adik minjung [special chapter ]

472 28 32
                                    

MINJUNG P.O.V

Aku kini telah berumur 16 tahun dah besar kan. Aku ni anak tunggal omma dn appa aku. Ramai orng kata kalau anak tunggal ni manja tapi mereka silap, aku xde lah manja macam orang cakap tu.

Tapi tulah bila jadi anak tunggal ni rasa sunyi sikit sebab duk sensorang je kat rumah. Bile siang omma sibuk kemas rumah and masak lepastu omma akan keluar dengan nenek, appa pulak keje, malam baru jumpa. Aku harap aku dapat adik sebab kawan² aku semua ade adik aku sorang je anak tunggal.

" omma!!! " jerit aku sambil lari menuruni tangga

"aigoo... Jeon Minjung jangan lari nanti jatuh " kata omma

"hehehe " senyum ku sambil garu kepala yang tidak gatal

"haa.. Ade ape panggil omma ni " tanya omma

"omma appa minjung ~" aku menggantung ayat ku

"kamu ape? " soal appa

" minjung nak adik boleh ?" tanya ku sambil menunduk kan muka

" APA!!!! " Jerit omma

" kenapa omma x boleh ke? " soal ku

" nanti appa ngan omma pikirkan ye " kata appa lalu menarik tangan omma menuju ke bilik mereka.

Aku tersenyum tengok omma ngan appa macam tu. Sweet je. Aku rasa appa nak gi buat kan adik untuk aku tu sebab tu appa tarik omma masuk bilik hihihihi~~~~.

SITUASI JUNGKOOK DAN JIMIN...

AUTHOR P.O.V

Jungkook menarik tangan jimin sehingga masuk ke bilik lalu menutup pintu dan menguncinya.

"kenapa kookie tarik hyung masuk bilik ni?" soal jimin

"sayang ~" panggil jungkook

"kenapa kookie? " soal jimin pelik

"jom bagi minjung adik " kata jungkook dengan suara yang gatal

Jimin tersenyum dan mendekati jungkook .

" ape salah nye, kite pun dah lama tak bersama " kata jimin sambil bermain dengan baju

Jungkook membaring kan tubuh jimin di atas katil dan mencium nye dengan lembut....

Maka bermula lah permainan mereka....

"sorry author tak sanggup nak tulis "...

Pagi----

Jimin terjaga dari tidur nye yang lena dan mencari sang suami di sebelah nye, tapi malang nye sang suami sudah pun bangun. Jimin melirih ke jam telifon nye yang telah menunjuk jam 6:30 pagi.

Jimin bangun dari baring nye dan mencapai baju dan seluar nye yang bersepah di lantai lalu memakai nye. Jimin mengutip baju sang suami dan bawa nye turun ke bawah.

Jimin begerak ke bilik anak nye untuk mengejut kan anak bujang nye itu. Jimin mengetuk pintu tapi tiada sahutan dari anak nye.

"sah tido lagi budak sorang ni " jimin berkata di dalam hati

Jimin memulas pintu bilik anak nye dan ternyata pintu itu tak kunci lalu jimin menolak dengan pelahan takut² anak nye terkejut. Jimin melangkah masuk ke bilik anak nye dan terlihat anak bujang nye masih lagi di buai pimpi. Jimin perlahan lahan mengahampiri anak nye.

" minjung sayang bangun mandi nanti lambat ke sekolah " kejut nye dengan lembut. Sebenarnya jimin tidak suka kasar² dengan anak nye.

"minjung bangun sayang " kata nye lagi. Tapi tiada respon dari minjung .

Love In School 😘^ω^ JIKOOKWhere stories live. Discover now