Zvyšok cesty prebehol viac menej pokojne. Lily s Jamesom sa nakoniec na hliadkovanie tak trochu vykašľali a skončili v kupé s Remusom a Siriusom. Lily sa rozhodla, že si prečíta aspoň niečo z jej novej muklovskej knižky, ako mala pôvodne v pláne. James sa hral so svojou zlatou strelou, ktorú len on vie odkiaľ má, Remus následoval príklad Lily a čítal si a Sirius rozprával o svojich plánoch na oslavu na privítanie roku pre Chrabromil.
"A potom tam vybuchnú bomby od Zonka a my ich začarujeme tak, aby sa sformovali do tvaru hláv Záškodníkov ! Bude to skvelé! " nadšene hovoril svoje plány Sirius a James sa uchechtol. Vedel ako veľmi Sirius zbožňuje oslavy na začiatku roka, jeho konci a samozrejme, v priebehu roka. Vlastne ak by bolo na Siriusovi, chrabromilčania by nemali pokoja.
"Vážne Black? Prečo práve vaše tváre? Je to dosť narcistické. " pobavene povedala Lily a James na ňu pozrel.
"Čo sa ti na tom nepáči? Moja nádherná tvár bude vystavená všetkým a všetci sa tak budú kochať mojou dokonalosťou. " vyhlásil sebaľúbo James. Lily len pokrútila hlavou.
"A hlavne tvojou skromnosťou Paroháč. " uchechtol sa Remus spoza knihy a Lily sa k nemu pridala.
"Presne tak Paroháč. A jediný, kto je tu dokonalý som ja. To si zapamätaj. " hovoril Sirius aj meď to čo povedal nemalo nič spoločné s predchádzajúcou témou. Áno, Sirius má síce ego, ktore siaha do nekonečna a ešte ďalej, no aj tak ho všetci milujeme.
"Black, ak by si skočil z úrovne tvojho ega na úroveň tvojho IQ, vlastne by si spáchal samovraždu. " unavene povedala Lily, Remus sa uchechtol a James vyprskol. Sirius na ňu len ublížene zazrel.
"Pre Merlina, Tichošľap, netvár sa ako kyslý citrón a zober si. " povedal po asi piatich minútach Remus, keď videl ako zazerá na Lily. Podal mu obal s cukríkmi a Sirius sa zatváril ako malé dieťa.
"Si ako malý. " skonštatovala Lily, keď videla, ako si cukríky pchá do úst, dobre že nie mu z nich nepadajú.
"Tak si dajte. " povedal a hodil im balíček, keď prehltol celú dávku.
"Čo to je ? " ukázal na obal James skúmajúc ho.
"Žeby cukríky? " odpovedal mu znudene Remus.
"Ale aké? Tieto nepoznám. " povedal trochu zmätene James.
"Asi preto, lebo sú to muklovské cukríky? " odpovedala mu Lily.
"Ty ich poznáš? " opýtal sa jej doslova ohúrene a Lily len pozdvihla jedno obočie.
"Jasné že ich poznám. Pozná ich každý z muklovského sveta. " povedala, natiahla sa po balíček a zobrala si jeden.
"Ako chutia ? " pýtal sa James ako malý a Lily sa nanho pozrela, ako na úplného idiota.
"Normálne, pre Merlina. " povedala znudene a hodila mu jeden. James si ho opatrne zobral a pozorne ho skúmal.
"Vieš ho odbaliť sám alebo to mám spraviť ja ? " opýtala sa podráždene keď dve minúty bez prestania pozeral na cukrík a prevracal si ho v rukách. James na ňu zazrel, odbalil si ten prekliaty cukrík a dal si ho do úst. Doslova všetci, dokonca aj Remus vzhliadol od svojej knižky, pozorovali Jamesa s očakávaním na jeho reakciu. James sa tváril neutrálne a ostatní neustále, dobre že nie so zatajenými dychmi čakali, čo sa bude diať ďalej.
"Sú v pohode. " povedal nakoniec James a zobral si ďalšie. Lily sa akoby prebrala z tranzu, pokrútila hlavou a pomyslela si, že spoločnosť Jamesa a Siriusa jej prakticky zabíja mozgové bunky. Remus sa zase vrátil k čítaniu jeho milovanej knihy dúfajúc že ho už nik nevyruší a Sirius sa zamýšľal nad Merlin vie čím. Cesta na stanicu v Rokville už bez problémov."Lilyana! " počula Lily keď sa pomaly s Jamesom a Záskodníkmi ako poslední vliekli ku kočom s pre nich neviditeľnými testrálmi.
Lily sa unavene otočila za povedomým hlasom a keď zbadala svoju milovanú blonďatú kamarátku, po tvári sa jej rozlial široký úsmev.
"Tak ja sa tu strachujem že čo s tebou je, či žiješ, či dýchaš a ty si tu s týmito trolmi, Remus, ty nie, a nič mi nepovieš, nedáš vedieť ! " zakričala na Lily jen najlepšia kamarátka Marlene McKinnonová. Pri jej kriku sa aj Sirius s Jamesom stiahli a Remus jej len jednou rukou a nervóznym úsmevom zakýval. Tá mu s úsmevom odkývala pri čom jemu odľahlo, prezrela si svojím vražedným pohľadom Jamesa so Siriusom, ktorý ak by bol v jeho psej podobe animága, určite by stiahol chvost a s rovnakým pohľadom sa vrátila na svoju najlepšiu priateľku. Tá sa na ňu len nervózne usmiala.
"Pre Merlina, tak si mi chýbala ! " vykríkla a hodila sa na ňu pričom Lily mala problém udržať rovnováhu. Objatie jej však pevne opätovala a tak sa tam tieto dve Chrabromilčanky objímali pri koči na ktorý by mali čím najskôr nastúpiť.
YOU ARE READING
our last years
FanfictionJedna z mnohých možných verzií o tom, ako sa z Lilynej nenávisti k Jamesovi vykľula láska. Príbeh sa odohráva v poslednom siedmom ročníku a tiež pár rokov potom až do ich smrti. Snáď sa vám bude táto poviedka páčiť