N

340 52 0
                                    

- Idk what to do ri8 now . Your natural beauty kill me a lots baby :) -

#💮

"Omg , seriusly? Cheesy nya fans kau ni . " Nancy aku pandang . Sticky note yang berlambak aku buang di tong sampah di kutipnya satu persatu .

"Sanggup kau selongkar sampah untuk sticky note tu ya Nancy? . " perli ku . Dia ni tak pernah tak nak sibuk dengan hal aku . Ada je dia nak menyebok .

"Ofclah . Aku kena la tahu secret admire kawan aku ni . "balasnya sambil tersengih-sengih membaca setiap petikan dikertas itu . Aku menggeleng .

"Fan? Macam psyko adalah . Ngeri tau tak? Kat mana-mana aku mesti nampak sticky note . " Adu ku berserta keluhan berat . Sudah seminggu selepas kejadian hari pertama aku mendapat sticky note dan ianya tidak berhenti hingga sekarang .

Hoodie panjangku aku sarung penuh gesa .

"Aku nak pergi cafe . Jaga Mijae baik-baik ."arahan ku dibalas anggukan perlahan Nancy yang masih tekun membaca tiap bait perkataan diatas kertas kecil itu . Aku sekali lagi menggeleng .

**********

"Americano satu dan pie walnat ."

"Note!" ucapku sepruh menjerit . Laju saja aku mengisi serbuk pek americano berserta sedikit susu kedalam mesin kopi . Sementara menunggu , aku mengambil pula dulang kecil  lalu meletakkan sekeping pie walnat diatasnya .

Kesemua hidangan aku letakkan pula keatas dulang yang ssdikit besar .

"Mika! Pesanan dah siap!"

Mika kemudian menuju ku lalu memgambil hidangan itu untuk disediakan .

"Takde pelanggan lagi ni , boleh tak kau tolong aku bersihkan meja 14 tu ?" arah Mika seraya memuncung mulut kearah meja 14 .

"Ahh , okey .Boleh je " mengambil kain lap serta febreeze , aku menuju ke meja 14 .

"Eo? Apa ni?" bila dibelek-belek aku tidak terkejut mahupun teruja .sticky note biru itu aku baca dengan malas .

-Work hard , awak . But , don't forgot to take a rest :)-

#💮

Dan kesudahannya , riwayat stcky note itu berakhir di dalam tong sampah .

-tbc-

[C]Sticky Note || na jaeмιn Where stories live. Discover now