Nieuwe buurjongen.

37 3 1
                                    

Vanuit Sharon

Pfff nog 5 minuten en dan eindelijk vrij , volgende week is de laatste week van school en dan eindelijk zomervakantie. Het dringt langzaam tot me door dat het papa weekend is en m’n humeur slaat om , ik zit nog wat te kletsen met de meiden uit m’n klas , en voor ik het weet gaat de bel. ik pak mn tas , en loop richting mijn kluisje, ik loop naar m’n vriendin waarmee ik samen ga fietsen , en loop naar mn fiets. , we kletsen wat over de dag , Wanneer ze er af moet , zeg ik haar gedag , en pak mijn oortjes en zet m’n playlist van mainstreet aan. Als ik thuis kom is er niemand thuis , en loop naar de keuken. Ik zie een briefje op tafel liggen en lees wat er op staat '' Wij zijn even weg , kan jij je broertje van school halen? ''. Ik glimlach wanneer ik het lees , want mijn broertje is m’n alles. Ik pak wat te drinken en dan moet ik al gaan om op tijd bij de school van m’n broertje te komen.

Vanuit Nathalie

Ik zit in de kantine te wachten , tot ik aan de beurt ben met mijn engels overhoring. Ik zie de ‘’ populaire’’ meisjes van de school er aan komen , en lopen mijn richting op.. ik word doodsbang en pak snel mijn telefoon , en doe alsof ik aan het praten ben met iemand. ‘’ hey sukkel , met wie ben je aan het praten? , met je ontzichtbare vrienden?’’ ‘’ haar vriendinnen lachen om haar ‘’ grapje’’ maar ik negeer dr. ‘’ HEY ik riep je , praat terug loser ‘’ en trapt tegen mijn stoel aan. Op dat moment word ik geroepen door mijn engels lerares. ‘’ Nathalie , kom je? ‘’ ik probeer op te staan, maar word tegengehouden en terug geduwd door het populaire meisje Channa. ‘’ jou krijgen we nog wel’’ zegt ze en ze loopt weg. Ik loop naar mijn leraar die inmiddels nog steeds een brief aan het lezen is. ‘’ Oh , hoii Nathalie! ‘’ hoi.. ‘’ zeg ik heel droog. ‘’ Zat je gezellig met je vriendinnen te wachten? Pff vriendinnen … Ik wil het vertellen.. maar dan twijfel ik even en zeg ik ‘’ ja haha , super gezellig’’ en zet een fakesmile op.

Vanuit Janouk

Janouk lieverd ga je even boodschappen doen? ‘’ roept mama vanuit de keuken. Ik zucht ‘’ ik was toch een nietsnut ? Waarom zal ik dan nu wel iets doen? ‘’ Niet zo’n grote mond jij! Anders krijg je huisarrest. ‘’ pfff , ik zucht en vraag om geld en het boodschappen lijstje,  Ik pak het geld uit mama haar handen , en ze aait lief over mn hoofd. ik trek mn hoofd terug en loop richting de voordeur. Pak mn fiets uit de schuur en fiets richting de winkel. Ik haal alles wat ik nodig heb , en loop naar de kassa. ‘’ dat is dan 35,75 alstublieft. Ik reken af , en loop weer terug naar mijn fiets , en fiets naar huis toe. ‘’ Ben thuiiiiis. En leg de boodschappen op de tafel neer. ‘’ dankjewel schatje , word er gereageerd , en ik roep dat ik naar mijn kamer ga. Ik pak mn oordoppen van mn burea af en ga op mn bed liggen. Ik zet mn playlist van Mainstreet op en begin mee te nuriën. Ik zie dat ik appjes heb , en open whatsapp. een onbekend nummer en een van mn zus ik open het ; ‘’ Hey , Ga je mee shoppen als je thuis bent? , je hebt nodig nieuwe kleren nodig , want het ziet er niet meer uit’’. Ik negeer het en open de rest. ‘’ Hey dikzak, ben je al bezig met afvallen? Is aardig nodig namelijk ‘’. Ik sluit whatsapp af , en opentwitter : ‘’ pffff kut leven.. ‘’. Meteen krijg ik een tweet terug van Charonne , een super lief meisje , die ik ben leren kennen op twitter , ze is ook een mainiac. ‘’ wat is er meid? ‘’. Ik stuur haar een privé bericht met mijn telefoon nummer erin , en leg mijn mobiel weg.

Vanuit Charonne.

Ik zit achter mn telefoon ,  en ga wat scrollen door mn tl van Twitter zie ik in een keer een tweet van die andere mainiac Janouk ; pfff kut leven.. Ik reageer er direct op en begin me zorgen te maken. Ik heb gelukkig al vakantie , want ik heb mn examens gehad , en ben geslaagd. ‘’ nieuwe pb van janouk , oh even kijken wat ze zegt hier mn 06 “…”. Ik voeg haar nummer toe , en whatsapp haar.

C=charonne

J=janouk

C ; ‘’ Hey Janouk!

J; Hey..

C; Wat is er aan de hand meidd?

J; nou ja uhm ik weet niet of ik het moet vertellen , want ik stel me gewoon aan.

C; vertel maar zoals jij denkt dat het goed is ! , je stelt je heus niet aan , anders zet je toch niet voor niets dat op twitter?

J; Nou oke.. “…”

C; Wowowowow… oke hier schrik ik echt heel erg van , sterkte meid! En als er iets is wat ik voor je kan doen moet je het zeggen oke?

J; oke , dankjewel! X

Jeetje zeg .. wat schrik ik hier van.. Ach het komt wel weer goed.. mag ik hopen.

My hard life ft. Mainstreet.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu