Die nacht ging Ashley extra vroeg slapen. Ze wist het zeker, ze ging Lamo redden. Ze viel onrustig in slaap en voelde zich door het portaal gezogen worden. Met een pijnlijke klap kwam ze op de grond neer. Shit. In dit deel is ze nog nooit geweest! Kwaad trapt ze tegen een steen. Ze loopt onrustig een rondje en denkt na. Waar is ze? Welke wezens leven hier? Wat gebeurt er? Rotte plekken op de boom. Amper planten. Het is erg warm. Hoe verder ze het bos in loopt, hoe meer rot er is. Plotseling wordt ze neergeslagen. Ze wordt meegesleurd en vastgebonden. Als ze weer bij bewustzijn is, ziet ze direct welke wezens hier dus wonen. Trollen. Achter haar hoort ze de brul van een draak. Ze draait zich om, maar schreeuwt het direct uit van de pijn. Ze zit stevig vastgebonden met ruw touw. Bloed loopt over haar armen en benen. Nu kan ze wel zien wat er achter haar gebeurt. Het is Lamo! Ze roept de draak en meteen is ze rustig. Dan wordt ze teruggezogen. Badend in het zweet wordt ze wakker. Ze ziet het gezicht van haar moeder die haar aankijkt. Het komt goed, het komt allemaal goed. Haar vader, haar moeder, haar tante, haar oom, haar broer... Echt iedereen staat ineens om haar bed. De hele kamer is propvol met mensen en het worden er alleen maar meer, ze zitten overal gepropt, op haar bed, op haar kastjes, overal. De muren beginnen te barsten en de mensen lijken wel te misvormen. Vol afschuw kijkt Ashley toe hoe iedereen pijnlijk vervormd wordt. Ze is te moe om te beseffen; al haar geliefde mensen veranderen in trollen! Opeens zakt het bed in elkaar. Ashley valt door het bed heen. Ze verwacht de vloer, maar ze blijft vallen. De trollen grijpen en staren in het gat van het bed. Ashley blijft vallen en ziet vol afschuw dat ze zelf ook verandert in een trol. Langzaam ziet ze enorme wratten ontstaan op haar huid en wordt die bruingroenig en ook een beetje grijs. Opeens is de zwarte leegte waarin ze aan het vallen is gevuld met spiegels. Overal spiegels. Ze ziet hoe ze in een trol verandert en ze walgt van zichzelf. Plotseling voelt ze een klap.
JE LEEST
Portal of dreams
FantasyOverdag is Ashley een normaal doorsnee meisje, maar als ze gaat slapen verandert haar leven. Al vanaf dat ze klein was had ze dromen over draken, feeën en andere magische wezens. Wat ze niet wist, was dat al die dromen vanuit een portaal komen. Elke...