"Apa yang korang nak cakap"Kata Daniel lepas beberapa saat senyap."Boleh tak kalau korang jangan bagitahu sesiapa pasal hal ni."Kata Suho.Daniel dan Hanna saling berpandangan."Wae?"Tanya mereka berdua serentak.
"Kami ni cuma menyamar sebagai manusia je..kalau semua tahu identiti kami tak ke susah.."Kata Suho."Lagi satu kami datang sini sebab nak lindungi Hanna..Sekarang korang dah tahu kan apa yang berlaku..Jackson pon dah tahu rancangan kami sekarang..so..aku harap korang boleh tolong kami dan kami akan jaga Hanna."Kata Chanyeol pula..
Mereka senyap sebab tak tahu nak cakap apa.Daniel pon tengah pening nak cakap apa.Hanna hanya tunduk."Hanna..boleh saya cakap dengan awak kat luar?"Tanya Kai.Hanna mengangkat mukanya memandang Kai.Dia mengangguk perlahan.
Daniel ingin menghalang tapi Hanna pegang tangannya dan menggeleng menandakan dia selamat.Kemudian dia berdiri dan mengikut Kai dari belakang.
Agak besar juga kawasan rumah diorang ni.Lama berjalan akhirnya Kai berhenti di satu pondok di penjuru kawasan rumah itu.Kelihatan seperti taman mini yang dihias dengan bunga dan batu ii yang cantik.Ditambahkan lagi dengan cahaya ii lampu neon yang menerangi kawasan itu.
(Pandai ii la korang imagine tempat dia macam mana.😄)
Kai mengajak Hanna duduk disebelahnya.Keadaan sunyi seketika.Hanna masih menunduk tak tahu ingin kata apa.Kai memandang Hanna disebelahnya.Dia pon masih memikirkan apa yang patut dia cakap.
"Awak marahkan saya??"Finally...Kai berkata ii selepas beberapa minit membisu."Nae??Marah??Ermm..."Hanna tidak tahu ingin kata apa.
"Mianhae..mesti awak terkejut dan takut kan bila awak dapat tahu saya ni siapa?"Kata Kai.Hanna hanya menunduk.
Kemudian Kai memegang bahu Hanna dan menggerakkan badan Hanna perlahan supaya menghadapnya.Hanna yang terkejut lantas bersuara.
"Myoya??"...
Kai tersenyum dan tangannya masih setia di bahu Hanna.
"Dengar ni..walau apapun yang awak cakap..walau awak benci saya sekalipun..but..litsen it..saya tetap akan lindungi awak..saya akan tetap protect awak..Awak dalam bahaya..so now..saya akan sentiasa ada dekat sisi awak..saya akan jaga awak..dan saya takkan biarkan sesiapa sakiti awak..arrachi??"
Hanna terdiam dengan kata ii Kai tadi.Dia hanya mampu melihat Kai yang sentiasa ada di sisinya itu."Huh..gwenchanha..mungkin awak belum biasa lagi..Jom kita masuk.."Kata Kai dan terus memegang tangan Hanna.Hanna hanya diam dan mengikut gerak geri Kai.Mereka terus masuk kedalam rumah tanpa berkata apa ii.
.
.
.
.
.Hanna datang sekolah macam biasa.Masuk je kelas ternampak EXO sudah duduk di tempat masing ii.Tapi matanya bertembung dengan mata milik Kai.Dengan cepat dia mengalihkan pandangan dan duduk di tempnya bersebelahan Jihoon.Perasaan takut masih menyelubungi dirinya.
JIHOON POV..
"Hanna!Kau ok?"Tanya aku bila nampak Hanna sedang gelisah."Ah..gwenchanha.."Kata Hanna tersenyum dekat aku."Tapi muka kau pucat..betul ke kau ok?"
Tanya aku lagi."Nan gwenchanha..don't worry ok."Kata Hanna lagi meyakinkan aku yang risau akan dirinya."Betul ni?".Hanna mengangguk kepalanya laju.
Pelik.
Ya..memang pelik..kenapa muka dia nampak pucat..tipulah kalau aku kata tak risau..
Tapi aku lagi pelik bila Hanna tak tegur langsung EXO atau Kai kat belakang dia.
Wait..diorang gaduh ke?..and aku nampak macam Hanna cuba larikan diri dari mereka..apa dah jadi ni..
Ok aku keliru sekarang ni..aku kene siasat..
YOU ARE READING
[HIATUS] LOVE WILL NEVER DIE || KAI
WerewolfCinta antara seekor wolf dan vampire. Adakah Hanna ingat semua kisah cintanya bersama kai selepas dia jadi vampire. Hmmm. Kalau nak tau, baca la cerita ni. Hope semua happy. 100% dari idea saya sendiri Tolong support k Voment sekali