Jag vaknar av det knackar lätt på dörren, jag hör en svag röst säga
"Dante är du vaken? vi måste dra om 5"
Samtidigt som dörren rycks upp släpper armarna som kramat runt min midja hela natten.
I dörröppningen står en förvånad Ludwig.
"Oj jag visste inte inte att du var här Joline, men ni två måste skynda för skolan börjar om 15." Han stänger dörren snabbt om sig och man hör hur han går ner för trappan mot ytterdörren och sedan går ut. Vi klär snabbt på oss och tar vi varsin protein bar sedan går vi ut till bilen där Ludwig sitter och väntar.
"Snabba ni var" säger Ludwig lite ironiskt.
"Med tanke på att du väckte oss för 5 minuter sedan så ja faktiskt" svarar Dante små irriterat.
"Haha jadå ni var snabba, får man fråga varför du sov hos oss?" frågar Ludde med en vänlig ton.
"Vi umgicks och det blev sent" svarar jag.
"Visste inte att ni kände varan"
"För i helvete Ludwig, vi träffades för första gången igår och hade jävligt trevligt och sedan höll vi på liite och hon slaggade hos oss, NÖJD NU?" halvt skriker Dante.
"Sorry Joline för att ja berätta men är det någon du kan lita på så är det Ludde"
"De är lugnt"
"De kommer dock trigga Wilma" säger Ludwig lite försiktigt
"Är glad för er skull kör hårt" tillägger han fort.
"Tack, och Wilma har ju inget att säga till om" säger jag.
"Precis" säger Dante samtidigt som vi kliver ur bilen in på skolgården och går mot Wilma, Noel, Anastasia och Noels vänner står. Vi ställer oss mittemot dom andra och Dante ställer sig bakom mig med en hand på min höft och jag lägger min hand på hans han och kollar med ett leende upp på han som han snabbt besvarar och sedan fäster jag blicken på dom andra.
"Visst är dom gulliga" säger Ludwig med ett retsamt leende.
"Men nå jävulskt" säger både Anastasia och Noel instämmande.
"Vadå vad är grejen med er?Känner ni ens varann" frågar Wilma snobbigt.
"Vi umgicks igår och jag slaggade hos han, inget mer med det" säger jag obrytt.
"Ni är fett falska båda två" säger Wilma snabbt.
"Vadå falska, vad har vi gjort dig och vem fan är du och säga om vi ska träffas eller inte?" säger jag en aning irriterat.
"Väx upp Wilma" säger Dante och kramar mig löst.
"Wilma vad fuck är ditt problem?! gitta härifrån jag vill inte se dig!" skriker Noel och direkt efter börja Wilma gå därifrån, men precis innan skriker hon går tillägger hon
"Fuck off, vill ni inte ha mig här så fuck it!"
Vi andra går till våra lektioner och ser inte Wilma i skolan mer den dagen, på sista lektionen sitter jag och skrollar igenom instgram och kommer till en bild Wilma la ut för 20 minuter sedan.
65 gilla-markeringar
YOU ARE READING
Ska vi?
FanfictionSkolans populäraste, snyggaste och känslokallaste kille faller för skolans snyggaste, vackraste och snart populäraste tjej som precis börjat ettan på gymnasiet. Är det en fördel att vara populär? Hur går det när ingen vill erkänna känslorna för vara...