Przede wszystkim - żeby napisać coś naprawdę dobrego, trzeba...
Mieć pomysł. Wiem, brzmi głupio, ale wierzcie lub nie, to właśnie na tym wykłada się większość autorów na Wattpadzie. I nie chodzi tu o to że mamy mieć to wszystko w głowie, ze szczegółami. Wystarczy zwyczajny zarys opowieści. O czym wogóle jest.
Niektórzy za pomysł uważają po prostu początek książki, jakąś scenę która wszystko rozwinie, no i niby mają rację ale prawda jest taka że większość opowiadań pisanych w ten sposób zostaje niedokończonych, czasem usuniętych - no niestety.Drugą rzeczą którą trzeba wziąć pod uwagę jest urozmaicenie.
Bez niego nasza książka będzie po prostu monotonna i nudna.
A chyba nikt nie chciałby tracić czasu na czytanie czegoś monotonnego i nudnego, prawda? I najlepiej wymyślić coś bardziej zaskakującego niż zdrada i cięcie się. To znaczy wiadomo, można i to, ale czy nie lepiej wymyślić też, lub zamiast tego - coś bardziej oryginalnego?
Nie będę tutaj podawać przykładów, spróbujcie pomyśleć sami.
Wypiszę tutaj wszystkie elementy które warto wziąć pod uwagę;•Imię bohaterki
Ile razy natrafialiście na to samo?
Wiem, że dużo. Imię to coś co powinno wyróżniać bohaterkę, a nie przypisywać do grona reszty.
Natomiast nasza Mary Sue ma (aż) cztery imiona:~Sky - ja rozumiem że to tak ładnie brzmi, niebo, wolność, latanie, ptaki, wogóle to jest już przełom kiedy Sue nazywa się Sky Blue. No comment...
~Hope - z angielskiego nadzieja.
No bo wiecie, ona ma smutną przeszłość, tyle przeciwności losów, ale ona dalej ma nadzieję, więc ktoś pomyślał że to będzie oryginalne i z filozoficzną głębią gdy dziewczyna będzie mieć imię odnoszące się do jej ważnego aspektu życia...
Tak, pomysł był zajebisty i szczerze współczuję osobie która na niego wpadła, że teraz każdy go sobie ukradł i wykorzystał. Lajf is brutal.~Rose - chyba nie muszę tłumaczyć.
~Melody - tego też.
Każde z tych imion wywodzi się z angielskiego. Niby łatwiej jest wybrać polskie imię, ale na przykład według mnie angielskie brzmią ładniej. Oczywiście może być też francuskie, włoskie i tak dalej, można też wymyślić własne.
Przede wszystkim trzeba pamiętać żeby w Polsce nie umieścić żadnej Daisy, a w Ameryce nie dawać Beaty.•Miejsce wydarzeń
Standardowo - Ameryka.
Nowy Jork, Los Angeles i tak dalej, czasem Anglia, szczególnie Londyn.
Nie mówię tutaj że najlepsza byłaby Polska - chociaż ją znamy najlepiej, bo to w końcu n a s z kraj, to jednak ten fakt nas w pewien sposób ogranicza.
Ale są też inne kraje, co nie?
I można też wogóle nie podawać miejsca. Może być n i e o k r e ś l o n e.
Albo fikcyjne. Co kto woli.•Czas wydarzeń
To już zależy od was.
To znaczy, wszystko zależy od was, ja tu tylko doradzam.
Nie musicie na siłę wciskać bohaterów w średniowiecze, serio.
Jeśli tak właśnie chcecie - ok.
A, i pamiętajcie - dostosowujcie akcję do epoki. Kiedyś spotkałam się z książką w której czas sięgał średniowiecza, a bohaterka rano "obudziła się i popatrzyła na
z e g a r e k, po czym z ulgą stwierdziła że jest jeszcze przed dwunastą i wstanie dopiero za kilka minut by u s m a ż y ć sobie omlet na
p a t e l n i.Nosz kur...
Zanim rozpoczniecie książkę dowiedzcie się trochę o czasie.
Bo francuska księżniczka nie mogła w 1789 roku udać się na spacer brzegiem jeziora.
Sorry, była wtedy rewolucja francuska i zginęłaby pod ostrzem gilotyny.I tym egzekucyjnym akcentem kończę ten rozdział. Pa.
CZYTASZ
Schematy Wattpada
SaggisticaWattpadowy poradnik pełen sarkazmu. Jeśli chcesz ulepszyć się w pisaniu a jednocześnie wiedzieć co omijać - zapraszam.