CHAPTER-4(PERSEMBUNYIAN)

40 4 3
                                    


Author POV

Selepas Aida memukul zombie ii dengan menggunakan kayu yang   ada di bawah meja guru lalu  berlari keluar bersama rakannya....

Aida POV

Aku memukul zombie yang ada dengan kemahiran yang aku belajar dari kecik daripada moyang aku dan berlari keluar bersama kawanku yang lain“um...ummi...ceah...cah...najwa....husna cepat jom keluar daripada kelas ni...aku tak larat nak pukul dah zombie ni "kta Aida...

~Skip keluar kelas(sis malas cerita)

Author POV

Selepas keluar daripada kelas, terdengar suarab yang meminta  pertolongan iaitu Aizat yang akibatnya tersangkut di meja antara meja Hanif Dan mejanya....Fatehah yang melihat keadaan aizat ingin menolong tetapi dia berasa Ragu....

Fatehah pov

Aku melihat aizat yang tersangkut tapi aku kesian tengok dia perlu ka aku tolong day katanya dalam hati.Akan tetapi kelas hampir dipenuhi dengan zombie aku tidak mampu untuk berlawan jadi aku ambik keputusan untuk memberitahu kawan aku sama ada ingin menyelamat atau tidak.

author pov

"hampa nak tolong tak aizat. aku kesian la" kata Fatehah
"tak payah la dia bukan penting pon , lagi pon banyak zombie kat sana" kata Niaa.
Alangkah berat hati kami untuk meninggalkan Aizat yg dikerumuni oleh zombie, dengan peluang yang ada kami  mempercepatkan langkah untuk melarikan diri dari kelas dan pergi ke tempat yang lebih selamat tetapi keadaan menjadi huru hara kerana di koridor dipenuhi dengan zombie lalu aku terdengar suara Aizat menjerit akibat digigit oleh Hanif... Kami mengambil keputusan untuk berlawan dengan zombie.

POV FATEHAH

“Maafkan aku Aizat sebab tak selamatkan ang ...Aku menyesal dengar cakap Niaa tuu...Maafkan aku Aizat.. Semoga ang tenang di sana nanti selepas semua ni aman..."kata Fatehah  didalam hati kecilnya itu...

Wawa pov

"kalau nak pergi ke tempat selamat kita mesti redah semua zombie ni" kataku pada kawan kawan ku
"kalau macamtu aku takkan berlembut lagi dengan zombie"kata nissah
"aku pon" kata miera
"tapi kita nak pergi mana"kata miera lagi.....Sementara depa memikirkan untuk pergi ke manaa ....Tiba² mereka terdengar bunyi yang gerun seperti bunyi Zombie.....

" wei dengar tak bunyi tu "tanya Hanis kepada Wanie ..

“Yalah,bunyi tu makin lama makin dekat lahh".....jawab Wanie ..

“Kalau macam tu jom kita lari bagi cepat sikit tapi jangan keluarkan bunyi tapak kasut” kata Hanis

“Lepastu kita nak buat macam mana lagii"tanya Fatehah dengan selambanya...

Issh,kalau aku kata BODOH ang marah.Apalah nak jadi dengan ang ni Fatehah...jawab Hanis sambil menahan marah lalu dia melihat kearah kasut Fatehahh...

“Apa yang ang tengok weii" lalu Fatehah menunduk ke bawah sambil melihat kasut yaaa....kata Fatehah...

AMIERA POV

Ouh ok aku tahu....kata Miera yang setelah lama mendiami dirinyaa...

KASUT BETULKAN ..Kata Amiera kepada Hanis....

HANIS POV

Ya betul tu,kita perlu buang kasut bagi mengelakkan bunyi....jawab Hanis...

MAAFKAN SIS YE SEBAB SIS TULIS DIALOG TU DALAM BAHASA KEDAH YEE.ADA JUGA SIS TULIS BAHASA BUKU .. MAAF YE KALAU ADA SALAH DAN SILAP ...HARAP BERILAH TUNJUK AJAR KEPADA SIS YEE...SIS SEDIA MENDENGAR..sorry kalau ada typo tukan lagi  indah..

APA PON TOLONG VOTE AND KOMEN YEE...MARI KITA BERSAMA-SAMA MENGHAYATI CERITA INI. .

virus in my schoolWhere stories live. Discover now