2.

7 0 0
                                    

Isabels perspektiv

Skoldagen gick fort, även ifall det vad måndag. Tjejerna berättade för mig att Fanny skulle ha en fest ikväll, jag ville först inte gå men dem övertygade mig som vanligt.

"Ska vi göra oss iordning hemma hos dig?" Frågade Alva mig.

"Visst, kom till mig när ni har hämtat era grejer" svarade jag och vinkade hejdå till dem.

Jag började gå emot Jespers skåp, han slutade om ungefär fem minuter så jag var tvungen att halvspringa dit.

"Hej!" Sa jag och försökte få tillbaka min vanliga puls.

"Hej" svarade han och fortsatte lägga in böcker i sitt skåp. Jag märkte att han betedde sig annorlunda så jag frågade vad det var som hade hänt.

"Det är inget, jag lovar" svarade han och började gå mot bussen.

"Så ska du på Fannys fest ikväll?" Frågade jag honom när vi hade satt oss vid hållplatsen.

"Ja, ska du?"

"Först ville jag inte men tjejerna övertalade mig, som vanligt" suckade jag och han skrattade till.

"Så.. förmodligen kommer Jakob och Lukas vilja sova över hos oss och vi alla får ju inte plats i mitt rum, så är det okej om Lukas sover i ditt" frågade han och jag fick plötsligt en klump i halsen. Varför gjorde det mig nervös? Jag och Lukas har delat rum många gånger.

"Absolut" svarade jag honom blygt och kollade ner i marken. Sen kom vår buss så vi gick på och åkte hem.

Jespers perspektiv

Jag stod i badrummet och försökte fixa min frisyr. Jag har varit på många fester innan men denna gången kändes det annorlunda och jag fattade inte varför. Jag hörde småskratt ifrån rummet bredvid toan, jag chansade på att Alva och Jossan hade kommit hit. Jag gick ut ifrån badrummet och gick mot mitt rum.

"Hej Jesper!" Hörde jag en röst bakom mig, jag vände mig om och såg Alva.

"Hej" svarade jag och kramade om henne. Alva började i Jossan och Bells klass förra året så vi hade inte känt varandra så länge men vi hade en stark relation ändå. Vi berättar allt för varandra.

"Ska du också på festen?" Frågade hon, förmodligen för att jag var lite mer finklädd än vanligt.

"Mm" svarade jag och drog ansiktet åt sidan.

"Vad är det?" Frågade hon och la båda sina händer om mitt ansikte.

"Inget, vi kan prata om det en annan dag" svarade jag med ett litet leende och tog långsamt bort hennes händer ifrån mitt ansikte.

"Okej, du vet att jag alltid finns här för dig eller hur?"

"Jag vet" svarade jag och kramade om henne igen. Jag kollade snabbt på klockan 17:45, vi var tvungna att åka nu om vi skulle hinna till festen. Alva märkte förmodligen också att klockan var mycket för vi sa hejdå och hon halvsprang in till Bells rum.

Isabels perspektiv

Jag, Jossan, Alva, Jesper, Lukas, Jakob och flera tjejer och killar från vår skola satt på bussen och var förmodligen påväg till Fannys fest.

"Det här kommer bli så jävla kul!" Skrek Jossan vilket fick oss alla att börja skratta. Jag, Jossan och Alva hade tagit några drinkar innan vi möttes upp med dem andra.

Bussen stannade till och det var dags för oss att stiga av, huset vi stod framför var ganska stort och vitt, det var en liten stig fram till huset som var gjord av sten. Vi började sakta att gå framåt, när vi steg in i huset fick jag direkt en mugg i min hand. När jag kollade runt hade alla mina vänner försvunnit. Jag såg att killarna satt och körde snurra flaskan och tjejerna var och hämtade något att dricka.

"Hej, Isabel" hörde jag en mörk röst säga bakom mig och jag kände en hand slingra sig upp för min midja, jag vände mig om och där stod Carl. Skolans största bad boy. Han var den sliskigaste människan jag har träffat.

"Hej.." svarade jag lite svagt och tog några steg bakåt.

"Jag trodde inte du skulle vara här ikväll" sa han med ett flin och tog några steg fram för att komma närmare mig vilket bara fick mig att ta fler bakåt.

"Carl sluta, du vet att jag inte är intresserad" sa jag och la händerna på hans bröst för att putta bort honom. Med snabba steg begav jag mig till köket för att försöka få tankarna på annat. "Jag behöver verkligen något att dricka" sa jag för mig själv och tog det som stod mig närmast.

Jespers perspektiv

"Okej, det är din tur att snurra flaskan" sa Fanny till en av sina vänner. Flaskan snurrade sakta och stannade på Fanny, hennes ansikte lös upp.

"Konka" sa hon innan tjejen ens hann fråga.

"Du ska hångla med Jakob" mitt ansikte stelnade och jag kollade medans Fanny reste sig upp och satte sig i Jakobs knä. Hennes läppar började sakta komma nära hans och jag kände att jag var tvungen att gå innan jag hann se mer. Fort reste jag mig upp och tog snabba steg ut ifrån huset genom bakvägen. Plötsligt kände jag en hand på min axeln som sakta försökte vända mig om.

"Är du okej?" Jag möttes av ett par bruna ögon, Jakobs. Jag öppnade min mun för att säga något men stängde den nästan direkt efter. Han började komma närmare mig så jag tog ett steg bak när jag kände att han luktade extremt mycket alkohol.

"Jag ska nog gå hem, du och Lukas får sova över hos mig och Bell om ni vill. Ni får komma när ni känner att ni är klara här" svarade jag och började gå mot hållplatsen, efter en stund hörde jag snabba steg bakom mig.

"Jag hänger med dig hem nu" sa Jakob och log mot mig. Hans leende gjorde att hela jag blev varm, vad fan är det för fel på mig?

Isabels perspektiv

Nu var jag inne på min sjunde drink, nej åttonde eller jag vet inte jag slutade räkna efter tre. Jag hade även hittat Jossan, vi hade fortfarande inte hittat Alva men just nu brydde jag mig inte jag försökte bara få bort bilderna i mitt huvud när Carl tog på mig.

"Jossan" viskade jag till henne.

"Ja" viskade hon tillbaka och skrattade lite, hon hade inte druckit lika mycket som mig men hon var ändå påverkad.

"Jag tror jag är kär i Lukas" sluddrade jag fram och fnittrade till, "och jag måste gå på toa" fortsatte jag och började gå upp för trappan vinglandes. Jag öppnade dörr efter dörr men lyckades aldrig hitta den rätta. "Här kanske" sa jag för mig själv och ryckte upp dörren till rummet, min mun flög öppen och mina ögon fylldes med tårar. Där stod mina två bästa vänner och grovhånglade, Lukas byxor var nerdragna och Alva stod bara i underkläder. Båda vände sig mot mig snabbt och började ta upp sina kläder. Jag såg att deras läppar rörde på sig men jag hörde inte vad dem sa. Snabbt vände jag mig om och sprang så fort jag kunde, bort där ifrån.

"Shit... Bell vänta!" Hörde jag en mörk röst skrika bakom mig men jag vägrade att vända mig om. 

————————————————————————
Hoppas ni gillade kapitlet<3

XOXO

FörvirradOnde histórias criam vida. Descubra agora