JUNGKOOK P.O.V
Dah seminggu aku dan jimin hyung bergelar suami isteri. (Good morning sayang ) kata ku sambil memberi pelukan kepada hyung (Good morning too kookie ) balas hyung ( sayang masak ape tu ?) Soal ku kepada hyung yang sedang memasak ( hyung tengah masak nasi goreng kimchi fav kookie lah ) kata hyung ( wangi nye bau nasi goreng ni sayang ) kata ku sambil mencium pipi hyung ( Ya kookie , jangan lah ciuam hyung , hyung kan tengah masak ni ) kata hyung apabila aku mencium pipi hyung yang gebu tu ( alaa.. takkan nak cium pipi isteri sendiri pun tak boleh ) kata ku lalu mengembungkan pipi ku ( boleh tapi tunggu lah lepas hyung masak ) kata hyung lalu membelai rambut ku lembut ( ok sayang) jawab ku lalu pergi ke meja makan.
Setelah 15 minit aku menunggu di meja makan akhirnya hyung keluar dari dapur dan terlihat ada dua pinggan yang berisi nasi goreng kimchi kegemaran aku di tangan hyung ( ok nah makan lah dah siap ) kata hyung sambil senyum ( thanks sayang, sayang selalu masak ape yang kookie suka ) kata ku sambil memandang ke arah hyung ( welcome kookie ) jawab hyung ( kookie!) Panggil hyung ( ye sayang ) jawab ku ( b-boleh tak h-hyung nak morning k-kiss) kata hyung lalu tunduk malu , tampa membuang masa aku pun mencium hyung dengan penuh kasih sayang dan tiba tiba ( krrrukk!) Alamak perut aku dah berbunyi ( hahaha nampak nye kookie dah lapa sangat tu ) kata hyung ketawa sebab bunyi yang tak di jangka itu ( hehehe , dah lah sayang jom makan ) kata ku untuk cover line ( hahaha ok jom ) kata hyung yang masih ketawa .
Selepas makan aku membantu hyung membasuh pinggan yang telah digunakan dan tiba tiba "plakkk!" ( ehh..sayang kenapa ni !) Aku terkejut kerana jimin hyung jatuh pengsan secara tiba tiba ( sayang bangun sayang ! ) kata ku cuba untuk mengejut kan hyung tapi tidak berhasil dan aku terus mendukung hyung kedalam kereta dan terus menuju ke hospital yang berdekatan. Sampai sahaja di hospital hyung dikejarkan ke wad kecemasan dan setelah lama menunggu doktor pun keluar ( encik ni jeon jungkook ke ) soal doktor tersebut ( ye saya jeon jungkook dan macam mana dengan isteri saya doktor) soal ku pula kepada doktor itu ( isteri kamu ok takde ape ape penyakit ,dia cuma pening sahaja ) kata doktor itu tersenyum ( dan saya nak ucap kan tahniah kepada encik karana tak lama lagi awak akan menjadi seorang ayah ) kata doktor itu sambil bersalaman dengan aku ( j-jadi isteri saya mengandung lah ) soal ku ingin kepastian ( yep isteri awak mengandung) kata doktor itu tersenyum lalu pergi dari situ " makna nya hyung akan jadi omma dan aku akan jadi appa " kata ku di dalam hati , ehh apa yang aku buat kat luar ni lalu aku masuk kedalam dan terlihat jimin hyung sudah sedar dari pengsan nye ( sayang! ) panggil ku ( kookie , kenapa hyung ade kat hospital ni? ) soal hyung ( kookie yang bawak sayang pegi hospital sebab sayang pengsan tadi ) kata ku ( ahh!! Betul ke habis tu doktor kata ape ! Hyung ade penyakit ape?) Soal hyung yang amat terkejut ( takde apa lah sayang , doktor kata sayang takde penyakit ape pun tapi sayang cuma pening je ) terang ku ( dan sayang nak tahu tak ?) Soal ku kepada hyung ( ape dia ) jawab hyung ( sayang mengandung ) bisik ku kepada hyung ( APA!!!) Jawab hyung dengan nada yang agak tinggi akibat terkejut ( betul ,sayang akan jadi omma dan kookie akan jadi appa ) kata ku dengan senyum ( t-tapi nanti kookie mesti benci hyung and mesti kookie benci baby ni sekali) kata