part 2

1.3K 47 1
                                    

MISTER SAVIOUR
EDITED BY : SHILA EIONA DELA PENA STORY BY : BRYONNA JAMES
COVER BY : WRITER R.C BABU

PART 2

"Tiada lesen kah ni budak?"  -Jahanam

si uncle Joni terketawa si driver jahanam cakap gitu. Dia bilang saya budak?? Begini saya basar, tinggi macam zirafah. Buta kali dia ni.. adedeh, eksen kunun saya. Padahal gagaran sudah berabis biasa la kalu trep kuat kan , jajal

"Ada bah ni sigu, saya lagi yang hantar dia sama anak saya pigi kelas memandu dulu." - Joni

bilang uncle Joni. Mau juga dia kasi explain gitu. Si driver jahanam kasi angkat kening tinguk saya minta penjelasan kunun tu muka dia tu .

Sah si driver jahanam ni cikgu sebab si uncle Joni panggil dia sigu dan dia mengajar di sini. Jauh beza cara pemakaian dia kemarin sama yang sekarang, dan saya betul2 tidak sangka dia seorang guru. Saya ingat kemarin dia gangster, ngam lagi muka dia garang macam bandit, muka pun garang semacam saja tengok orang ni .apa tidak kejut tengok orang garang2 ..

Joni - "Senang cerita, kau hantar saja pigi bengkel. Banyak juga duit dia mau membayar ganti rugi kau tu."

Terjuling nopo boh saya dingar si uncle Joni cakap gitu. Pandai2 dia mau cakap saya banyak duit kau ingat saya ni anak orang kaya ka ..ada laini kana tompiling oleh c beliau sana ruma , uncle2 ada saa kau ni kan ..

Jahanam - "Okay, senang cerita bah kan. Kamu berkenal kah?? "

soalan dia tu bah astga macam yang saya mahu tapap ( pukul ) saja ouhh .. mahu meyibuk nopo

Joni - "Anak buah bah saya ni, adik si Bobby "

si uncle Joni bilang.

Jahanam -" "Oh yaka. Saya inda berapa nampak bah muka dia abis dari tadi lagi main tutup2 muka pakai tangan."

dia bilang, tulak pinggang meninguk saya. Kau fikir saya mau tunjuk habis muka lawa yang kasi pancit tayar kereta kau kemarin petang kah? Memang tidak lah bussku takan mahu cari pasal pula kan .hahaha

Berfikir terus saya, macam mana cara supaya saya boleh terlepas dari ni situasi , malas suda saya tengok muka c jahanam ni tahu . Akhir nya saya ada idea harap2 la menjadi .. tiba2 beii saya megerang kesakitan harap2 la c uncle percaya sama saya ni kali ..

Saya - "Aduh uncle, aduhhhhh! sakit perut saya! uncle tulung dulu apa2 yang patut kio urus dulu ni kereta . Sia pigi cari jamban dulu Saya sitaiee ( birak ) . Siou uncle! k baii!"

saya cakap sama uncle Joni sambil membelakang si driver jahanam. Lepas cakap gitu saya tu berlari keluar dari ni kawasan sekolah, laju saja ba saya lari  macam lipas kudung. Si uncle Joni panggil2 pun saya tidak peduli sudah janji saya tidak mahu lagi tengok tu muka c jahanam ..

Hebat kau Yona, hebat. Lari dari masalah. Tapuk tangan. Lepas ni saya kena kasi sedia fizikal dan mental menghadap madam Belina pula.

Sampai juga saya di rumah biarpun nafas d hujung2 tanduk suda , semput mau habis nafas syukur la saya tiada ampus .. palis2 , bagus2 tiada penyakit mahu cari penyakit pula odidi ..

Habis basah tshirt saya terutama di bahagian pokilok ( ketiak ) . Keluar terus aroma kari-karian. Rambut saya pun jadi balah siring malakat. Saya rasa saya bulih ikut run yang berkilo-kilometer sudah ni larian pun tidak tahu berapa kelajuan suda betul tadi tu . Tidak pandang2 lagi saya ba janji lari ..

Palan2 kaki saya melangkah masuk pigi dalam rumah setelah puas saya cubuk2 dan cari tahu di mana keberadaan mamy sekarang.

Ngeett!! Silaka punya pintu. Inda supporting.. mahu juga dia ngeeettttt !! Nngeeet !! Sana .. aiyaaa

MISTER SAVIOUR_COMPLETEWhere stories live. Discover now