Lunchen inför festen

0 0 0
                                    

Mitt namn är Valerie Smith. Jag är 15 år och efter vårt sköna sommarlov så börjar jag i klass 9C. Skolmaten idag var asså på riktigt typ spya. Så jag och mitt gäng gick till vårt favorit ställe. Nån form av pizzeria som har mycket mat. Jag är typ ledaren i vårt gäng. Alla gör som jag säger och lyssnar alltid på mig. Låt mig göra en snabb introduktion till alla mina tjejer.

Callie Hastings: den rika brunetten. Hon är ensam barn och hennes föräldrar är skit rika och dom brukar åka på semester och då får Callie oftast hela huset för sig själv. Hon har även fem katter. Lux, Leia, Laura, Lexie och Leona.

Sen har vi Hope Martin: den smarta blondinen. Hon har en storasyster som är favorit barnet. Holly är helt perfekt och felfri. Hope och Holly har inte en sån bra relation. Hope har två kaniner: Stacy och Tracy.

Nästa upp är Amber Kings: den omtänksamma nästan svart håriga tjejen. Ambers mamma har många psykiska diagnoser och därför får Amber ta hand om allt i deras hus. Amber är som mamman till hennes bröder Eric och Kevin.

Nästa tjej är Madison Baker: den sportiga blondinen. Maddies föräldrar brukar alltid klaga på att hon tränar "för lite". Hon spelar fotboll, tennis, innebandy och hon dansar också. Maddie har två storebröder som också är lika sportiga och hennes föräldrar tycker mer om dom än Maddie. Felix och Johannes heter dom.

Nästa är Samantha Bane: den tysta blondinen. Sam är väldigt tyst av sig. Hon är blyg och väldigt lugn och avslappnad. Hon har en lillasyster som är totala motsatsen. Hennes lillasyster heter Ellie. Dom har en hund som heter Odd Molly. Som klädesmärket. Sam äter inte jätte mycket heller.

Nästa är Faith McCall: den djurälskande brunetten. Faith bor lite mer på landet. Hon har en lillasyster som heter Melissa. Deras familj älskar djur och jobbar med djur. Dom har extremt många djur och jag kommer inte räkna upp dom. Men dom har bland annat hundar, katter, ormar, ödlor, kaniner, marsvin och sköldpaddor. Faith är också väldigt tyst och blyg.

Nästa tjej är Allison O'Neil: den blonda partypinglan: Allison lever för fester. Hennes föräldrar är ganska rika och Allison festar ofta men hennes föräldrar vet inget såklart. Hon bor centralt i ett riktigt snyggt nybyggt hus. Dom har en hund som heter Boss. Han är en schäfer.

Nästa är Cindy Hale: hon är brunett och hon är alltid i centrum av Mona och Miranda. Cindy är väldigt snäll och omtänksam mot nästan alla. Hon är väldigt försiktig med typ allt också. Hon bor i en villa på landet och har hästar. Så hon rider väldigt ofta.

Här har vi Miranda Cullen: hon är blondin och är ganska lättirriterad. Hon vill alltid vara perfekt och är lite som Cindys mamma. Hon blir alltid sur på Mona för att hon råkar alltid avslöja för mycket om något. Miranda går på ridskola och rider tillsammans med Mona och Cindy.

Nästa är Mona Swan: hon är en blond ganska korkad tjej. Men jag gillar ju henne ändå. Hon tycker om fest, mode och smink. Som sagt så rider Mona med Cindy och Miranda aka M. Mona bor i stan och hon är riktigt snäll och rolig.

Melanie Gilbert: hon har svart hår och är japansk. Hennes mamma driver en japansk sushi restaurang i China Town. Lite roligt är det ändå. Men Melanie behöver alltid hjälpa sin mamma i restaurangen.  Så hon är inte ledig jätte mycket.

Elizabeth Jonson: hon är också en riktigt partypingla. Hon är blondin också. Hennes föräldrar brukar vara bortresta och Elizabeth kallas även Betty eller B. Betty har tre hundar. Penny, Steffy och Lessie. Penny är en mops, Steffy en engelsk bulldogg och Lessie en fransk bulldogg. Jätte söta!

Tillbaka till själva historien. Jag och Callie delade på en pizza. Vi satt och åt och pratade. Jätte mysigt som vanligt och då sa Cindy.
-Förlåt tjejer, jag måste sticka. Jag måste hjälpa mamma att städa ut stallet.
Hon kramade alla och stack iväg till bussterminalen.
-Hallå, visste ni att det är Cindys födelsedag på lördag! sa Mona och log.
-Mona! väste Miranda och knuffade till henne.
-Omg! Vi borde fixa en överraskningsfest till henne! sa jag.
-Val! Du är ett geni!
-Absolut inte Valerie! Cindy vill ha dig, mig och Mona sleep over, sa Miranda strängt.
-Det är inte vad hon har sagt till mig iallafall, sa jag och log.

Till slut fick jag som jag ville. Som vanligt. På lördag kväll blir det överraskningsfest i Hopes föräldrars stuga i skogen vid sjön. Miranda ska ta med Cindy och shoppa, kolla på bio och äta frukost och lunch tillsammans. Hela dagen tills kvällen då hon ska lura med Cindy till stugan. Vi fixade dekorationer, tårta, godis, snacks, alkohol, läsk och sushi!

Jag hoppas att ni gillar min berättelse såhär långt.
Allas efternamn har jag blivit inspirerad av serier om ni undrar.
Fortsätt gärna läsa om ni tycker om den! Jag uppskattar det.
XOXO <33

Dead Or alive?Donde viven las historias. Descúbrelo ahora