part 5

986 45 0
                                    

MISTER SAVIOUR
EDITED BY : SHILA EIONA DELA PENA
STORY BY : BRYONNA JAMES
COVER BY : WRITER R.C BABU

PART 5...

Sepuluh minit sebelum tepat jam 7 petang kami sampai di hall tempat tu anniversary mamy dady si sigu Ash kena buat.

Dari jauh lagi saya boleh nampak ada perempuan umur sebaya mamy saya yang sedang berdiri dan senyum lebar tinguk sigu Ash yang sedang pegang tangan saya.

Mamy ash - "It's her?"

bilang dia sama sigu Ash.

Sigu ash - "Ya mum."

sigu Ash jawab dia. Mamy dia pula tu perempuan. Mamy dia tinguk saya dari atas sampai bawah dengan senyuman yang terukir dibibir dia.

Baru saya mau hulur tangan mau salam tanda hormat, mamy sigu ash gapus ( peluk )  terus cium kiri kanan pipi saya. Atukoi, terus saya berfeeling urang putih. Main kasi laga2 pipi kakah abis kami tidak pandai gini.

Mamy ash - "Lama sudah aunty mau jumpa kau."

bilang mamy sigu Ash terus gapus saya lebih erat dari yang mula2. Okay. Saya cuba kasi proses apa maksud mamy si sigu Ash tadi.

Kami masuk di dalam hall, asal ada yang tegur sigu Ash, sigu Ash akan kasi kenal saya sebagai girlfriend dia. bah saya pun kasi ya atau layan saja cakap saudara mara sepupu sepapat dia. Jadi terpaksa lah bah saya berlakon sebab sigu Ash sudah kasi ingat sedia dari pagi lagi, kalau bucur rahsia dia kasi double tu 5k. Tembirang betul saya rasa. Adakah kunun sampai 10k harga pintu kereta? Saya pigi langgar balik tu kereta dia, baru dia tau.

Cara layanan sigu Ash sama saya ni malam pun lain macam. Dia buat saya seolah-olah saya ni girlfriend sebenar dia. Isk. Saya geli tapi dalam masa yang sama saya kesiukan juga dengan ke-gentleman-an dia. Reality bah kan. Tipu lah tiada sumandak suka kena layan bagus2 oleh tanak wagu. Biarpun tiada kata2 cinta keluar dari mulut dia untuk saya. Hahaha, cinta lah sangat. Muntah hijau dulu la kalau tu macam ..sempat lagi berjiwang ba ..

Melvina - "Yona mari sini dulu bah sama2 kami."

si Melvina sama si Sylvie tarik saya pigi table durang. Masa ni masuk acara bebas sudah. Semua acara khas sudah selesai tadi.

Sylvie - "Uui, explain macam mana kamurang bulih kapel?"

si Sylvie tanya saya... berfikir saya. Takkan saya mau menipu best friend saya tapi macam mana nanti kalau diorang tahu kalau saya ni sama c sigu ash hanya pura2 saja .. aiyaaa

Saya - "kau explain duluan macam mana kau dapat mengurat si Melvin sampai dapat?"

saya pura2 tanya balik si Sylvie. Ngam2 saya dapat idea mau tanya gitu masa si Melvin abang si Melvina limpas depan kami. Bulih tahan betul bah dia dapat mengurat si Melvin yang bikin gagaron ( gegaran )  bidai2 mau tinguk kekacakan dia. Duii..

Melvina - "wei jangan juga kau mau tukar topik sana. Jawab cepat."

si Melvina kasi angkat2 kening dia mau menunggu jawapan dari saya. Adui, sesiapa tulung saya plisss!

Rex - "Yona, mentua kau kasi ni satu botol sama kau. Mesti kasi habis bilang dia."

si Rex, husband si Melvina tiba2 muncul bawa satu botol vodka. Gila. satu set beer pun saya pening sudah (kenen). lagipun saya inda percaya lah bah mamy sigu Ash yang bagi itu liquor. Ni mesti kerja buduh si Rex ni.

Saya - "Aii Rex, jangan kau mau menipu. kau sengaja tu kan."

saya pura2 marah si Rex. Dalam masa yang sama saya harap ni dua sumandak lupa pasal yang pertanyaan durang tadi.


MISTER SAVIOUR_COMPLETEWhere stories live. Discover now