bab 4💎

83 6 0
                                    

*daleena pov*

Aku melangkah laju ke kelas ku. Ni semua salah baby.. Kenapalah kau tak kejut aku sengal? Tak pasal2 aku dah lambat. Dah lah harini class bio. Mampus kene bebel dengan teacher maya.

"Hah.! Ni kenapa lambat ni? Kamu ingat saya ni apa? Tunggul nak tunggu kamu?" Bebelnya. "Teacher! Sorry late" Pinta satu suara. Sedikit terhinjut bahuku. "Ni lagi sorang. Eloklah kamu berdua ni kalau dikahwinkan. Sorang queen sorang lagi king.. Kamu berdua fikir ni sekolah parents kamu suka2 nak datang lambat? Pok pek pok pek!!" Bebelan itu dihentikan apabila seorang murid lelaki bersuara. "Teacher. Bila kita nak start class?" Soalnya. Bebelan teacher tergantung sepi😂. "Ok. Kamu berdua boleh masuk." Arah teacher. Hah! Nak tahu siapa lelaki yang lambat tu? Ofc lah mikael. Kk stop.

Setelah class bio habis, aku terus menyoal mikael yang berada disebelahku. "Apahal lambat? Terlajak tidor ke?" Dia menoleh ke arahku. "Along aku tu lah. Bersiap mengalahkan mak datin. Hah, yang kau sibuk tanya aku.. Kau tu hah, kenapa lambat?" Soalnya kembali. Aku tersengih. "Lajak tidurrrrrr" Balasku lalu tersenyum gummy.

"Kau.. Kau janganlah senyum macam tu.. Iman aku tak kuat" Ujar mikael dengan muka yang merah menyala. Dah apahal mamat ni? Lain macam je aku tengok. "Eh? Kau ok tak ni?" Soalku. Mukanya ku pandang tanpa rasa malu. Matanya ku tenung sehingga lelaki itu tertunduk malu. Mukanya lagi sekali memerah. "Kau okey tak ni mikael?" Soal ku lagi. "Tak ada apa2 lah leen. Jom lah balik.. Kau hantar aku balik ek?" Balasnya. Eihh mamat ni.. Kau ingat aku ni grab kau ker hanat?! Sabar leen.. "Satu syarat.." Kataku. Keningnya terjungkit sebelah. "Belanja aku lunch.." "Ok." Balasnya sepatah. Aku tersenyum sehingga ke telinga.

*end daleena pov*

*readers pov*

Uwaish bermain dengan ip8 nya sementara menunggu kawan lamanya di café tersebut. Sekali sekala dia menyedut air yang dipesan tadi. Sedutannya terhenti taktala ada tangan yang mencuit bahunya. Sedikit terhinjut bahunya. Segera kepalanya ditoleh ke tepi.

" Adam! Kau ni kalau iye pon bagilah salam. Terkejut tahu tak!" Bebel uwaish. Adam tergelak. " Tak adalah. Aku ingat mat salih mana tadi. Manalah tahu tiba2 aku tersalah orang pulak." Ujarnya. Adam melabuhkan punggungnya di kerusi  yang berada dia hadapan uwaish. "Hah! Apa yang kau nak discuss?" Adam. "Ni hah.. Nah." Uwaish menghulurkan satu sampul berwarna  putih. Setelah sampul itu bertukar tangan, adam segera membuka sampul itu dan mengeluarkan isi dalamnya. "Weyh! Kau srs lah?! Ni kan daleena? Kau kahwin ngan dia?! Tapi dia tu still bawah umur kan?" Tidak henti2 soalan yang keluar dari mulut adam itu.

"Tapi kitorang kahwin sebab paksa. Bukan rela. Kau ingat aku nak sangat ke kahwin? Aku baru je lepas diploma. Digree pon tak lepas.. Aku tak ready nak kahwin ni. Lagipon tanggungjawab aku besar lepas kahwin nanti." Terang uwaish panjang melebar. Adam mengangguk faham. "So, kau ada lagi 2 minggu nak berhappy happy.. Lepas ni kau tak boleh dah lepak sampai 2-3 pagi ngan kitorang. Maklumlah.... Orang dah berbini nanti.. Layan bini je lah.. Kan??" Usik adam sambil menayangkan muka miangnya. Kaki adam di tendang perlahan oleh uwaish. Adam tertawa apabila muka uwaish yang putih melepak itu bertukar kemerah-merahan. Malu!

*end readers pov*
______________________________

*daleena pov*

"Mana teacher maya nih?"  Mya mengeluh. "Nda datang bah agaknya. Mc kut" Teka tierah. "Beb.. Aku nak gi toilet jap. Nak teman tak?" Soalku setelah lama berdiam diri. "Malaslah.." Mya membalas. Aku pun apa lagi? Cabut lui!!
______________________________

"Fuh..!! Lega." Ujarku. Semasa aku otw ke kelas, aku macam rasa ada orang ikut aku dari belakang. Dengan perlahan aku menoleh. Lelaki mat salih? Cikgu baru ke? Tapi kenapa macam familiar je? Tiba2 lelaki mat salih tu senyum. Aku merenungnya dengan muka yang tiada perasaan. Dengan selamba, aku terus meninggalkan nya berseorangan. Ha! Ha!Ha!. Jahat tak aku?! Ngeh
________________________

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 06, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

cinta pilihan keluargaWhere stories live. Discover now