Hyura pov...Dah seminggu aku macamni,cuba lari dari EXO.Kalau boleh,aku rasa macam nak pindah sekolah je.
Flashback
"Oppa terima diorang ke?"
"Oppa rasa...better Hanna terima je Kai..dia pon baik Oppa tengok..lagipon,dia cuba nak lindungi Hanna."
"Mwo!!!Terima?!Oppa biar betul!?Baik?Dia tu wolf tau!!"
"Ya..Oppa tau..tapi dia boleh jaga Hanna..protect Hanna..Oppa risaulah kalau apa ii jadi kat Hanna.."
"Taknak!Hanna taknak lah..Hanna takut.."
"Hmmm..macam mana lah nak buat Hanna percaya dengan semua ni?"
"Taknak!Hanna tetap taknak.."
End flasback
Tapi aku rasa kosong..yup..Tiba ii pulak aku rasa rindu kat diorang..Terutama sekali..
Kai..
Ishh..apa yang aku rasa ni?? Takkanlah aku fall in love kat dia kott??Arrgghh!!..apa nii!!..Kai pula setiap hari cuba nak bercakap dengan aku..Dekat dengan aku..ishh!..tolonglah jangan macamni!..
"Hanna!"
Ok..omma dah panggil..
"Hanna!"
"Nae!"
"Turun makan..omma dah masak.."
"Ok..Hanna turun.."
Aku terus bergegas turun dari tangga dan menuju ke dapur.
_
Huh...macam mana ni..apa perasaan aku kat Kai sebenarnya?? Tah dia pikir pasal aku ke tak sekarang ni..tapi dia selalu nak dekat ngan aku..eh,kejap..kenapa dengan aku ni??ishh..tak..tak..
Tanpa aku sedari..kepala aku dah tergeleng geleng serentak dengan apa yang aku fikirkan tadi.
"Ya! Hanna! Waeyo? Tergeleng sana..tergeleng sini..nasi tu tak sentuh pun..waegurae??"
Aishh..oppa ni sibuk je..
"Takde pape.. nak makan la ni."Kata aku sambil menyuapkan sesudu nasi dalam mulut aku..
"Ke..fikir pasal..tuuttt.."Kata Daniel sambil gelak terkekek kekek.
"Ha!!..Hanna fikir pasal siapa?" Isshh..Omma ni..boleh pulak fikir lain.
"Mana ada..oppa ni.."
"Hahaha...gurau..gurau.." Kata Daniel sambil menghabiskan sisa ketawanya.
Aku menjelingnya tajam.Omma dah tergeleng geleng dah..
.
.
.
.
.Arrgghhh!!! Bosan nya.....Kenapa Jihoon tak datang..sekarang ni aku duduk sorang ii kat bumbung sekolah ni..BOSAN...
Aishh..lepasni nak gi rumah Jihoon la..kenapa ek dia tak datang..
"Ha! Termenung apa tu?"
Terkejut aku bila ada orang sergah aku dari belakang..Aku pusing je nampak orang tengah senyum kat aku..
KAI!
Ok..apa dia nak ni..
"Apa awak nak?"
"Saja..temankan awak kat atas ni..tak bosan ke?"
"Tak!"
Ok..aku tipu..
"Ohh..yeke..Jihoon tak datang ek?"
"Ada nampak dia kat sini ke? Dah tahu tanya lagi." Kata aku menyampah.
Wait. Menyampah ke? Atau suka?
"Ala awak ni jgn la marah. Cuba senyum sikit." Kata Kai mendekatkan diri dia kat aku.
Ahhh jantung please la stop buat konsert BTS dalam tuuu. Ok tak. Aku tengah berdebar nii.
"Hahahahaha!" Aik dah kenapa pula Kai tiba ii gelak?
"Awak malu eh?" Kata Kai lagi sambil ketawa memandang muka aku yang dah merah.
Oh My God. MALU nya akuuuu.
"Ma-mana ada. K la. Saya nak t-turun"
"Hanna wait!" Aku pusing pandang Kai. Dia senyum lagi. Senyuman tu tak pernah lekang dari bibir dia bila bersama aku.
"Kalau kita keluar malam ni boleh tak?" Tanya Kai.
"Sorry saya busy." Tiga perkataan sahaja aku kata yang membuktikan aku taknak ikut dia.
"Please. Ada benda yang saya nak cakap kat awak." Rayu Kai.
"Ok." Aku terus mengorak langkah pergi.
"PUKUL 8 PM SAYA AMIK AWAK!!" Jerit Kai.
Fuuhh. Aku kene bersedia kalau ada apa ii yang terjadi. Hanna. Be Strong. Fighting!!
***
Wahhh dah lama saya tak update buku ni. Dah berhabuk dah. Tq epada yang sudi vote and comment. Kepada sillent reader pon tq sebab sudi baca. Nah saya belanja sikit kepada yang rindu Kai dan ahli EXO yang lain.
Teruskan vote and comment. Enjoy it!
YOU ARE READING
[HIATUS] LOVE WILL NEVER DIE || KAI
WerewolfCinta antara seekor wolf dan vampire. Adakah Hanna ingat semua kisah cintanya bersama kai selepas dia jadi vampire. Hmmm. Kalau nak tau, baca la cerita ni. Hope semua happy. 100% dari idea saya sendiri Tolong support k Voment sekali