Aku dengan Hoseok menuju ke kelas. Sepatutnya kitorang satu kelas tapi, cikgu takut peristiwa form 2 berlaku lagi.
Apa yang berlaku? Kelas tu jadi kandang kuda disebabkan kitorang. Jadi untuk mengelakkan benda tu terjadi lagi, cikgu terpaksa pisahkan kitorang.
***
Sampai dekat kelas, Sooyoung dah baca buku.
Aku pun mengambil colour pencil yang diminta oleh Hoseok.
"Kau nak buat apa dengan colour pencil ni?" tanyaku"Aku bosan dalam kelas. Asal lah cikgu letak aku alone kat kelas tu. Sedih bhai" luah Hoseok. Bila dia sedih, aku pun sedih(lah sangat)
"Pergi lah cari kawan baru." cadang ku. Dia kan pandai bergaul. Mungkin orang ingat dia ni kuda jadian kot. Pfftt.
"Cikgu cakap Ada budak baru nak masuk. Harap dapat kawan dengan dia"
"Ok. Dah pergi balik kelas"halauku
"Bai"
"Bai"
Selepas berpisah dengan kembarku, aku bersembang dengan Sooyoung.
"Amacam? Seronok dating dengan Hoseok?" usikku
"Dating abah hang. Kitorang borak je. Lama tak jumpa" jawabnya
"Aku dah kata dia suka kau."
"Bungak"
"Betullah"
Sedang aku berperang mulut dengan Sooyoung, Jimin masuk dengan senyuman lebar. Mesti hantar Jimin balik kelas.
Jimin yeoja
Aku rasa aku mimpi ni. Dah lah cinta Haeji terbalas, cinta aku pun terbalas. Wahh. Nak meroyan lah macam ni.
(Flashback)
Taehyung dengan Jimin risaukan aku dengan Jihee. Diorang nak hantar kitorang sampai ke kelas.
Waktu Jimin hantar aku kelas, aku tanyalah dia.
"Jimin, saya nak tanya ni"
"Tanyalah"
"Betul ke awak... Suka saya?"
Muka dia berubah 100 peratus.
Mesti dia terkejut"Hrmm. Betul lah. Tapi mana awak tahu? " tanyanya
"Dari tadi kitorang jalan kat belakang korang." jawabku.
"Tapi"
"Tapi apa?"
"Macam mana awak boleh suka kat saya?"
"Sebab awak comel. Walaupun perangai Haeji dengan Jihee tu macam beruk, awak tahan je kawan dengan diorang. Lepastu awak lemah lembut. Pandai. Tak gedik macam budak perempuan lain dekat sekolah ni" terang Jimin panjang lebar.
"Ouh" jawabku
"Kalau boleh, sudi tak awak jadi kekasih saya?"
Aku terkedu. Orang pertama confess dekat aku. Crush pertama pulak tu. Apa aku nak jawab ni. Haeji dah masuk kelas. Jihee masih kat belakang dengan Taehyung.
"Kalau... Saya sudi?" aku buat muka innocent.
Terkejut aku bila Jimin peluk aku. Agak Agak lah. Kat koridor kot. Kalau si Taeyoung tu nampak mesti dia bising dekat kelas. Budak tu dahlah kecoh.
"Err awak, janganlah peluk dekat sini. Orang ramai. Kalau cikgu datang macam mana?" aku mula cemas.
"Biarlah apa jadi. Janji awak dah terima saya" katanya.
"Ouh. Oke. Bai" kataku sambil lari masuk ke kelas.
(End flashback)
TBC
Asal fina rasa cerita ni hambar. Lol. Rasa nak tukar tajuk lah. Bai
YOU ARE READING
(OG)Begin.전정국
FanfictionBila kau suka seseorang pastu seseorang tu pun suka kau jugak. Lepastu seseorang tu ajak couple. Pebenda aku taip ni Sesiapa yang baru baca tu, harap bertahan hingga chapter 3 sbb format ditukar