~~KALUNG~~
#CIUKS
PART 1KAMPUNG SENYUM SOKMO~
"A very good morning to ME 😍!" Kata Aiera saat bangun dari katilnya. Dia bangun dan membuka tingkap biliknya. Angin menderu masuk menerpa ke atas Aiera. Aiera menarik nafas panjang dan menghembus perlahan menikmati udara pagi yang nyaman."Pagi yang indah. Huurrmm paling best kalau mandi air terjun hari ini. 😏😏" Aiera berkata-kata sendiri. Rancangannya hari ini hendak mandi air terjun di hujung kampungnya. Dia mengambil telefon dan menghantar whatsapp di group "Hot Girl's" yang hanya ada dia, dan dua orang sahabat baiknya sahaja Zahra, Raz Dania.
'Morning girlsss... wake up laa. Matahari dah naik atas kepala oii. Hahahaha 😂😂' Aiera. Selang beberapa saat masuk notify whatsapp.
'Morning too. Hey.. I'm wake up already okay. 😏' Zahra.
'Hey. Morning also. Aku pun dah bangun. Mak aku bising pagi-pagi suruh bangun. 😩' Raz
'Hahahaha bagus apa bangun awal. Kau ni malas sangat laa Raz. 😂' Aiera.
'Hahahaha. So what's the plan for today?' Zahra.
'😒😒😤😤' Raz.
'Hahahaha chill Raz. Zahra, jom mandi air terjun kat hujung kampung. Aku nak naik puncak.😁😁' Aiera.
'Wow 😍😍 you always the best leader darling. 😘😘' Zahra.
'Woii! Aku pun nak ikut 😍😍' Raz.
'Okay set kejap lagi jumpa kat jambatan pukul 8.30. Okay?' Zahra.
'Cantik. 😉😉👍👍' Aiera.
'Okay see you soon.' Zahra.
'Orait 😍' Raz.
Aiera meletakkan telefon di atas katil dan segera sediakan barangan untuk dibawa enjoy nanti. Setelah itu baru dia keluar mandi dan breakfast di dapur. Tiba-tiba muncul Meera ibu Aiera.
"Hai anak ibu? Awalnya hari ini? Kemana pula planning hari ni?" Meera. Aiera tersengih-sengih memandang ibunya.
"Selamat pagi ibu.. 😅😅 hehehe Aiera nak pergi mandi air terjun dekat hujung kampung sana dengan Zahra dan Raz." Balas Aiera.
"Hhmm yela Aiera. Hati-hati jela nanti. Jangan lasak sangat. Ingat kamu tu perempuan." Balas Meera.
"Okay ibu. 😊" balas Aiera kemudian mencium pipi ibunya.
"Aiera jalan dulu yaa. Bye." Aiera.
"Haa. Yela. Hati-hati." Meera.
"Ehh. Jangan masuk kawasan larangan dekat situ. Ingat tu." Jerit Meera.
"Okay ibu." Balas Aiera dan terus berlari semula. Meera menggelengkan kepalanya sambil melihat Aiera pergi.
"Haiihh budak ni. Ada saja perangai dia. 😌" Meera berkata-kata sendiri.
............................................................
"Mana laa minah ni. Asal berjanji dia laa paling awal. Ni dia pula lambat. 😧" Zahra membebel sambil berulang kali memerhatikan jam di tangannya.
"Haa tu dia. Punya laa lambat dia jalan. Aku dah laa ngantuk ni. 😩😩" Bebel Raz pula sambil menutup mulutnya yang asyik menguap.
"Kau ni tak benda lain. Tidur je kerja kau. 😒😒" kata Zahra geram melihat Raz yang asyik menguap dari tadi.
"Awal oii ni. Kau tengok jam. Baru 8.40 pagi tau. Kalau kat rumah ni. Aku sambung tidur balik. 😩" Balas Raz.
"Hahahaha tadi kau yang kata nak ikutkan. 😏" kata Aiera yang baru saja sampai.
YOU ARE READING
KALUNG (COMPLETE)
HorrorCerita hanyalaa rekaan semata-mata. Tiada kaitan antara yang hidup atau yang telah meninggal dunia. Jika ada persamaan, itu mungkin secara tidak sengaja. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Aiera seorang gadis remaja yang happy go lucky. Enjoy and have fun wi...