Title : KALUNG
#CIUKS
~Part 5~ [ Jangan Lepaskan!]"Membangkitkan semula??" Meera terkesima. Hilai tawa penunggu yang berada di dalam tubuh Aiera semakin kuat. Mulut Zahra terkumat kamit membaca sesuatu.
Tiba-tiba tubuh Aiera rebah. Dengan pantas Zahra mendekati Aiera. Mulutnya masih terkumat kamit. Meera dan Raz mendekati mereka.
"Raz.. kau ambilkan air suam." Kata Zahra. Raz mengangguk dan berlalu pergi. Selang seminit dia sampai dengan segelas air suam dan dihulurkan pada Zahra.
"Terima kasih." Zahra. Dia membaca sesuatu lagi dan meniup pada air tersebut. Disuakan pada bibir Aiera. Meera seakan faham apa yang dilakukan oleh Zahra. Dia menekan kedua-dua belah pipi Aiera hingga mulut Aiera terbuka. Zahra memberi Aiera minum air itu.
"Ibu. Kita angkat dia dulu. Kita bawa ke depan yaa." Kata Zahra sambil menghulurkan gelas tadi pada Raz.
"Baiklah." Meera.
"Jap. Jap.." kata Raz dan pantas berlari meletakkan gelas di meja luar dan muncul semula untuk membantu mengangkat Aiera.
"Ehh.. Raz. Kau ambil tilam nipis tu bentang dulu dekat depan. Biar aku dengan ibu yang angkat Aiera dulu." Zahra.
"Hah? Okay, okay." Kata Raz terpinga dan cepat-cepat membuat apa yang di suruh Zahra.
Zahra dan Meera pun muncul. Raz telah pun siap membentangkan tilam yang di ambilnya tadi. Mereka meletakkan Aiera perlahan-lahan dan berhati-hati.
"Ibu.. Zahra taklah pandai macam ayah. Tapi Zahra rasa apa yang Zahra buat tadi boleh bertahan sementara Zahra panggil ayah datang." Zahra mencari telefonnya. Meera hanya terdiam longlai di sisi Aiera. Zahra keluar untuk membuat panggilan telefon kepada ayahnya.
"Kenapa kamu degil sangat Aiera." Kata Meera perlahan. Air matanya menitis di pipi Aiera. Luluh hatinya melihat keadaan Aiera begitu. Aiera membuka mata perlahan-lahan.
"Ibuuu.. uhukkk.. uhukkk.. Aiera minta maaf." Aiera bersuara lemah. Badannya terasa lemas. Meera memeluk erat tubuh anaknya. Air matanya tidak berhenti mengalir.
"Aiera kena kuat. Aiera boleh lawan dia. Ibu tahu anak ibu kuat." Meera
Ibu.. Jangan lepaskan Aiera ibu. Ibu ikat Aiera pun tak apa. Tapi jangan lepaskan Aiera pada pokok tu ibu." Kata Aiera lagi. Air matanya juga mengalir laju.
"Aiera. Walau apa pun berlaku, aku tak akan lepaskan kau. Aku sayang kau Aiera. Lawanlah dia demi kami Aiera." Kata Raz pula.
"Aiera.. kau harus kuat. Kau yang paling kuat untuk melawan benda tu. Kami semua ada di sisi kau. Kami tak akan lepaskan kau." Kata Zahra pula yang baru muncul.
Mereka bertiga duduk bersama-sama Aiera sementara menunggu Leman ayah Zahra sampai. Lebih kurang dalam 15minit macam tu Leman pun sampai.
"Assalamualaikum." Leman.
"Waalaikumusalam." Jawab mereka bertiga serentak.
"Macam mana boleh jadi macam ni?" Tanya Leman sebaik saja melihat keadaan Aiera. Zahra dan Raz menundukkan kepala.
"Dia ke kawasan larangan tu abang." Jawab Meera.
"Apa?!" Leman terkejut mendengar jawapan Meera. Meera mengangguk lemah. Leman menggelengkan kepalanya dan mendekati Aiera dan duduk di sebelahnya.
"Parah ni. Susah aku nak ubatkan. Kau pun tahu kan Meera. Haiihhhh.." Leman mengeluh panjang.
"Ayahhh.. tolong Aiera.." Tiba-tiba Aiera bersuara sambil menggenggam tangan Leman yang sedang memegang tangannya tadi.
YOU ARE READING
KALUNG (COMPLETE)
HorrorCerita hanyalaa rekaan semata-mata. Tiada kaitan antara yang hidup atau yang telah meninggal dunia. Jika ada persamaan, itu mungkin secara tidak sengaja. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Aiera seorang gadis remaja yang happy go lucky. Enjoy and have fun wi...