________________

Kring!!

Loceng telah berbunyi menandakan waktu persekolahan telah tamat. Semua pelajar sudah seperti beruk terlepas dari hutan. Apa lah nak jadi. Bukannya rumah tu lari pon!

"Hmm Leesa, awak balik dengan siapa?" Soal sufyan merangkap classmate daleena. Daleena memandang wajah sufyan sekilas. "Kenapa nak tahu? Tak reti ke nak balik sorang2?" Balas daleena dingin. "Err. Kalau boleh saya nak balik dengan awak. Tak pe ke?" Soal sufyan. Sekali lagi muka sufyan dipandang tetapi sedikit lama. "Okey" Balas daleena sepatah lalu menggalas beg hitam jenama nike nya. Sufyan tersenyum lebar lalu berjalan seiring dengan daleena.

*end readers pov*

🐣hye korang. Ni lah idea kidd yang x berapa nak best. Kepala dah macam adudu dh memikirkan first chapter nih💆. Bab ni kidd buat pendek je sbb tkut pulak readers semua x suka. Bab akan datang kidd try buat pnjg ok😄. Nnti tekan lahok. Kalau rasa x best boleh tinggalkan comment korang. Sorry lah.. Kidd x biasa nk gelar diri kidd author. X pe kan? Ok bye korang😊

cinta pilihan keluargaWhere stories live. Discover now