Chapter 3

11 0 0
                                    

Dekat K-fry Restaurant

"This is the menu and nak ambil order nanti panggil kami" ucap pekerja itu dengan senyuman. Good service!

"Abang am, kita share je la sebab rina takut tak habis" Keysha rasa lebih baik kongsi dari membazir lagi-lagi bila tengok satu meal pun harga dia mencecah RM40.

"Ok. Rina pilih." Terus Kai Adham tutup menu dan mencapai handphone.

Alamak, aku mana tahu dia suka makan apa. Kalau aku order ikut selera aku lepastu tak kena pulak dengan selera dia macam mana. Nak tanya ke tak? Ahh tanya je la sya takkan la dia nak marah pulak kan.

"Erk rina tak tahu abang suka apa. Why not abang am je pilih, rina okay je apa-apa"

"I'll like everything you like. You choose"

"Okay then." Cehh, apa yang aku suka dia akan suka jugak kan haa okay kita tengok dia makan ke tak. Keysha mengangkat tangan memanggil waiter.

"Yes, miss" waiter itu menyoal dengan kertas order di tangan.

"One original cheesy fried chicken bumbuk, one melon bingsoo and ice drink for two. Itu je" Keysha menghulurkan menu kembali.

"Okay miss your meal will ready in 10-15 minutes."

Tett...Tett...Tett... Awkward moment coming

Kai dari tadi bermain dengan handphone dan Keysha tak tahu nak buat apa. Dia nak borak dengan abang am tapi got no topic. Ya, dia orang memang jarang communicate unless important things macam mom suruh turun makan and all those stuff. Selain dari tu memang tak cakap pun.

"Ehem ehem" Keysha berdehem sambil memandang Kai tapi satu respon pun tak dapat. Kai leka dengan handphonenya.

"Abang" panggil Keysha.

"Hmm" Okay abang am memang tak pandang aku pun waktu jawab tu lepastu respon dia hmm jee?! Oh God! I swear this is the first and last time aku teman dia makan.

"Mom ada cakap apa-apa tak? Dad ke?" Abang am lebih kurang rapat jugak dengan dad so tak mustahil kalau dia tahu pasal plan tak jadi aku tu.

"Mom takde pun. Kalau dad which story? Banyak yang dad cerita tadi" Kai menjawab dan matanya tepat memandang Keysha.

"Umm... About me?"

"Trip to Korea- Passport- Merajuk? Rina maksudkan cerita yang itu ke?" duga Kai sambil mengangkat keningnya.

"So, you already know la."

" I know everything right from the start rina." Kai Adham tahu segala yang berlaku tetapi dia memilih untuk berdiam diri sebab bagi dia mom and dad tahu apa yang dia orang buat. Jadi, kenapa dia nak membantah pulak kan?

Sejurus selepas itu, pelayan datang menghantar makanan. Dekat K-Fry ni kalau kau orang semua nak tahu servis dia memang tip top sebab dari lah pelanggan masuk sampai nak panaskan makanan yang atas stove tu pun dia orang yang buatkan. Plus, makanan dia memang sangat sedap!

" Your foods are ready and enjoy. If you guys want anything just call us." Ucap pelayan itu sebelum beredar.

Keysha mengambil seketul ayam pedas yang disaluti cheese dan dimasukkan ke mulutnya.

"Yummy, sedapnya abang am. Cuba abang am rasa." Keysha menantikan Kai untuk sama menikmati ayam pedas yang sangat lazat baginya. Kai mengambil sesuap dan...

"Oh my God! Pedasnya. Ni nak bagi orang makan ke nak membunuh?" Kai terus meneguk air sampai habis.

Keysha memang gelak habis sampai keluar air mata dia tengok Kai dah macam orang utan mengipas-gipas bibirnya dengan tangan. Abang am ni pedas sikit pun over! Itulah tadi aku tanya nak makan apa suruh ikut aku kan so, sekarang rasakan.

"Tak pedas sangat lah. Kalau macam tu abang am orderlah makanan lain."

"It's okay. I'll just eat the bingsoo."

"Kenyang ke makan tu je. Tadi abang yang suruh rina temankan abang makan kan"

" I'm eating right now" balas Kai malas.

.............

Balik sahaja daripada makan Keysha terus masuk ke bilik. Selalunya waktu-waktu macam ni mesti dia akan join Ken dengan Kevin tengok televisyen kat bawah tapi hmm dia masih dalam mood merajuk + sentap. So, termenung lah dia dalam bilik sorang diri.

*I've been running through the jungle

I've been running with the wolves

To get to you, to get to you*

Keysha mengeluarkan handphone daripada handbag dan melihat siapakah gerangan yang menelefonnya.

*Angah ♥*

"What do you want?" Jawab Keysha dengan nada nak tak nak layan.

"Hoi! Hello lil sister, i'm your big big brother and is that how you talk to me? Siapa ajar ni ha?"

Kevin memang jenis yang chill and funny sebab tu Keysha berani melayannya begitu.

"Angah, you ni nak apa? Duduk satu rumah pun beria nak call bagai ke?"

"Kalau orang tu tak merajuk tak nak cakap, tak nak keluar bilik, tak nak makan tak ada nya angah nak buat macam ni. Baik call kesayangan daripada melayan adik yang tak bagi keuntungan langsung."

"Kalau call sha sebab nak membebel then bye" terus Keysha mematikan panggilan.

Aku ingatkan dia nak pujuk rupanya sengaja nak sakitkan hati.

*beep* Keysha melihat whatsapp yang dihantar oleh angah.

Angah

Hey, budak! Cepatlah turun tempat biasa. Ada big surprise. Cepat sikit turun berpeluh dah ketiak I dengan along.

Agaknya apa surprise yang Ken dengan Kevin sediakan untuk Keysha eh?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 11, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

I'm Not YoursWhere stories live. Discover now