Jolines perspektiv:
Jag vaknade av att alarmet ringde, jag kollade på klockan 05:30. Det känns som om mina ögon blöder vad trött jag är, jag känner hur nervositet rusar genom kroppen. Tänk att lilla lilla jag börjar gymnasiet idag. Jag är rätt taggad och hoppas på att det finns några snyggingar där.
Wilma och hennes kille Noel som går andra året på gymnasiet ska hämta upp mig och min kompis Anastasia hos mig klockan 08:00(jaa jag gillar att ha mycket tid på mig haha).
Klockan är 08:10, vi alla sitter i bilen på väg dit som Noels bästa vän kör eftersom han är den enda med körkort. Han går tydligen på samma skola som oss fast 3:e året. Jag sa ju att jag hoppades på att det fanns några snyggingar där, tror jag har hittat första haha, dags att börja hänga med Wilma, hennes kille och hans vänner. När vi är framme så presenterar sig killen som Ludwig, sedan går han och Noel in i skolan och Wilma visar oss till våra klassrum.
"Joline, vad tycker du om Ludwig då?" säger Wilma med en retsam ton i rösten.
"Vad är det jag ska tycka haha" svarar jag en aning drygt tillbaka
"Du tror inte jag märkte hur du kollade" skrattar Wilma medans hon börjar gå mot sin klass.
Skolan igår kändes bra men tyvärr såg jag inte Noels gäng något mer men som sagt det var ju bara första dagen. Nu är klockan 08:00 och vi börjar 10:00 idag, tyvärr måste jag ta tunnel banan idag så jag ska möta Anastasia där 09:30. Nu ska jag fixa håret och fika för har precis sminkat mig. Vi har precis hoppat av tunnelbanan och är på väg in på skolgården och Wilma ropar på oss. Vi går bort mot Wilma där hon står med Noel och hans gäng, måste säga att dom var rätt snygga. "Tjaaa, hur mår ni?" utbrister Wilma
"Men bara bra själv dåå?" svarar både jag och Anastasia.
"Jo tack det är bra, här möt Noels vänner"
"Hej, Ludwig men vi träffades ju igår" säger han samtidigt som jag skakar hans hand.
"Juste haha, glömde presentera oss men Anastasia"
"Joline" svarar jag snabbt efter Anastasia
"Valter, fast jag antar att ni redan vet det eftersom vi går i samma klass" skrattar han lätt till.
"Jo det är klart haha" svarar vi.
"Axel"
"Victor"
"Carmelo"
"Dante" säger den sista.
Jag måste säga att han stack ut lite i mängden med den skarpa jawlinen, dom otroligt vackra ögonen och dessutom var han ganska lång vilket var ett plus.
"Ja också Noel då" säger Noel med ett flin."No shit" svarar jag med ett flin tillbaka medans resten av gruppen börjar skratta.
"Chilla nu va" säger Wilma medan hon skrattar.Direkt efter alla presenterar sig ringer klockan och det är dags för lektion så vi börjar gå till lektionen med Valter.
• • • • • • •
Den är lite seg och jag har lite svårt för att få storyn att komma igång men ska försöka så fort som möjligt!! Hoppas iaf att ni gillar den<33 btw igår var det två år sedan ska vi släpptes, shit vad tiden går fort!:)
YOU ARE READING
Ska vi?
FanfictionSkolans populäraste, snyggaste och känslokallaste kille faller för skolans snyggaste, vackraste och snart populäraste tjej som precis börjat ettan på gymnasiet. Är det en fördel att vara populär? Hur går det när ingen vill erkänna känslorna för vara...