Toverdranken (les+uitleg Sara en Sneep)

238 3 1.1K
                                    

De les toverdranken, gegeven door professor Sneep

(Het maakt niet uit in welke afdeling of jaar je zit, iedereen heeft gezamenlijk les)

Onderwerp:
1e jaars: vergetelheidsdrank
2e jaars: zwelsap
3e jaars: slinksap
4e jaars: vernuftscherpende toverdrank
5e jaars: flegmaflip
6e jaars: hiksap
7e jaars: vocht van de levende dood

Uitleg Sara en Sneep (lezen a.u.b!):

Zoals je misschien weet hebben Sara en professor Sneep een goede band samen. Niemand op Zweinstein begrijpt precies waarom, en Sara zelf ook niet. Ze gaat er nog steeds vanuit dat hij haar mag, omdat ze zo goed is in potions. Maar dat is niet helemaal de reden....

Toen de vader van Sara (Quintin Ravenklauw) nog op Zweinstein zat ontmoete hij Severus Sneep. Ze hadden veel gemeen en raakte goed bevriend. Toen Severus gepest werd stond hij altijd voor hem klaar om hem te verdedigen. Ze deden bijna alles samen.

In het vijfde jaar, nadat Severus Lily een modderbloedje had genoemd, hield de vriendschap nog steeds stand, ookal was Quintin erg teleurgesteld door zijn actie. Na het zevende jaar ging het echter mis. Severus sloot zich aan bij de dooddoeners. Toen Quintin daar achter kwam werd hij woedend en verbrak al het contact met hem. Severus kreeg erge spijt, maar bleef toch bij Voldemort.

Een aantal jaren later kreeg Severus en de andere dooddoeners te horen dat alle mensen van de orde uitgemoord of ernstig gemarteld moesten worden... zo ook Quintin, zijn vrouw Jane en hun pasgeboren dochter Sara Ravenklauw. Severus raakte in paniek en snelde zich naar hun huis om ze te waarschuwen. Ondanks alles wat er is gebeurd vergaf Quintin hem en maakte het goed. Ze schakelde de hulp van Perkamentus in, die niet lang daarvoor al Lily, James en Harry in veiligheid had gebracht. De gehele familie Ravenklauw dook ook onder en de broer van Quintin, Antalja's vader, werd de geheimbewaarder. Severus bezocht ze van tijd tot tijd. Hij heeft zelfs een keer op Sara gepast toen Quintin en Jane weg moeten voor een opdracht. In die tijd begon Severus al om Sara te geven, maar daar herinnert Sara zich niks van.

Maar het liep helaas niet goed af.... Voldemort wist ze te vinden, twee weken voor de dood van Lily en James. Quintin vertelde zijn vrouw Jane om samen met Sara weg te vluchten. Hij zou proberen hem zo lang mogelijk tegen te houden. Voordat Jane met Sara verdwijnselde, keek Sara nog net om en zag haar vader voor haar ogen sterven.

Die avond wilde Severus bij Quintin langs gaan om een aantal dingen te bespreken. Hij kwam aan bij een totaal verwoest huis. Daar vond hij het dode lichaam van Quintin en barste in huilen uit. Sara en Jane waren voorlopig veilig, maar niet voor lang. Severus heeft ze opnieuw laten onderduiken met dit keer hem als geheimbewaarder (de vorige was Quintins broer, maar nadat hij Antalja achter had gelaten en Quintin dit aan de vrouw van zijn broer had verteld, ontstond er een ruzie tussen hem en Quintin. Hij heeft ze daarna anoniem verraden aan Voldemort). Severus heeft Jane en Sara daarna alleen nooit meer bezocht uit schaamte. Hij gaf zichzelf de schuld van Quintins dood en beloofde plechtig bij zijn graf dat hij over zijn dochter, Sara Ravenklauw, zou waken.

(Voor de gedachte lezers onder ons: je kunt zijn verleden niet te weten komen! Hij kan zich van alles afsluiten, anders had Voldemort hem natuurlijk allang doorgehad!)

Toen Sara op Zweinstein kwam was Severus overrompeld. Sara leek precies op Quintin. Haar kleur haar, ogen, gezicht, talent voor toverdranken enzovoort.

Sara veranderde een paar dagen gelden in een witte wolf voor Sneep (haar faunaat vorm) en hij schrok. Hij bleef naar haar staren omdat er opnieuw iets was wat hem aan Quintin herinnerde. Quintin faunaat vorm was namelijk ook een witte wolf.
Severus doet er alles aan om Sara te beschermen, op welke manier dan ook. Als iemand haar lastig valt en hij ziet dat, dan wordt hij woedend en zal met grote zekerheid strafwerk aan diegene geven. Jackson is, buiten Sara, de enige van een andere afdeling dan Zwadderich die ook bij hem in een goed blaadje staat, maar ook dit heeft deels te maken met het verleden...

We weten allemaal hoe professor Sneep is: ontzettend streng. Als je niet in Zwadderich zit, dan heb je een probleem, zelfs als je heel goed bent in potions. Hij heeft altijd wel iets te klagen en trekt zonder pardon punten van je afdeling af. Sara is de enige die door hem altijd wordt voorgetrokken, maar dit is aan de ene kant ook handig voor de anderen. Als je goed bevriend bent met Sara of gewoon een goede band met haar hebt, dan zal ze je helpen als Sneep je bekritiseerd of straf probeert te geven.

Let echter op! Als je Sneep in de klas uitscheld of belachelijk maakt, dan zal Sara je niet verdedigen en kan je vriendschap met haar zelfs aangetast worden als je door blijft gaan. Vergeet niet dat ze een goede band met Sneep heeft. Maak het ook niet te bont, want dan kan zelfs Sara je niet meer helpen als Sneep een woede aanval heeft.

Harry Potter RPG (GESLOTEN)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu