AHMAD ASYRAF merenung skrin telefon. Lusa dah mula masuk kerja balik. Ini pun cuti sebab umminya yang mendesaknya supaya balik kampung.
"Boo!" kejut Fatimah Azzahra dari belakang. Namun Ahmad Asyraf langsung tidak terkejut dengan perbuatan adiknya itu.
"Abang ok ke? Asal muka monyok je.." usik Fatimah Azzahra. Niatnya cuma hendak bergurau senda.
"Ok je. Ha, kau pula asal balik akhir semalam?" soal Ahmad Asyraf kepada adiknya.
Fatimah Azzahra merengus perlahan. Susahnya nak sorokkan rahsia daripada semua orang dalam rumah ni. Mana taknya. Ummi selalu je beritahu abang semua kelalakuannya.
"Semalam...Zahra balik akhir sebab..urmm.." dia menunduk menghadap lantai. Sekejap sekejap wajah tampan abangnya dipandang. Ragu-ragu rasanya hendak beritahu.
"Janji dulu ngan Zahra yang abang yang tak beritahu benda ni kat ummi ngan abi.." jari kelingking dihulurkan tanda perjanjian.
"Ish, yela yela. Ada ada je la kau ni" Ahmad Asyraf membebel sebelum jari kelingkingnya juga turut menggenggam jari kelingking adiknya.
"Macam ni..Zahra kena culik.." ujarnya . Melopong habis mulut Ahmad Asyraf mendengarnya. Dia yang sedari tadi merebahkan diri di atas sofa terus duduk. Mungkin berminat untuk tahu cerita adiknya itu.
"Habis tu? Siapa yang culik kau?" soal Ahmad Asyraf yang sudah tidak senang duduk.
"Gangster kut bang..sebab baju dia sebijik macam gangster. Kalau tak gangster, mat rempit.." ujarnya.
"Ha lepaih tu macam mana hang boleh terlepas plak?" soal Ahmad Asyraf dengan loghatnya.
"Mula-mula ada seorang tengku ni culik Zahra. Zahra dijadikan barang. Lepastu dia kena lumba motorsikal dengan mamat sebelah dia tu. Kalau mamat sebelah tu menang, dia akan dapat Zahra sebagai hadiah" panjang lebar Fatimah Azzahra bercakap. Abangnya setia mendengar.
"Kenapa la manusia zaman ni bodoh sangat? Ada ke patut kau ni dijadikan hadiah." ujarnya sendirian tetapi Fatimah Azzahra masih dapat mendengarnya.
"Ha lepastu? Kalah ke mamat tu?" soal Ahmad Asyraf.
"Tak. Dia menang. Tapi dia lepaskan Zahra sebab dia tak suka bila perempuan dijadikan barang..so, Zahra naik bas pi balik la. Habis cerita." ujar Fatimah Azzahra lagi.
"Aik? Asal mamat tu lepaskan kau?" soal Ahmad Asyraf.
Fatimah Azzahra hanya menggelengkan kepala sambil mengangkat bahu tanda dia tidak tahu.
"Kalau aku jadi dia, aku takkan lepaskan kau tau? Walaupun kau ni tak lah cantik mana orangnya.." kutuk Ahmad Asyraf .
Fatimah Azzahra membuat buka masam. Abangnya memang nak kena sekeh kepala tu kan?!
"Aku rasa menarik la cerita kau ni. Macam dalam novel je. Ha! Lain kali kaki tu jangan nak menggatal nak jalan kesitu kemari. Faham?!" membebel la lagi Ahmad Asyraf ni.
"Iya iya, Zahra faham kok" kata Fatimah Azzahra dengan loghat indonesia nya. Ahmad Asyraf hanya menggeleng.
"Tapi Zahra rasa kan, mamat tu baik lah..kalau tak, tak ada lah dia lepaskan Zahra.." ujar Fatimah Azzahra.
"Hei! Kau dengar sini eh. Mana mana pun mat rempit, semua jahat. Tak baik. Dalam pala hotak dia cuma lumba haram. Dia lepaskan kau pun sebab kau tu tak cantik. Tu pasal dia lepaskan kau" ujar Ahmad Asyraf mengutuk lagi.
Sabar je la dapat abang macam ni!
Ahmad Asyraf berdiri tegak hendak ke dapur. Tiba-tiba pulak rasa haus.
YOU ARE READING
Awekku Ayu Nak Mati !
RandomMat rempit suka gadis ayu? Memang tak lah ! Begitu juga dengan kehidupan Adham Harris. Seorang yang kaya,berada, poyo tapi satu perangai je yang pelik yang ada kat dia. Dia suka lumba haram dam merempit. Baju pun, ah malas lah nak cakap. Dia ni seor...