"Hoseok okay. Kenapa? Kau rindu dia?" soalku.
Si Sooyoung ni minat Hoseok. Si Hoseok minat kat Sooyoung. Bila aku bagi tau diorang, diorang tak percaya.
"Rindu~. Oh angin, kau kirimkan kalimah kasihku agar dapat ku dengari-" sebelum Sooyoung habiskan lagu ni, aku dah tepuk bibir dia guna sapu tangan aku.
"Kalau rindu jumpalah dia. Tak payah lah nyanyi kat telinga aku. Tahulah suara kau sedap" kataku.
"Boleh ke?" tanyaku. Dengan mata yang bersinar- sinar.
"Asal pulak tak boleh" soalan dibalas dengan soalan."Dia kenal aku lagi ke?" tanyanya lagi.
"Banyak tanyalah kau ni. Kalau tak jumpa memang lah tak tau." marahku. Sooyoung ni dari dulu banyak tanya. Kadang benda yang dah terang lagi bersuluh pun dia nak tanya lagi.
Jadi aku dapat borak sikit dengan Sooyoung sebelum guru kelas terakhir aku masuk iaitu Puan Im.
*SKIP*
Bunyi loceng menanda kan waktu rehat bermula.
Aku mengajak Sooyoung untuk berjumpa dengan Jimin dan Jihee.
Kitorang berjalan menuju ke kelas Jimin lepas Jihee cari aku.
Lepastu aku nampak kerash tite jalan dengan abe abe bangtan.
Dah lah semua hensem hensem.
Terutamanya Jungkook."Jimin. Lamanya kau nak kemas barang." rungutku.
"Kejaplah. Dah nak habis dah ni." katanya sambil makan gula gula.
"Oi! Makan gula gula tak ajak!" jerit Jihee
"Pergi lah mintak dengan Yoongi. Dia kan ada banyak gula gula"kata Jimin
Sooyoung hanya terdiam melihat perangai kami yang entah taktau macam mana nak terangkan.
"Haeji, aku dari tadi nak tanya, ni siapa? Dari tadi diam je." tanya Jihee.
"Ni kawan aku dari Gwangju.Nama dia Park Sooyoung. Kawan masa zaman kanak kanak ribena." terangku.
"Ouh. Hi saya Lee Jihee"kata Jihee sambil menunjukkan eyesmile
"Saya Park Jimin." kata Jimin.
"Saya Jung Haej- Engko jangan jadi gila aku dah kenal kau" potong si Sooyoung
Lalu ketawa kami pun terletus( betul ke ni?)
Sampai sahaja di kantin, Seokjin memanggil kami untuk duduk bersama mereka.
Nasib baik diorang baik.
Aku duduk dekat sebelah Hoseok lepastu dia rembat nasi aku. Jahanam anda Hoseok.
"Siapa si cantik ni?" soal Seokjin selepas kami berempat duduk
"Ni Park Sooyoung." sebaik sahaja aku sebut nama dia, Hoseok terus mendongak.
Lalu terjadilah sinetron yang pusing pusing kamera tu~
"So- Sooyoung?" tanya Hoseok
"Ye. Hoseok kan?"
"AKU RINDU GILA KAT KAU. DAH LAH TAK SEMPAT UCAP SELAMAT TINGGAL." jerit Hoseok lalu satu kantin memandang ke arah kami.
"Slowkan lah suara kau tu. Dah lah kuat. Pecah gegendang telinga aku." kata Yoongi sambil memegang telinganya.
Lepastu diorang sembang. Hoseok gelak. Hambis nasi dia tersembur kat muka Yoongi.
Untunglah suka sama suka. Aku ni macam suka pokok pun ada
TBC
Takde idea sebenarnya. Crush tu susah sangat nk pandang fina. Bodo punye kerash.
YOU ARE READING
(OG)Begin.전정국
FanfictionBila kau suka seseorang pastu seseorang tu pun suka kau jugak. Lepastu seseorang tu ajak couple. Pebenda aku taip ni Sesiapa yang baru baca tu, harap bertahan hingga chapter 3 sbb format ditukar