Heey allemaal, hier is hoofdstuk 3. Enjoy reading!
----------------------------------------------------------------------------------------------
*Op het feest aangekomen*
‘Heeeyy’ roept iemand naar mijn broer. ‘heeeeey, hoe is het gozer? Heb je nog lekker ge***** met die chick gisteren?’ zegt mn broer. Ik loop de kamer uit, en ga op zoek naar de tafel met eten en drinken. Bij de tafel aangekomen neem ik een cola met een klein beetje Bacardi en kijk een beetje rond. Ik zie een meisje met een groene jurk en donkerblond haar staan in haar eentje. Ze lijkt me aardig dus loop ik naar haar toe. ‘Heey , ik heet Roos. Hoe heet jij?’ vraag ik. ‘Heey, ik heet Hope. Wat een leuke jurk!’ zegt ze vrolijk. ‘Bedankt, die van jouw is ook leuk! Waarom sta je hier in je eentje?’ Ik ben hier met mijn zus maar die is verdwenen. Die zit vast weer een of andere jongen te zoenen. Heb jij broers of zussen?’ ‘Ik heb 2 oudere broers, de ene heet Tom, die is hier ook ergens, en de andere heet Thomas.’ ‘Op welke school zit jij? Ik zit volgens mij bij jou op school.’ ‘Ik zit op het Statius lyceum. Je komt me nu je het zegt bekend voor,’ zeg ik lachend. ‘Ben jij ook fan van One Direction?’ ‘jaaaaa, ze zijn geweldig! Ik ben naar hun concert geweest dit jaar.’ ‘Wauwwww, ik ben zo jaloerss’ zeg ik. ‘ik vind die jongen wel een beetje op Liam lijken,’ zegt Hope en ze wijst naar een knappe jongen met een bruine kuif, scherpe kaaklijnen en een baardje. ‘Ja inderdaad, hij is knapp. Durf jij naar hem toe te lopen?’ Hope kijkt van mij naar de jongen en weer terug. ‘Ja hoor,’ zegt ze. We lopen samen naar hem toe. Oh god, wat nu? De jongen kijkt ons aan. ‘Heey, ik ben Nick. En jullie zijn?’ zegt de knappe jongen. ‘ehhh.. ik ben Roos en zij is Hope en jij bent knap.’ Zeg ik. Oeps, wat zeg ik nou weer? Nick lacht en ik bloos, wat heeft hij een mooie lach! ‘hahahahaa , ehm bedankt. Jullie zien er ook niet slecht uit hoor.’ zegt hij glimlachend. ‘Ik wilde jullie eigenlijk een drankje aanbieden, maar zo te zien hebben julllie er nog een. Hoe oud ben jij?’ vraagt hij aan mij. ‘Ik ben 16 jaar, en jij?’ ‘ik ben 17, ik word over een paar maanden 18.’ Hij wrijft met zijn hand over de achterkant van zijn nek. ‘Achh, zo schattig, hij is verlegen. OMG, zometeen val ik nog flauw. Wauw waar gaat het heen met mij’ denk ik. ‘Wauww ik moet echt koppelaarster worden! veel plezier tortelduifjes, ik ga op zoek naar andere knappe jongens’ zegt Hope. Ik loop een stukje naar achter en trek Hope mee. Ik vraag of ze het niet erg vindt , en ze antwoord : ‘Nee joh, hij vindt jou leuker dan mij dat zie ik nu al, ik zoek wel een andere knappe jongen.’ Nadat ze dat gezegd heeft loopt ze weg. ‘Wil je met me dansen?’ vraag ik met een nog steeds rood hoofd, als ik weer naar Nick toegelopen ben. ‘Natuurlijk mevrouw, natuurlijk wil ik met je dansen. Dit liedje is een van mijn favoriete liedjes.’ (A sky full of stars, van Coldplay) Na een halfuur gedanst te hebben, lopen Nick en ik naar een bank in de hoek van de kamer om uit te rusten. Ik ga naast hem zitten en hij kijkt me raar aan. ‘Wat?’ vraag ik. ‘kom je niet bij mij op schoot zitten?’ vraagt hij met puppy ogen. ‘Okee, ik kan je puppy ogen niet weerstaan’ zeg ik lachend, en ga op zijn schoot zitten. Ik voel dat hij naar me kijkt en ik kijk hem aan. Dan buigt hij voorover en kust me. Hij vraagt om toestemming en ik geef hem die.(toestemming om te tongen) Na een minuutje stoppen we met zoenen. Wauwwww, wat kan hij geweldig zoenen!! Ik geef hem een kus op zijn wang. 'Wat voor sport doe jij?’ vraagt Nick. ‘Hockey, ik zit in B2. Wat doe jij?’ ‘Ik hockey ook,’ zegt hij en geeft me een high five. ‘En soms loop ik met een paar vrienden hard,’ zegt Nick. We kletsen en zoenen nog wat. ‘ROOSS, WAAR BEN JE???’ hoor ik ineens iemand schreeuwen, die iemand is mijn broer Tom. ‘Oh, ehm ja dat is mijn broer. Ik moet gaan.’ Zeg ik met een verdrietig gezicht. ‘Wat is je nummer? Dan kan ik je appen of bellen.’ Fluistert Nick in mijn oor. ‘ehmm geef je telefoon maar, dan geef ik mijn telefoon aan jou’ zeg ik en ik haal mijn iphone uit mijn clutch. Nadat we onze telefoons weer terug hebben, zoent hij me. Na een halve minuut stop ik en sta ik op van Nick’s schoot. Ik zwaai naar Nick, hij zwaait terug en ik loop de kamer uit. Ik loop richting Tom. ‘Ik ga nog even naar de wc hoor,’ zeg ik. Ik loop naar links een andere kamer in, als ik Hope zie staan. ‘hé, heb je zijn nummer?’ vraagt ze met een nieuwsgierige blik. ‘jaaaaa, trouwens mag ik jouw nummer ook dan kunnen we misschien een keer chillen?’ vraag ik. ‘Ja natuurlijk, we typen het wel ff in elkaars telefoon.’ Nadat we klaar zijn met het typen van onze nummers, geeft Hope me een knuffel en zwaait. Ik zwaai terug en zeg ; ‘Doegggg,’ en loop de kamer uit.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hiernaast kun je een foto zien van Tom en van Nick. (alleen als je dit op een computer leest, volgens mij)
JE LEEST
The girl...
Teen Fictionhet gaat over Roos , 16 jaar. Roos heeft bruin haar en groene ogen. Ze is een boekenwurm en een nerd. Althans zo noemt iedereen haar. Dat van 'boekenwurm' klopt wel , maar een nerd? Ze zit in een klas met heel veel stomme blonde barbies , en met hee...