5. Bölümü okudunuz mu?
Şimdi size bir icattan bahsedeceğim... Bu icat çok eğlenceli ve de çok güzel...
Hoşunuza gider diye düşünüyorum çünkü ben çok sevdim.*Euthanasia Coaster, konsept bir çelik lunapark trenidir. Yolcularını öldürmek içın tasarlanmıştır.
*2010'da Litvanyalı mühendis Julijonas Urbonas tarafından tasarlanmış ve küçültülmüş bir örneği yapılmıştır.
*Urbonas, bu trenin başarısının 'zarif ve coşkulu' bir şekilde hayat alması olduğunu söylemiştir.
*Philadelphia Toboggan Company başkanı John Allen; Urbonas'a '24 insanı göndererek sonunda ölü olarak döndüren' bir lunapark treni yapması hakkında fikir vermiştir.
*Urbonas Allen'ın fikrini almış ve bu treni tasarlamıştır. Urbonas trenin insanları ölmeden önce bilinçsizleştireceğini söylemiştir.
*Fakat ötenazi karşıtı Care Not Killing derneği tarafından Euthanasia Coaster tartışmaya açılmıştır.
*Tren 500 metre yükseğe çıkar,(yani tren İstanbulda ki en büyük gökdelenin 3 katı yüksekliğe çıkıyor...) aşağı inerken saatte 360 km hız yapar, 7.5 km uzunluğunda raya sahiptir.
*Bu yükseklikten bırakıldığında yolcular insan bedeninin kaldırabileceğinden fazla G kuvvetine maruz kalır, bunun sonucunda yolcuların beynine giden oksijeni kestiği için ölüme sebep olur.
Bakın ;
Videoyu mutlaka izleyiniz (: