BÖLÜM 1) Bir Hayat Hikayesi

14 2 0
                                    

Merhaba, ben Asela. Adım Asela ama fayklı fayklı isimlerim de var. Meselaaaaa, arkadaşlarım bana Tavşan Kız derler. Ninem de Asel. Haaa, bu arada bir ninem var. Nineşkom. Çok çok çok çok çoooook tatlış. Böööle pamuk gibi yanakları var. Pembiş pembiş. Dodi' nin yanakları da onun gibi ama nineşkomunkileri geçemez. Bugün bana Ninem bir günlük aldı. Ben de yazı yazmaya başladım. Acaba içine ne yazayım diye düşünürken, öylesine yazmak geldi içimden. Ben daha 6 yaşındayım. Ama okuma-yazma biliyorum. Ninem bana öğretti. Ama yazım hatası yapıyorum. Annem babam yok. Yok ama neden yok bilmiyorum. Kimse bana onlarla ilgili bir şey söylemiyor. Arkadaşlarım dalga geçip "Öldü!" diyor ama ben ölmak kelimesini daha önce hiç duymadım. Ne anlama geliyor hiç bilmiyorum. Bu zamana kadar ninem bana bu kelimeden hiç bahsetmedi. "Yaşamak güzeldir, hayatın keyfini çıkar" der.

Bu arada kış yaklaşıyor. Ama ben bu zamana kadar hiç kış mevsimini yaşamadım. Kış mevsiminde kar yağarmış. Karın rengi bulutlar gibi bembeyazmış. Kar oyunlarını da öğrendim. Dido ile kışa hazırız. O şu an uyuyor, onu rahatsız etmeyeyim. Siz de sessiz olun olur mu? Bizim nineşkom ile iki katlı ciciş bir evimiz var. Benim kendime ait odam vaaaarrr. Hem de duvarları pembe - beyaz. Ben en çok pembeyi bir de beyazı seviyorum.
Mutlu bir çocuğum ama duygularla imtihan içindeyim. Yani şöyle ki ninem bana masal anlatır, sonra da yanıma yaklaşıp kulağıma şu sözleri fısıldar: Sen duygular ile imtihan halindesin. Yaşın küçük değil. Kış gelince kar tanelerine dokununca mutlu olmayı öğreneceksin, yeni bir şey keşfetmenin verdiği şaşkınlığı hissedeceksin. Bahçede koşarken, ayağına diken batacak, canın acıyacak. Yanında kimse olmayacak, belki ninen de. Ama sen imtihanını tamamlayıp, duygularına hakim olacaksın. Ufacık bir şey için üzülmeyecek ve istediklerim için güçlü olacaksın. Sen bir mucizesin. Kışı görmedin ama görünce Kış Kızı olacaksın. Ninen yanında olmayacak, ama sen ayakta olcaksın. Tek başına ama cesur...

Ninem bana ne demek istiyor anlamıyorum. Ama ninem ben büyüyünce yanımda olmayacak mı? Ölüm denen bilinmezi mi yaşayacak? Ama ben ne yapacağım o zaman. Kendi başıma ayakta durabilir miyim ki? Ben çok akıllı bir kızmışım. Benim yaşımdakiler süslü kelimeler bilmezlermiş. Bir de işaret dili biliyorum. Öğrenmek zorunda kaldım, çünkü bir arkadaşım işitme engelli. Onunla anlaşabilmenin tek yolu işaret dili kullanmak.

Hayat bize sınavlar hazırlarmış. Eğer bu sınavları geçip başarılı olursak, daha uzun süre yaşayabilirmişiz. Yaşadıktan sonra iyiler yaptıklarının karşılığını alır, kötüler cezalandı-
rılırmış. Ben ceza almak istemem! O yüzden iyi olmalıyım. Kış gibi kötülük barındırma-
malıyım. Hem kötülük niye yaparsın ki?

Bu sabah ninemle kahvaltı yaptık. Yumurtaları ben getirdimmmm! Hem de kümesten. Tavuklar kaçıyor benden ama Marina ile iyi anlaşıyoruz. Marina benim ve nineşkomun aile dostu Beagle cinsi bir köpek. Aslında ben hayvanlarıma Türkçe isimler koyarım ama Marina benim annemin adıymış. Annem buralı değilmiş. Ama babam burda büyümüş. Babam bana annem için Asela ismini koymuş. Asel' i ninem de çok isteyince en son "Asela" da karar kılınmış. Ben, ben annemi görmek istiyordum. Ninemin dediğine göre çoook güzel bir kadınmış. Kısa, sarı, bukle saçları , yeşil gözleri ile uzun boylu zarif bir kadın. Biliyor musunuz? Benim gözlerim de yeşil. Anneme çekmişim. Şimdi anne ve babama bir mektup yazsam ona ulaşır mı?

Hiç Göremediğim Anne ve Babacığım,

Ben Asela, biliyorsunuz zaten. Şey, eeee söze nasıl başlanır bilmiyorum. Ben sizi hiç göremedim. Ama hakkınızda çok şey duydum. Ninem sağolsun, hep anlattı bana. O da sizi çok özlemiş. Annemmmm, daha çocuğum biliyorum ama ben çocuk olduğumu hissedemeden büyüdüm genç oldum. Aman ha! Sakın ona (nineme) söylemeyin, tamam mı baba? Yoksa kendini suçlar. Torununun çocukluğunu hissedemediğini öğrenmesin. Ben duygu kelumesuni öğrendum baba. Hani sen böyle konuşuyorsun ya. Ninem bunun şive olduğunu söyledi. Şive konuşma tarzı gibi bir şey galiba. Ama ninemdem şikayetçiyim. Benim ile konuşurken normal konuşuyor, başkası ile konuşurken ha senun gibi konuşayi. Benim ile de öyle konuşsa ne olur. Hem, benim hoşuma gidiyor :-). Anne, özür dilerim senden. Senin dilini öğrenemiyorum. Senin ülkenden biri geliyor arada ziyaretimize. Ama ben onunla anlaşamıyorum. Ama söz sana öğreneceğim. Bu arada benim Tavşan Kostümümü gördünüz mü? Çok tatlı değil mi? Dido da çok beğendi. Marina yine durmadan havlıyor. Ne yapsam susmuyor bu yaramaz. He baba! Unutmadan, işaret dilim de iyice gelişti. Her gün yeni bir kelime öğreniyorum. Meselaaa, bugün Atatürk' ün Hayatı' nı işaret dili ile anlattım. Harika değil mi? Şimdi sözlerime son veriyorum. Ha kendinuze iyi bakun oldi? Söylemeye utanıyorum ama 'sizi seviyorum'

Kış KızıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin