1-Wattpad'a nasıl başladın?
-Sanalda ahbaklık kurduğum birinin önerisi üzerine kendimce bir şeyler karalamaya başladım. Wattpad ile ilgili önceden herhangi bir isteğim yoktu.
2-İlk kurguna başlarken konuyu seçmekte zorlandın mı?
- Kurgu seçimi benim için bazen izlediğim bir videoya, bazen de boş kaldığım zamanlarda düşündüğüm farklı senaryolara bakıyor. Anlık bir şey yani. Zorlanmam, aklıma gelen sahneleri yazıya dökerim. Bazen kendimi birkaç saniye içerisinde yeni bir kitap yazarak bulduğumda yanlış yapıp yapmadığımı sorgulasam da gelen yorumlarla ne kadar doğru bir konumda olduğumu anlıyorum.
3-Wattpad'da DefÖm adına kitap yazmaya nasıl karar verdin?- Diziden daha farklı senaryolara yönelmek istedim. Uzun zamandır da izlediğim tek dizi olduğu için sadece DefÖm üzerine yöneldim. Şuan için de değişen pek bir durum söz konusu değil. :)
4-Hiç sıkıntıya düşüp tıkandığın zaman oldu mu?- Çok fazla oldu hem de. Genelde günümün yarısını dışarıda geçirdiğim için hayat temposundan bir nebze sıyrılıp kalemi eline almak her ne olursa güzel bir durum. Tıkansak da illa ki bir kapı aralanıyor ve birbirinden güzel senaryo kafanda canlanıyor. Heyecan verici bir durum oluyor.
5-Kitaplarında oluşturduğun başarıyı bir şey ile eşleştiriyor Musun?-Sevmek. Yaptığın işi seversen çıkardığın emeğe karşı istekliliğin de oluşuyor ve haliyle insanları daha ne kadar tatmin edebilirim diye düşünüyorsun. Çıkan engelleri aşmaya çalışırken kendini daha da geliştiriyorsun ve bu da pozitif yansıyor. Herkesin bir stili var ve yazısını bu stil üzerine yerleştirerek başarıyı elde edebilmekte; insanın kendisini tanıyarak eylemlerini yerine getirmesi önemli.
6-İnsanların senin başarını tebrik etmeleri nasıl bir duygu?
- İlla ki gurur verici. Her emekçi kendi elinden çıkan işin alkışlamasını ister. Günlük hayattan soyutlanıp gecenin geç vakitlerine kadar yazı yazmak haliyle zor ve bizler de tabii ki emeğin karşılığını almak isteriz.
7-Wattpad'da hangi tarz kitaplar okursun?
-DefÖm kitapları okumaktayım daha çok. Elbette ki bilinen yazarların DefÖm kitaplarını da okudum fakat uzun zamandır nadir görülen, pek bilinmeyen Defne & Ömer kitaplarını okumak benim için daha heyecan verici oluyor. Bilinmeyen bir ülke keşfetmiş, o kitap bana özel yazılmış gibi. ^^
8-En büyük destekçin kim oldu?- Yakın arkadaşlarım ve sosyal medyadaki okuyucularım desteklerini esirgemediler. Hepsine tekrar teşekkürler.
9-Wattpad'da ya da yayımlanmış kitapların yazarlarından örnek aldığın veya aldıkların var mı?
-2016 Kasım'dan beri buradayım ve ilk zamanlar uygulama üzerinden çok fazla kitap okurdum. "Çok güzel bir detay olmuş." Dediğim zamanlar bazen oldu, fakat bazı zamanlar çekingeden dolayı daha farklı bir şekilde çevirdiğim halde yazmadığımı hatırlıyorum. Birebir aynısını almak elbette ki yanlış fakat etkilenip kendinden bir şeyler katmak apayrı bir durum.
10-Wattpad'de en sevdiğin Deföm kurgularının isimlerini söyler misin?-Uzun zamandır okumuyorum, okuduğum kitap sayısı da çok değil fakat Derin Aşk kitabı etkili bir kitap olmuştu benim için, okumayanlara tavsiye ediyorum.
Sevgili Buse, her şey gönlünce olsun! Seninle iletişim halinde olmak çok lezizdi, başarılar!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
FanfictionDefÖm'ün binbir türlü halini yazan onlarca yazarın röportajının birleştiği yer.