Ik ben dat meisje...

4 0 0
                                    

(De foto Is een foto van een roze vis. Ik vond die vis gewoon Cool dus ik heb er een foto van gemaakt)

Ik ben dat meisje die plotseling stopte met praten omdat ze het gevoel had dat ze mensen lastig viel.

Ik ben dat meisje dat stopte met naar school gaan, omdat ze dacht dat iedereen een hekel aan haar had.

Ik ben dat meisje die loog tegen mensen zodat ze niet kwetsbaar naar boven kwam.

Ik ben dat meisje die weg droomt, omdat ze liever in haar hoofd zit dan in de echte wereld.

Ik ben dat meisje die iedereen een kans geeft om zichzelf goed te voelen.

Ik ben dat meisje die zegt dat het pakketje niet Is aan gekomen, omdat ze te bang Is om de voordeur open te doen.

Ik ben dat meisje die zegt dat haar telefoon stuk Is,  omdat ze niet durft te bellen of op te nemen.

Ik ben dat meisje die haar lunch later eet, omdat ze niet voor andere mensen wilt eten

Ik ben dat meisje die niet op je verjaardag kwam, omdat ze te zenuwachtig Was om te komen

Ik ben dat meisje die ooit joun beste vriendin Was maar stopte met praten, omdat ze geen sociale contacten kan houden

Ik ben dat meisje die niet veel zegt, omdat ze alles overdenkt en denkt dat niemand haar mag.

Ik ben dat meisje die thuis zit, omdat ze te bang Is om naar buiten te gaan.

Ik ben dat meisje die ruzie maakt
over simpel de boodschappen doen of even een ijsje halen, omdat ze bang Is om aan de kassa te betalen.

Ik ben dat meisje die een uur met een klokhuis van een appel aan haar schooltafel zit en wacht tot dat iemand anders opstaat om wat weg te gooien.

Ik ben dat meisje die altijd met muziek over straat loopt, omdat ze denkt dat iedereen over haar praat of uitlacht.

Ik ben dat meisje waar mensen al snel klaar mee zijn, omdat ik niet sociaal ben.

Ik ben dat meisje waarvan mensen denken dat ik gewoon onzeker ben, wat niet zo Is.

Ik ben dat meisje met Social anxiety en het sucks...

...................................................................
Social anxiety is iets heel anders dan onzeker zijn. Maar sommige mensen snappen dat niet. Social anxiety is namelijk een sirieus angst storing dat je hele dagelijkse leven in de weg zit.

Je wilt dingen doen maar je kan het gewoon niet.

Je wilt naar een festival, maar dat Is gewoon te veel en dat kan je niet aan.

Je kan niet even naar het park. Of met je broertjes naar de speeltuin.

Je gaat niet even naar school want Elke schooldag voelt als een eerste schooldag.

Je kan niet op vakantie naar het buitenland, omdat je dan engels moet praten.
(Hier hebben niet veel mensen last van met Social anxiety, maar ik wel)

Of je kan niet even iets doen zonder je zelf gek te maken.

Je kan niks en je doet niks. Dus uiteindelijk berijk je ook niks.

Je krijgt het gevoel alsof je je leven verkloot en je geeft jezelf schuld van ales dat fout gaat.

Je kan hierdoor in een sirieus depressie raken.

Praat er over en zoek hulp Dat Is het belangrijkste dat je kan doen.  Het helpt echt.

Ik zit ook tegen een depressie aan door dit. en ik ga binnen kort met iemand praten. want zo door leven Is geen optie.


........................

Ja sorry het Is 00:11 en ik kon niet slapen dus ik moest wat opschrijven.
Slaap lekker xx


mijn hartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu