* Hoofdstuk 3

192 25 8
                                    

Vanessa's POV

'Eén van de leuke dingen van zo een grote school, zijn de schoolfeesten! Jullie gaan wel heen toch?', vroeg Ryan en ik keek Michelle aan. 'Daar waren we eigenlijk nog niet over uit', antwoordde ik en Ryan keek ons met grote ogen aan. 'We kennen hier bijna niemand', voegde Michelle snel toe. Ryan kuchtte even. 'Dan is het feest daar toch de perfecte gelegenheid voor?', vroeg hij met een ondeugende glimlach en ik rolde met mijn ogen. Ik zag vanuit mijn ooghoeken dat Michelle precies hetzelfde deed. De bel klonk door de gangen en we zeiden Ryan gedag. Hij had gymnastiek, wij wiskunde. We liepen richting het lokaal en ik zuchtte diep. 'Wat is er?', vroeg Michelle terwijl ze me bezorgd aankeek. 'Ah niets, die Ryan begint gewoon puppy-gedrag te vertonen. Het is een leuke en lieve jongen, maar zodra we op school zijn krijgen we nooit de kans meer om eventjes met zijn tweeën te zijn', antwoordde ik en Michelle knikte. 'Dan gaan we daar voor zorgen, toch?', zei ze glimlachend en ik keek haar verbaasd aan. 'Hoe dan?', vroeg ik. 'Naar het feest gaan', antwoordde ze en ze wiebelde met haar wenkbrauwen. Ik barstte in lachen uit. 'We zien wel!', zei ik en we liepen het lokaal binnen.

De dag was lang en warm. In Nederland was het nu winter, ik kon me het amper voorstellen. Maar het was zo. Mijn moeder had mij een foto gestuurd van het landschap in Nederland op dat moment en werkelijk alles was wit. Als je hier naar buiten keek zag je enkel de zon, witte stranden, blauwe zeeën en groen gras. Ik waaide mezelf met een boek frisse lucht toe en luisterde naar wat de lerares vertelde. Nog tien minuten en dan waren we vrij. Ik keek naast me en zag dat Michelle bijna sliep. Zo stiekem mogelijk tikte ik haar aan en ze schrok wakker. Meteen legde ik een vinger voor mijn mond om aan te geven dat ze stil moest zijn. Ze keek me met een dankbare blik aan en ik knipoogde. Na nog tien minuten naar de saaie stem voor in het lokaal te hebben geluisterd, ging dan eindelijk de bel. We renden de school uit, op weg naar de fietsen. 'Hey dames, wat zijn de plannen vanmiddag?', hoorden we Ryan ineens achter ons vragen. Ik keek Michelle geïrriteerd aan en ze knikte even. 'Wij gaan met zijn tweeën even leuke dingen doen', antwoordde ze en ze keek Ryan glimlachend aan. 'Sweet, wat gaan we doen dan?', vroeg Ryan enthousiast. 'Nee, niet jij en ik. Zíj en ik', antwoordde Michelle en ze wees glimlachend naar mij. 'Ooh, nou dan zie ik jullie morgen', zei Ryan en hij droop af. Ik keek hem even na. Het was niet heel aardig, maar we konden niet elke dag met hem rondhangen, dat was niet goed voor onze vriendschap. 'Oke, ik heb een beslissing genomen', zei ik terwijl ik nog steeds in de richting keek waarin Ryan was verdwenen. 'Vertel', zei Michelle meteen. 'We gaan naar het feest', zei ik en ik keek haar aan. Ze knikte enthousiast en lachend reden we naar huis.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hey!

Hoofdstuk 3 alweer! Gaat snel! Maar anyway, ik hoop dat jullie het leuk vinden! Vote, comment?

Xxx - S

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 11, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Heartbreak GirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu