2. Vo vozni Slizolinu

209 12 1
                                    

"Už som tu pani profesorka ! " dobehol do kupé a zastavil tesne pred McGonagallovou.
"Meškáte deväť minút, pán Potter. Za normálnych okolností by som vám dala trest, " prísne naňho pozrela a James sa len ospravedlňujúco usmial a sadol si k nervózne a trochu unavene vyzerajúcej Lily.
"Lenže máte šťastie pán Potter, lebo školský rok ešte nezačal. " dodala a Jamesovi odľahlo.
"Zavolala som vás kvôli vašej funkcii primusov. Nestáva sa často, že obaja primusi sú z jednej fakulty a kedže tento rok sú primusmi žiaci fakulty mojej, " povedala a zatvárila sa hrdo a pyšne, " musím vás pripomenúť, že máte ísť ostatným žiakom príkladom a správať sa podľa školského poriadku. " pri poslednej časti sa výhražne pozrela na Jamesa ktorý sa na ňu len žiarivo usmial a Lily sa naňho zamračila, buchla ho do ramena so slovami nech sa ukľudní, potom sa pozrela na profesorku a s vážnym výrazom prikývla.
"Teraz vám dám zoznam kedy, kde a koľkej budete vy a ostatní prefekti hliadkovať. Na vás dvoch je vytvoriť rozpisy nočných hliadok prw prefektov a pre vás. " povedala a vsetky papiere podala Lily na čo sa James zamračil ale nechal to bez komentára. Teraz vás chcem požiadat, aby ste hliadkovali na chodbách vo vlaku spolu s ostatnými prefektmi. A Potter! " zavolala, keď už obaja vychadzali z kupé.
"Áno profesorka? "
"Neflákajte sa. Byť primusom je veľká zodpovednosť, to vám snáď nemusím pripomínať. " povedala s prísnym pohľadom upreným na Jamesa a on preglgol. Nemal rád, keď sa naňho takto pozerala, mal pocit že mu v očiach vidí Záškodnícku mapu či kľúčik od jeho skrinky v izbe, ktorú má plnú vecí od Zonka.
"Dohliadnem naňho, pani profesorka. Nemusíte sa obávať. " povedala Lily a tiahla Jamesa za sebou.
"Spolieham na Vás, slečna Evansová. " povedala skôr pre seba McGonagallová ale Lily to počula a jemne sa usmiala. Potom už konečne obaja opustili kupé a zamierili hliadkovať.
"Kam ideš? " opýtal sa James, keď si všimol, že Lily mieri k vozňu, ktorý bol obývaný prevažne Slizolinčanmi.
"Hliadkovať. Zoberiem si tento a ty si zober Bifľomor s Chrabromilom. " povedala a už išla vstúpiť do vozňa, keď sa zrazu dvere zamkli.
"Na to zabudni! Nepôjdeš predsa do hniezda tých odporných zmijí! Ja si zoberiem Bystrohkav a Slizolin a ty ten náš a Bifľomor. " povedal James s tónom hlasu a výrazom tvare tak vážnym a zároveň ochranárskym a rozhodným, že Lily vedela, že je zbytočné odporovať.
"Dávaj si ale pozor. " povedala predtým, než James vstúpil do vozňu Hadov.

Necítil sa tam dobre. Odvšadiaľ cítil opovrhlivé pohľady.
"Humusáci tu nemajú čo robiť! " počul odniekiaľ ale nepozastavoval sa nad tým. Bol na to zvyknutý. Už sa ale tešil, ako tým zmijam navalí trest zakaždým, čo nazvú niekoho humusákom. Nakoniec to prebeiehalo celkom v poriadku. Mladší žiaci sa naňho iba opovrhlivo pozerali a tí starší občas niečo vykríkli, čo on nechal bez poznámky a obdaril ich znudeným pohľadom.
"J-ja viem. U-už sa na tom pr-pracuje. " počul odniekiaľ trochu vystrašený šepot.
"To si píš, že pracuje! Si v centre diania a ak nebudes mať nič nové o tom, čo ten starý blázon chystá, potrestá ťa ! A nás všetkých! Tak si dobre rozmysli, čo urobíš! A teraz pakuj za nimi kým..." James otvoril dvere kupé a zbadal Petera pritlačeného k stene s Regulusovým prútikom pri hrdle.
"Čo tu robíš, Humusák?! " zavrčal Regulus a odstúpil od Petra.
"Ty nezabudni čo som ti hovoril. " povedal Petrovi, ktorý sa zatriasol a James ho vytiahol von z kupé.
"Čo to malo znamenať ? " opýtal sa zamračene James a Peter sa tváril, akoby sa dopustil niečoho hrozného a snaží sa vypariť.
"Nič, Paroháč. Len sme sa rozprávali a  ..."
"S Regulusom? Zbláznil si sa? Je to Smrťožrút! " hovoril rozhorčene James.
"Zdá sa, že máš novinky Potter. Od koho? Žeby od toho krvizradcu? " pobavene sa spýtal Regulus stojaci vo dverách kupé a posnažil sa, aby dal do posledného slova čo najviac nenávisti.
"Viem toho toľko, koľko mi stačí, Regulus. A viem aj to, že s ostatnými zmijami niečo plánujete a píš si, že ja prídem na to čo. A potom pôjdeš pekne hniť do Azkabanu. A možno sa tam stretneš aj so svojím otcom. Nezavreli ho tam už? Lebo ak nie, zavrem vás tam oboch, spolu so Siriusom tam zavrieme celú vašu bláznivú rodinu ! " povedal James s pohĺadom upretým do jeho očí a srsala mu z nich nenávisť. Zazdalo sa mu, že keď spomenul jeho rodinu, zarazil sa ale ihneď to prebyl typický slizolinský úškrn.
"Som celkom zvedavý Potter, čo budeš robiť. Nemáš dôkazy. Plus, dávaj si bacha na tú svoju Humusáčku. Musím povedať, nie je na zahodenie ale v živote by som sa jej nedotkol. To ale nemôžem povedať o ostatných slizolinčanoch. " povedal s úškrnom a James strnul.
"Dotknete sa jej a zabijem vás. Všetkých. " zavrčal a pobral sa z vozňa preč. Ešte sa obzrel na miesto, kde stál vystrašene Peter no ten sa už stihol vypariť.
Regulus sa medzitým vrátil do kupé, kde bol sám a zavrel dvere, ktoré kúzlom zamkol. Unavene sa zvalil na sedadlá a prešiel si rukou po tvári. Neznášal to, ako sa správal, ale mus3l to ďalej hrať. Pred všetkými, najmä pred jeho bratom Siriusom. Sirius ním pohŕdal a on to vedel. Síce mu to bolo úprimne ľúto, stále Siriusovi neodpustil, že ho opustil. Mal vtedy pätnásť a keď Sirius doslova zdrhol z domu, celá pozornosť jeho matky a otca sa upriamila na Regulusa. Keď mal šestnásť, musel sa pridať k Voldemortovi. Vedel, že Sirius sa to dozvie a akonáhle sa tak stane, už nebude jeho bratom. Nebude mať najmenší dôvid na to, aby ho nezabil. Lenže keď sa jeho rodičia rozprávali o plánoch Temného Pána, uvedomil si, že keď sa k nemu pridal, urobil najväčšiu chybu svojho života. Nehovorili o obmedzenom výbere žiakov na Rokfort. Hovorili totiž o úplnej genocíde ! A to Regulusa vystrašilo. Tiež vedel, že sa Voldemort rozhodol prežiť za každých okolností. Jeho rodičia sa o tom rozprávali a tiež spomenuli niečo ako horcrux alebo niečo také. Regulus netušil čo to je, no keď to slovo vyslovil pred rodičmi, zatvárili sa prekvapene a nahnevane. Jeho matka zúrila. Dovtípila sa, že odpočúval a potrestala ho tak, ako zvykla trestať Siriusa. Cruciatus bola určite kliatba, ktorú nechcel už nikdy zažiť. Rozhodol sa ale zistiť o horcruxoch viac a dúfal, že o nich zistí niečo v zakázanom oddelení školskej knižnice.

Medzitým sa Lily prechádzala po vozni, kde boli najmä Bifľomorčania s Chrabromilčanmi. Bolo to tak vždy. Bystrohlav sedel so Slizolinoma Bifľomor s Chrabromilom. Ako sa tak Lily prechádzala, pristihla sa, ako premýšľa o Potterovi. Musela uznať, že síce to boli len dva mesiace čo ho nevidela, podrástol a zdal sa jej taký mužnejší. Jeho vlasy boli stále rovnaké a okuliare tak isto. Tiež si všimla, že keď sa rozpráva so svojimi priateľmi, jeho oči sú šťastné. Keď sa ale pozrie na ňu, ma v nich niečo, čo nevie identifikovať. Týmto pohľadom sa však pozerá otec Lily na jej mamu alebo sa tak zvykli na seba pozerať jej starí rodičia. Tiež sa na ňu tak pozerával Severus. To ju vydesilo. James sa totiž netajil tým, že ju má nejakým spôsobom mal rád a dával jej to viac než často najavo. Lenže prečo sa na ňu tak díval Severus? Znamená to snáď to, že by k Lily niečo cítil? Niečo iné než priateľstvo?
"Au ! " zaúpela Lily, keď do nej niekto celou silou vrazil.
"Máš si dáv.... Lily ? " opýtal sa so strachom v očiach James keď videl, že Lily zrazil na zem. Keď sa po roztržke z Regulusom vybral z vozňa preč, poveril jedného Bystrohlavského prefekta, aby hliadkoval vo vozni. Bol naštvaný na celý svet a sám nevedel prečo. Ako si ale Regulus dovoľuje čo i len zobrať Lilyne meno do úst? A čo malo znamenať to s tým, že niektorí slizolinčania  by si dali povedať ?
"Si v poriadku, James? " opatrne sa ho spýtala Lily a James sa akoby prebudil  z tranzu. Len prikývol a ťahal ju z sebou. Lily bola zmätená a nechápala čo sa deje.
"Čo to robíš? Musíme hliadkovať. Som primuska a ty primus. Mali by sme ísť ostatným príkladom a nie sa ulievať. " hovorila Lily a snažila sa Jamesovi vyvliecť. Ten sa snažil rýchlo nájsť nejaké voľné kupé. Našiel ho a rýchlo ju doňho zatiahol.
"Chceš ma znásilniť alebo čo? " opýtala sa Lily zamračene keď ju pustil.
"Čo? Nie." Zmätene povedal James a zvalil sa na celé tri sedadlá. Lily sa naňho znepokojene pozrela a sadla si oproti nemu.
"Čo sa stalo ? " opýtala sa a James sa neprítomne pozeral do stropu. Pozrel na ňu a povzdychol si.
"Keď som hliadkoval u zmijí," povedal a pri slove zmije sa Lily zamračila ale nechala to bez poznámky.
" prebiehalo to celkom v pohode. No potom som počul povedomý hlas niečo vystrašne šepkať a tak som to kupé otvoril. Bol to Červochvost a Regulus mu držal prútik pri krku. Schmatol som Červochvosta a vyviedol ho von a on zdrhol. Regulus mi ešte povedal, aby som na teba dával pozor. Niektorí slizolinčania majú na teba zálusk a možno ti aj ublížia a ...." hovoril nervózne a vystrašne James a Lily sa naňho ľútostivo pozerala.
"James, pre Merlina, ja sa o seba viem postarať. " povedala a James sa na ňu zničene pozrel. To bola jedna z vecí, ktoré ho trápili. Ta druhá bola, prečo bol Peter v Slizolinskom vozni s Regulusom.
"A o čom sa rozprával Peter s Regom? Opýtala sa Lily zvedavo. Skutočne ju to zaujímalo. James zaváhal. Nechcel ju tým zaťažovať. Plus, nič nevedel a tak by vyvolával planý poplach a zbytočne by ju tým vystrašil.
"Neviem. Ale znelo to ako by chcel nejaké informácie ale neviem o čom. Peter nič nepovedal. " zaklamal James a pozeral sa pritom do zeme. Lily si to všimla ale povedala si, že ak jej to povedať nechce, nebude naňho tlačiť.

our last yearsDonde viven las historias. Descúbrelo ahora