Kp 1

1.1K 22 7
                                    

Det är 10 min kvar till klassrummet öppnas,
till dagen blir ett helvete.

Samma sak som jag går igenom varje dag.

Jag hör hur Cecilia och dom andra tjejerna snackar om mig som vanligt..

Dom trycker ihop sig 1 en grupp och fryser ut mig.

Samma ord varje gång

Även fast jag har hört dom minst 1000 Gånger gör det forfarande lika ont och höra dom.

- Jag hörde att hennes mamma lämna henne för att dricka sprit och droga ner sig själv hos hennes moster, jag har hört att hon är hos henne nu är super ner sig varje dag.

- hennes pappa drogar ju också eller? Jo han också Jag minns när jag va hemma hos henne o han var helt jävla knäpp han var så jävla äcklig så jag gick hem efter typ 15 min

det är sant Cecilia har varit hemma hos mig för typ 2 års sen när vi bar bästa kompisar..

Sen efter den dagen förändrades allting det var aldrig meningen att hon skulle se hur min pappa var..

Men Jag vet inte hur jag ska reagera längre när dom snackar så..
Bäst att inte bry sig..

Det blir bara värre när jag säger emot dom..
Jag har nog försökt minst 100 ggr

5 min innan skolan

Jag står vid dörren intill klassrummet o väntar på att fröken ska komma..

Jag hör hur Celines snacka om mig blir högre o grovare..

Jag försöker hålla inne törnarna men det är svårt..

Jag går och ställer mig vid mitt skåp och känner att ngn kastar suddgummi på mig, det är Jocke.
Det gör riktigt ont.

- Vafan gör du?!

- kastar sudd? och vad ska du göra åt det kossa.?

Jag känner hur orden skär i hjärtat på mig,

Men jag bryr mig inte.

Jag är van.

Som tur kommer fröken nu.

Våran  fröken Elisabeth är nästan omtyckt om alla..
Hon är alltid snäll och tänker alltid på alla..

Men jag endå vågar jag inte berätta till henne om vad jag går igenom varje dag i skolan och vad jag går igenom hemma..

Det blir bara krångligt och så det är bäst o låta bli.

Vad händer i mitt livWhere stories live. Discover now