Part 3

386 14 5
                                    

Sudah seminggu ryan duduk dekat rumah aku...ni kalau mama ngan papa tau...habis lah  aku...

Sudah lah sekolah aku tak pergi..sebab tayar kereta ku kan pancit...boleh saja abang ku ambil aku tetapi aku nak jaga ryan kejap...apa aku kisah...tu pun college mama aku kan...so,diorang tak berani marah aku punya...hehehe..

Tapi sekarang kereta aku dah ok 4 hari yg lalu...huhu...saja malas gi sekolah...

Aku membuka whatsapp ku..

Group Best Friend Forever ~

Del - wey..nape si fan tak datang college! Dah masuk seminggu,wey!..

Lina - woii,fan nape tak dtang?!!

Aku -ikut suka aku leŕ

Del - mentang mentang sekolah tu mak bapak kau punya..

Lina - 😧

Aku - kereta aku pancit,saja malas nak tukar lagi..huhh...

Del - ooo

Lina -bila kau nak datang weyh ?

Del - aaa...aaa lah weyh

Aku -esok kut.

Del - ok,bye

Aku - bye

Lina - bye

Ku tutup fon ku...

Ku pergi dapur untuk memasak ..

Ku terasa happy setelah ada satu bau yg menarik minat ku...

Ku lihat ryan sedang memasak...

"Oii,larat ke kaki tu,meh aku masak"kata ku..

Dia hanya menggeleng kepala lalu memasak dengan berhati hati...

Aku menggelengkan kepala lalu tersnyum

...........

Usai makan aku mengangkat pinggan mangkuk ke singki...

Aku mencuci pingan mangkuk dengan berhati hati..takut nanti pecah...

Aku happy sebab ada peneman untuk aku selama ni...

Aku jugak suka akan makanan yg dia masak...sedap,ingat kan lelaki tak pandai masak rupa nya kalah pompuan...erkk,aku teror lagi babe!!!

Selesai cuci,aku segera ke ruang tamu...mencari kelibat si dia

Dia sedang bermain fon dan duduk di atas sofa..

"Awak,sya nak tanye bole?"tanya aku kepada nya..

Dia hanya mengangguk

"Awak ade family x or friend sebab ..."kata ku...aku menghirup oksigen lalu aku menyambung perckapan ku "bukan sebab ape,tapi kita x elok duduk berduaan dalam rumah ni...nanti kalau JAIS datang nanti mcm mna...x nye kita kawen free!!"kata aku lalu duduk di sofa berhadapan dengan nya...

Dia hnya membuat x peduli...hare,aku kt sini penat penat duk tanya kau buat pekak je..

"Saya bukan apa,awak ni pun tengah sakit kan,nanti sya nak ke college dah,sape nak jaga awak"kata ku dengn penuh yakin..harap harap dia paham

Dia hanya mengangguk kan kepala lalu mengalihkan kepala nya ke arah tv..

YA TUHAN!!! Betapa dosa nya aku sebab duduk dengan lelaki...berdua dua ! Tapi x pe sebab waktu tu dlm keadaan darurat...Aku mna pernah duduk dengan lelaki berdua duaan mcm ni! Gila!..

Lalu aku mengangkat kan kaki aku ke arah dapur semula...

Air susu aku tuangkan ke dalam gelas ku...Belom sempat aku minum ada tangan dh ambik air susu tersebut...

Aku Pembantu Mafia,What??? (D)Where stories live. Discover now