hyung dengan nada yang sedih ( ehh.. bila masa kookie kata kookie benci baby ni , kookie rasa seronok sangat bila dapat tahu yang sayang mengandung and kookie akan sayangkan sayang sampai bila bila tak kira macam mana pun keadaan sayang sekali pun ) kata ku lalu memeluk buah hati ku . ( kookie boleh tak kookie beli kan aiskrim kat bawah ?) Soal hyung yang meminta aku membeli kan aiskrim untuk nya ( boleh sayang nak aiskrim ape? ) kata ku ( aiskrim vanila ) kata hyung ( ok ) kata ku lalu bangun dan mengatur langkah ke arah pintu bilik wad hyung ( kookie!) Panggil hyung ( ye sayang ) ( nak ikut boleh hyung rasa takut lah nak tinggal sensorang) kata hyung dengan manja ( alolo cute nye dia ni , ok jom mana lah tahu sayang nak beli apa lagi kat bawah tu ) kata ku lalu memegang tangan hyung yang kecil itu . (Sayang nak beli ape lagi ?) Soal ku ( ehmm , coklat dah ade roti jagung pun ade aiskrim vanila pun dah ade . Ahhh!! Air milo belom ambil lagi ) kata hyung lalu pergi mengambil air milo tin ( okey semua nye dah cukup ) kata hyung sambil tersenyum manja ( ok dah ni je ? ) soal ku ( yep ni je dulu ) kata hynug . Selepas sahaja membayar kesemua makanan itu aku dan hyung pun keluar dari kedai itu dan berjalan menujuk ke lif untuk balik ke wad hyung ( jungkook jimin!!!) Jerit seseorang dari belakang ( ehh omma appa ) kata ku melihat omma appa aku dan omma appa jimin berlari ke arah kami berdua ( jimin anak omma kamu okey ke doktor kata ape dan macam mana anak omma ni boleh pengsan? ) tanya omma jimin bertubi tubi ( jimin ok lah omma , jimin cuma pening je ) kata hyung dengan senyuman ( teruk sangat ke pening tu sampai boleh pengsan?) Tanya omma aku pulak ( tak lah omma jimin pun tak terasa sangat pening tu, tapi masa tengah basuh pinggan tiba tiba rasa melayang dan terus pengsan) terang hyung kepada omma aku ( ouh.. kalau macam tu ape doktor cakap lagi ) tanya appa jimin hyung pula ( ade tapi tu kite cerita kat bilik nanti ye ) kata ku kepada omma appa kami berdua . ( ahh kata dalam bilik baru nak cerita ?) Soal appa aku ( ok ok macam ni , jimin hyung pening sebab ape nak tahu ) soal ku saja untuk membuat mereka tertanya tanya ( ape dia cakap lah cepat omma nak tahu ni ) kata omma ku tak sabar ( jimin hyung mengandung) jawab ku ( APA!!) Jawab mereka serentak , omma aku dan omma jimin hyung terus memeluk hyung dengan erat kerana terlampau happy, appa aku dan appa jimin hyung pun berpelukan ( tak sabar nye omma nak dapat cucu kan puan park ) kata omma aku kepada omma jimin ( yela memang kami rasa happy sangat bile dapat tahu yang anak omma ni mengandung, ape kata nanti bile anak kamu berdua dah lahir biar omma dengan puan jeon yang jaga nak ) kata omma jimin hyung (mana boleh ni baby jimin dengan kookie jadi biar lah jimin dengan kookie yang jaga ) kata jimin hyung ( alaa takpe biar lah omma dengan omma kamu jaga kan anak kamu jimin ) pujuk omma aku ( ishh.. takpayah lah nak beria ria sangat , biar je mereka berdua yang jaga tu kan anak mereka bukan anak kite )kata appa aku ( betul saya sokong ) kata appa jimin hyung sokong ( ehmm , yela ) jawab omma jimin hyung dan omma aku serentak.
JIMIN P.O.V
YOU ARE READING
Love In School 😘^ω^ JIKOOK
Romancekisah yang menceritakan tentang dua orang namja yang di lamun cinta semasa persekolahan . Jeon Jungkook dan Park Jimin merupakan pasangan couple yang paling sweet berbanding dengan pasangan yang lain....... ( kookie tunggu sekejap!!!) jerit jimin...