1-Wattpad'a nasıl başladın?
- Wattpad'e, aslında bir arkadaşımın yönlendirmesiyle başladım. Kendisi, bir hikaye yazdığını ve okumamı istediğini söyledi. O şekilde giriş yaptığım sitede, bir süre sonra okumaktan sıkıldığım için yazmaya karar verdim. Üyesi olduğum başka bir fandomun, baş karakterlerinin hikayesini yazarak başlamıştım. Sonrasında bazı şeyler gelişti ve şimdi buradayım. Nurtopu gibi 2'si final yapmış, 4 farklı kurgum var. Eğer başarabilirsem biri de yolda :)
2-İlk kurguna başlarken konuyu seçmekte zorlandın mı?
-DefÖm için yazdığım ilk kurguda zorlandığımı söyleyemem. Çünkü kaldığı yerden Kiralık Aşk'ı devam ettirmiştim kendimce. Ama Bir Kadeh Siyah, çok uzun ve ağdalı bir kurgu sürecinden geçti. Aylarca kurgusunu en ince detayına kadar planladım. Onun için çok uğraştım diyebilirim.
3-Wattpad'da DefÖm adına kitap yazmaya nasıl karar verdin?
-Kiralık Aşk, DefÖm fandomun hep çok zor zamanlar geçirdiğini düşünmüşümdür. İstediğimiz ama izleyemediğimiz, kursağımızda bırakılan bir dolu hayalimiz vardı çünkü. Bir gün Wattpad'de gezinirken "Neden izleyemediklerimizi okuyamayalım?" sorusu düştü aklıma. Ben de bu şekilde, Sonsuzluğun Peşinde için kolları sıvamış oldum.
4-Hiç sıkıntıya düşüp tıkandığın zaman oldu mu?
-Olmaz olur muu? O kadar çok ki... Düzenli olarak attığım hikâyelerimi, artık sadece yazabildikçe atmaya başladım. Bazen kötü sonuçları olabiliyor ama okuyucunun anlayışı ve yazarın samimiyetiyle her şey çözülebiliyor. Bu şekilde yazmak beni zora sokmuyor ve içime sinen bölümler çıkarabiliyorum. Hem okuyucumu, hem de kendimi tatmin edebiliyorum böylece.
5-Kitaplarında oluşturduğun başarıyı bir şey ile eşleştiriyor musun?
-Aslında kalemimi çokta fazla beğendiğim söylenemez. Yani, "Yazıyorum ama neden yazıyorum, insanlara bir şeyler katabiliyor muyum?" diye düşündüğüm çok fazla zaman oldu. Ama bunları kendime her soruşumda beni ayağa kaldıranlar yine benim okuyucularım ve yakın arkadaşlarım oldular. Tıkandığım anlarda, en büyük yardımcım onlardı. Kocaman teşekkürler buradan her birine, tek tek <3
6-İnsanların senin başarını tebrik etmeleri nasıl bir duygu?
-Çok çok çok mutluluk verici bir his bana kalırsa. Benim hayallerime ortak oluyorlar, benimle seviniyorlar. Heyecanla kalemimden çıkacak kelimeleri bekliyorlar. Bu beni hem gururlandırıyor, hem de sevinçten deli ediyor. Küçücük bir kitle de olsa, milyonların sevincini veriyorlar insana.
7-Wattpad'da hangi tarz kitaplar okursun?
- Genelde Wattpad'den çok fazla okuyamıyorum ama okursam, yine benimkiler gibi DefÖm ya da ElBar kurgusu olan hikâyeleri takip etmeye çalışıyorum.
8-En büyük destekçin kim oldu?
- Kurgularımı yayımlamadan önce yorumlarına ve düşüncelerine çok güvendiğim insanlarla paylaşıyorum. Bunlardan biri Öykü, @floriisteria. Kendisi Çığlık ve Sonsuza Değin hikâyelerinin yazarı. Bir Kadeh Siyah'ı benimle birlikte kurguladı. Bana yardımlarını inkar edemem. Ayrıca Delfin'in -@sugibiisin- ve Aydan'ın - @xmorbidezza -da çok büyük destekleri oldu. Hepsi iyi ki varlar.
9-Wattpad'da ya da yayımlanmış kitapların yazarlarından örnek aldığın veya aldıkların var mı?
-Kendime örnek aldığım bir yazar ya da kitap yok. Daha çok tıkandığım anlarda kendime tekrar ettiğim bir cümle var. "Kimseyi taklit etmeyen bir yazar değil, kimsenin taklit edemediği bir yazar ol." Ama kurgularımızın temeli DefÖm ya da ElBar'a dayandığı için Elif'i büyük bir ilgiyle takip ediyorum. Bir Deli Peri olsun, FSO olsun. Hep onunkiler kadar güzel kurgularımın olmasını istemişimdir.
10-Wattpad'de en sevdiğin Deföm kurgularının isimlerini söyler misin?
Şimdi 1 tane söylesem, 2'nin hatrı kalır. 2 tane söylesem, 3'ün boynu büyük. Bu böyle uzaaar gider. Kısaca demek istediğim, yazılan her bir kurgu ayrı emektir, ayrı özeldir. Yazarın o hikâyeyi kurgularken düştüğü zorluklar, bazen de boşluklar, kurguyu daha sağlam yapmalı bana kalırsa. Her düştüğünde, öncekinden güçlü bir şekilde yeniden ayağa kalkabiliyor olmalı. Bunu başarabiliyorsa, zaten gerisi akar gider.
Sevgili Damla, tüm içtenliğin ile verdiğin cevaplar için teşekkür ederiz! Emeğinin karşılığını fazlasıyla alabileceğin bir tatil olur umarız ki! Başarılar!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
FanfictionDefÖm'ün binbir türlü halini yazan onlarca yazarın röportajının birleştiği yer.