Dit is dus een soort van tweede dimensie naast de de andere RPG (Welcome Upper East Siders!)
De twee rpg's beïnvloeden elkaar niet en staan dus los van elkaar. Toch gaan we hier verder met de bekende karakters, maar dan 7 jaar later.Hoe komt dat ze elkaar dan niet beïnvloeden?
Heel simpel, in beide rpg's telt de regel: de dagen en uren in de rpg zijn gelijk aan die in real life.
De kans dat we nog 6 tot 7 jaar verder rp'en in die andere RPG is vrij tot zeer klein. Dus al veranderd het leven van je karakter dit jaar nog 100 keer en heeft je karakter een heel onstabiel leven. Dat wil niet zeggen dat je karakter 7 jaar later haar/zijn wilde haren niet kwijt kan zijn.
Je karakter kan in de ene RPG een drugsdealer en feestbeest zijn en 7 jaar later een gezin hebben en vast werk en geen tijd meer voor feesten.(Bij vragen pb 😉)
En voor degene die denken dat het leven stopt na de twintig, geen zorgen! Dan begint het pas!
Ja karakter kan zowel single zijn of in een relatie, verloofd, getrouwd, gescheiden. Je karakter kan naar school gaan, voor een baas werken, zelfstandige zijn, of zelfs gewoon op het geld van de ouders nog leven.
Je karakter kan zelfs met kinderen en een job nog gaan feesten enz.
Dus zoals je ziet, het leven stopt nog lang niet!Voor degene die al meedoen met de oorspronkelijke RPG:
Dit is absoluut niet verplicht. Als je hier liever niet aan meedoet en alleen in de anderen is dat ook goed.
Je mag dezelfde karakters gebruiken, maar moet je moet ze uiteraard niet allemaal gebruiken. Vind je het te verwarrend om zowel de tiener jaren als de twintigers jaren van je karakter tegelijkertijd te spelen, maar wil je hier wel actief meedoen. Dan mag je uiteraard nieuwe karakters maken. Hou rekening met de andere leeftijdgrens.
Maar misschien is dit een leuke kans voor de verwaarloosde karakters en nieuw leven te geven.Als je met andere van de RPG wilt verder gaan, spreek dit dan onderling eerst even af ;)
Je moet je karakter niet opnieuw inschrijven. Als ze hard veranderd zijn qua karakter of leven is dat leuk om in de RPG zelf te ontdekken.
Geef bij inschrijvingen gewoon even de naam en nog enkele kleine dingen die verandert zijn (zie Inschrijvingen)Voor degene die niet meedoen met de oorspronkelijke RPG, maar hier willen starten:
Dat mag natuurlijk ook!
Nieuwe karakters zijn welkom!Vul even de lijst bij inschrijvingen in. Belangrijk is dat je rekening houdt met de nieuwe leeftijdsgrens
(Ben je toch liever een 16 tot 19 jarige die bij zijn ouders woont die je niet speelt, dan raad ik aan in de andere rpg te beginnen.)Uiteraard kun je hier ook een 16 jarige spelen, maar dan moet je bijv: inwonend neefje of nichtje zijn. Geadopteerd zijn etc...
M.a.w. dus wel in een actief gezin wonen.Nieuw/ anders in deze RPG:
Er zal een hoofdstuk komen
'Dagelijks leven'
Hier zullen de beroepen staan die de karakters uitvoeren en waar andere gebruik van kunnen maken.
Bv:
Wil jou karakter van jongs af aan een bakkerij openen dan is dit zijn/haar kans.
In het hoofdstuk als de bakkerij staan met een stukje uitleg en er is een Comment waar mensen kunnen reageren. Zo heeft jou karakter werk en andere kunnen brood komen halen en voila sociale interactie!Maar ook leraren voor de scholen zijn nodig, maar ook een garagist of autodealer zal hier handig zijn.
Maar voor advocaten of architecten is er ook plaats. Er zullen vast wel problemen of scheidingen ontstaan. En mensen hebben graag een goede architect voor hun droomhuis!Op die manier gaat het dagelijks leven verder, maar komen mensen toch dagelijks met elkaar in contact.
Ik zal ook voorzien dat er vrijetijds gelegenheden zijn.
En de basic dingen die er in de stad zijn, zullen er zijn. Misschien kan je karakter daar werk zoeken. Of gewoon dat bedrijf overnemen.Er komt ook een chapter voor de scholen.
Hierin zal de kleuterschool, lagere school etc staan
Maar ook enkele comments voor de ivies of andere scholen als je karakter nog studeert of opnieuw een studie erbij wilt nemen.En uiteraard blijft de al bekende stad! De plaats voor feestjes of de plaats voor gezellig samen af te spreken!
Met een park en vele andere dingen.
JE LEEST
RPG// Welcome Upper East Siders - Future
RandomHoe ziet het leven van de bekende Upper East Siders er 7 jaar later uit? (een soort van tweede dimensie naast de andere RPG. Met de bekende karakters, maar uiteraard zijn nieuwe karakters welkom!) (meer uitleg in het boek!) --> als er hier ook actie...