Demi meng'cover' malu, aku, Jihee dengan Jimin pun pergi ke kelas Jihee. Kelas dia jauh so, classmate dia tak ramai yang nampak.
"Untunglah jatuh atas crush. Aku pegang tangan Taehyung pun tak pernah" tudia Jihee sudah cemburu.
"Bukan kau selalu tampar dia ke?" tanya Joohyun yang join kitorang.
"Aku tampar kat bahu. Berlapik." Jihee cuba defend diri dia.
"Jimin, apa cerita kau dengan Jimin?" tanyaku pula. (Macam keling pulak letak dua Jimin dalam satu ayat😂)
"Dia... Dia ajak aku couple" ujar Jimin.
"Kau terima tak??" tanya Sooyoung yang entah celah mana datangnya.
"Terima.... Kot"
Alaa budu la anak Pakcik Park ni. Cakap jelah terima. Takkan malu. Taikk diaa.
"Terima jelah tetan" kataku tanpa perasaan.
Crush dah ajak couple boleh pulak kot kot. Kalau aku dah meroyan gaknya.
"Kau macam mana pulak Jihee. Apa cerita dengan alien sesat tu?" tanya Jimin yang macam nk tukar topik.
"Dia ajak aku jumpa kat taman belakang blok b balik sekolah nanti" katanya sambil menguap. Teruk anak Jongsuk ni.
"Ajak couple lah tu" lalu kami berempat pon ber'fangirlling'
"Aku harap ya" kata Jihee
"Habis kau dengan Jungkook?" tanya Joohyun
"Entahlah" jawabku ringkas
"Kepala budu dia" kata Jihee sambil ketuk kepala aku guna bekas pensel
Jungkook
"Kau dah kenapa Jungkook? Macam orang angau je" kata Seokjin apabila melihat kawannya yang senyum macam baru kahwin
"Fikir pasal Haeji lah tu" kata Hoseok yang dari tadi memeluk tangan Jimin
"Ma-mana k-kau tahu?" tanyaku sambil gagap.
"Haeji tu adik aku tau. Lagi tepat kembar. Cara kau pandang Haeji tu pun aku da tau kau suka dia" jawab Hoseok sambil Jimin cuba menolaknya.
"Macam mana nak luahkan perasaan kat dia eh?" tanyaku kepada bangtan.
"Kau jumpa dia. Pastu bagi dia bunga dengan teddy bear. Pastu bagi kad tulis, aku suka kau. Dah fullstop." sampuk Namjoon yang tak melepaskan pandangan dari buku.
Aku baca tajuk buku tu. 'Cinta pandang pertama'.lol
"Tak sweet lah" kata Jimin yang berjaya melarikan diri dari Hoseok.
"Tak swag" sampuk Yoongi yang baru bangun
"Habis tu macam mana?" tanyaku resah.
"Macam nilah anakku, kau rapat rapat lah dengan Haeji tu. Mungkin hati dia mudah terima kau" kata Seokjin. Cakap memang senang.
"Tapi- takde tapi tapi, sebelum si budak junior tu bertindak, baik kau yang bertindak dulu" potong Hoseok.
Junior mana pulak ni? Pelik pelik je Hoseok ni.
"Junior mana pulak ni, Hoseok?" tanyaku.
"Kau tak tau ke? Ada budak nak jumpa dia kat rooftop waktu balik nanti." ujar Hoseok dengan tenang.
Wat? Ini takbuleh terjadi. HAEJI AKU PUNYA.
"Mana kau tau?" tanyaku. Aku ni banyak tanya kan. Biasalah, budak bijak.
"Dia bagitau aku, pastu tanya sama ada nak pergi atau tak" terang Hoseok
Aku hanya mampu meng'oh'kan saja.
WAIT FOR ME HAEJI!!!
TBC
WA TAU HAMBAR.
YOU ARE READING
(OG)Begin.전정국
FanfictionBila kau suka seseorang pastu seseorang tu pun suka kau jugak. Lepastu seseorang tu ajak couple. Pebenda aku taip ni Sesiapa yang baru baca tu, harap bertahan hingga chapter 3 sbb format ditukar