MIANHAE KORANG SEMUA. SAYA TERTINGGAL 1 WATAK. MACAM MANALAH SAYA BOLEH TAK PERASAN. JINJJA MIANHAE.

PARK JIHOON
...Seorang manusia
...Kawan baik Hanna
...Sukakan Hanna
...Setia dengan Hanna
...Kaya***
Hope semua pembaca suka dengan cerita. Ini cerita saya yang kedua. Selamat membaca
***
"Arrgghh. Tak guna kau" Kata Kai selepas terkena satu pancaran cahaya dari Jackson.
"Haha. Macamni nak kalahkan aku. Lebih baik tak payah. Buang tenaga je." Kata Jackson lalu terus menyepak Kai hingga terpelanting jauh.
"Kai!!" Exo datang dan ternampak Kai dah tak bermaya.
Perlahan lahan mata Kai tertutup. Semua pergi ke arah Kai yang sudah rebah ke tanah itu.
"Tch! Tak guna. Aku akan datang lagi." Kata Jackson lalu bertukar menjadi kelawar dan berlalu pergi.
Exo terus membawa Kai ke istana untuk berjumpa dengan raja. Raja itu adalah ayahnya. Mereka semua ni berketurunan raja.
Lama Kai pengsan kerana kehilangan tenaga yang banyak. Kai tak pernah kehilangan tenaga sebanyak ni. Tetapi untuk menghapuskan Jackson, dia sanggup. Dalam tiga hari Kai tidak sedarkan diri. Semua dah mula risau dengan keadaan Kai begini.
"Kita mesti kena cari darah suci tu secepat yang mungkin. Sebelum Jackson dapatkan darahtu. Kai mesti jadikan gadis itu milik dia." Arah Raja.
"Ha! Gadis?" Terkejut semua.
"Ya, seorang gadis remaja. Kamu semua kena buat Kai jatuh cinta pada gadis itu." Terang Raja lagi.
"Ermm" Perlahan lahan mata Kai terbuka.
"Kai!" Terkejut semua. Kemudian semua berlari kearah katil Kai.
"Apa yang berlaku ni?" Tanya Kai kurang faham keadaannya sekarang.
"Panjang ceritanya" Kata D.O.
"Esok kamu semua dah boleh mencari darah tu." Cadang Raja.
"Nak cari di mana?" Tanya Luhan.
"Darah itu berada di Seoul dan gadis itu belajar di Seoul Arts High School. Kamu semua perlu bertukar menjadi manusia dan daftar ke sekolah itu." Terang raja wolf.
"Kenapa kita perlu pergi sana. Darah? Gadis? Untuk apa?" Kai masih kurang mengerti. Banyak persoalan yang bermain di mindanya.
"Takpe. Nanti korang terangkan kat Kai. Malam ni bersiap untuk pergi esok. Faham!" Kata raja wolf itu. Mereka semua mengangguk faham.
MALAM ITU.
"Korang. Kita nak pergi mana ni?kenapa kita bertukar jadi manusia?" Kai masih blur.
"Aduh kau ni. Banyak tanya lah. Ikut je mana kami pergi esok." Pening kepala Chanyeol dibuatnya.
"Tanya je pun, Huh!" Kai menarik muka.
"Kita mesti kena cari darah suci tu." Kata Suho.
"Hah. Darah suci? Untuk apa? Nak carik kat mana? Apa kena mengena ngan aku?" Banyak persoalan yang dilontarkan kepada Suho. Huh!terpaksalah Suho terangkan satu persatu.
"Darah suci yang mengalir pada badan seorang gadis. Kita kena dapatkan darah tu." Kata Suho.
"Untuk apa?" Terus Kai memintas.
YOU ARE READING
[HIATUS] LOVE WILL NEVER DIE || KAI
LobisomemCinta antara seekor wolf dan vampire. Adakah Hanna ingat semua kisah cintanya bersama kai selepas dia jadi vampire. Hmmm. Kalau nak tau, baca la cerita ni. Hope semua happy. 100% dari idea saya sendiri Tolong support k Voment sekali