5

3.1K 209 15
                                    

Jimin POV --at the hospital--

Setelah berpuluh-puluh minit aku menunggu di hadapan bilik kecemasan, muncullah seorang doktor yang bertag nama, Dr. Kim..

'Doktor, macam mana dengan isteri saya?'

"Ouhh encik suaminya.. Dia okay encik...?"-Dr. Kim

'Ahh saya Jimin.. Kenapa tadi dia muntah-muntah dan pengsan?'

"Sebenarnya... Encik Jimin.."-Dr. Kim

Aku hempuk jugak kepala doktor ni.. Buat-buat suspen pulak.. Heyyyy!!

'Sebenarnya apa doktor?!'

"Puan Y/N telah mengandung selama 2 bulan! Tahniah Encik Jimin!"-Dr. Kim

What?! Y/N mengandung?! Anak siapa yang dia mengandungkan ni?! Ni mesti anak jantan yang dia bermesra kat college tadi kan?! Tak guna!!!! Aku patut gembira ke sedih? Gembira sebab dapat anak dan sedih sebab ni bukan anak aku.. Tak guna kau Y/N!!! Kau dah mengandungkan anak jantan tu!!!

'Ahh.. Terima kasih ye doktor..'

"Sama-sama.. Saya pergi dulu ye.."-Dr. Kim

Setelah Dr. Kim beredar, aku pun terus masuk ke dalam wad yang menempatkan Y/N dengan perasaan yang bercelaru.. Masuk je ke dalam wad, aku nampak Y/N yang sedang bersandar dekat kepala katil dan mukanya pucat.. Tetapi aku tidak berasa simpati langsung kerana perasaan marah lebih menguasai diri..

"Jim.. Min.."-Y/N

'Good job Y/N! Congrats! Kau mengandung selana 2 bulan! Wowww! Anak siapa pulak ni haa?! Ni mesti anak lelaki yang kau bermesra sangat dekat college tadi kan?! Tak sangka kan? Selama ni, kau keluar dengan jantan tu rupanya!'

"Jimin! Ni anak awak tau tak! Dan, bila masa saya keluar dengan dia sedangkan saya selalu berada dekat rumah?!"-Y/N

'Ahhhh! Sudah! Aku tak nak dengar apa-apa lagi! Tadi kau kata apa? Anak aku? Isteri jenis apa kau ni? Dah keluar dengan jantan lain lepastu kau nak cakap ni anak aku? Dahlah Y/N! Enough!'

"Jimin! Apa yang awak cakap ni?!"-Y/N

Aku pun memalingkan badan ke arah pintu keluar..

'Aku kecewa Y/N.. Perasaan cinta dan kasih sayang aku terhadap kau baru je berputik di dalam hati aku tetapi perasaan tu dah musnah! Duit ni, kau buat tambang teksi untuk balik..'

Aku pun mencampakkan dua keping not 50,000 won dan terus keluar dan balik..

Y/N POV

'Jimin...'

Aku pun memandang Jimin yang keluar dari wad dengan perasaan sedih dan kecewa.. Aku pun menangis dengan teresak-esak.. Kenapa aku tak bagitahu benda yang betul?!

'Kau pabo Y/N! Kau pabo!!!!'

Aku pun memukul-mukul tilam untuk meluahkan perasaan.. Tiba-tiba, Joo Hyuk oppa pun masuk ke dalam wad aku..

"Annyeong saeng.. Ehh kenapa menangis ni?" -Joo Hyuk oppa

'Oppa.. Jimin..'

"Haa kenapa dengan Jimin?" -Joo Hyuk oppa

'Dia dah salah faham.. Dia cakap saeng mengandungkan anak oppa.. Oppa kena tolong saeng.. Jebal..'

Air mata aku makin mengalir dengan deras..

"Ehh saeng! Dah shushh shushhh.. Uljima.. Ok ok! Oppa akan tolong saeng.. Ye oppa janji.. Dah jom balik.."

'Komawo oppa..'

"Nae.."

Aku pun mengemaskan barang-barang and terus ikut oppa..

[MALAY] ARRANGED MARRIAGE •pjm•Where stories live. Discover now