-الفصل الخامس -
•••◇♕◇•••
عند سلوي ووالدها
:"يابابا دا كذب ....انت متخيل إن بنتك تعمل كدا؟ " ليردف والدها :"كنت اتمني اصدقك او اصدق ان بنتي الوحيده الي ضيعت عمري عشانها متعملش كدا بس مفيش حاجه واحده تثبت العكس " لتنفي بسرعه وانفعال :"لاااا لا لا يابابا يبقي كدا انت مش واثق فيا! " ليجيب بانفعال :"اه مش واثق فيك لما كل حاجه تبقي ضدك بالشكل دا اكيد مش هثق انا مش بعد كل الي اعملو عشانك دا دا يبقي رد جميلي " لتقترب منه غاضبه :"انت مكنتش بتعملي انت كنت بتعمل عشان يتقال دا عمل وعمل وبنته مكانها بقي فين لو بتعمل فانت بتعمل عشانك لكن مش عشاني مش عشان بتحبني دا بالصدفه اني بنتك فلازم تعملي عشان شكلك فاستفدت انا تعبت منك ومن حياتك وكان لازم اوريك نتيجه الي عملتو " لتتركه وترحل علها تستطيع ان تتعافي منه ،وعله يستطيع استيعاب ما فعل بها .عاد الي بيته بهدوء ليدلف ويجدها نائمه امام احد برامج الاطفال ليضحك ويهم باغلاق التلفزيون ويتجه ليعاندها قليلاً...
كانت تنام واضعه يداها تحت رأسها وشعرها مبعثر ليلملم شعرها ويقبل كلتا وجنتاها وانفها وكان يتجه نحو شفتاها لتضحك وتبعده قليلا ولكنه انقض عليها :"اهااا... عامله نفسك نايمه؟ ياترا اعمل فيكي ايه؟... اعمل ايه؟... اعمل ايه؟ " لتضحك وتحاول الفرار ولكن هيهاتٍ يا قلبي...
ظلت محاولاته في الانقضاض عليها ومحاولاتها للفرار بمزاح الي ان ضاق زرعه ليمسكها جيدا وينقض عليها بقوه ويبتعد عنها بعد فتره :"امممم ياتري انت احلويتي كدا ليه؟.... حاسس بحاجه متغيره.. اجرب تاني كدا؟ " لتحاول الفرار منه وهو يضحك بعزوبه عليها لتسئله بهدوء :"هاااا.. عملت ايه؟ ها؟ ها؟ هاهاها؟ "ليقبلها علها تسكت :"اتنقلت فرع المهندسين و.... " لتنظر له بفضول القطه :"و ايه؟ اخلص! متعمليش فيها ام بي سي تو" ليضحك ويقف حاملا اياها :"وخدت ياهانم شهرين اجازه" ليبتسم بخبث وهو يفتح باب. الغرفه بقدمه :"هتتقطعي يالوزه" لتضحك وتمثل بطريقه مبااااااالغههههه :"ياخراااشييي هيخطفني المتوحش سارق قلووووب العذاراااااا" ليضحك وهو يضعها فوق السرير وينقض عليها :"ياعيني يابنتي ياريتها جت علي خطف" لتعلو ضحكاتهم وهمساتهم المفعمه بالحب والعشق وكلماتهم التي لاتقال بالسان....
(النهايه......قد تكون نهايه فتره في حياتهم ولكن الفترات كُثُر...🌸)
•••◇♕◇•••
نهايه فصل صغير في حياتهم
هي قصه بدون معني كُتبت في يوم حزين لرفع معنوياتي بعد ان نفدت افكاري
كل الحب❤
أنت تقرأ
خاصتي♡(نوفيلا)®
Short Storyقصه قصيره..تعالو لترو♡ فصل في حياه زوجين ❤ جميع الحقوق تعود ليⓒ احظو بيوم جميل كجمال روحكم♡ كتبت يوم 15/6/2018(اول ايام العيد) تمت الساعه 00:34 يوم 16/6/2018 نشرت 16/6/18 الساعه 15:19