ik zag maar één man toen we werden weggestuurd: de kleurrijke man. Ik had denk ik iemand hem Magnus horen noemen en ik wil meer van hem weten. Ik ren naar mijn kamer en pak mijn laptop. Op mijn laptop kan ik iedere benedeling zien als ik dat wil maar ik ben nu maar naar één persoon op zoek: de vreemde maar betoverende Magnus. Ten eerste moest ik uitzoeken wat voor soort benedeling het is. Luke hoort bij de weerwolven, Raphael de vampiers en de elfen zouden niet komen dus er is maar één mogelijkheid mogelijk heksenmeester. Ik kijk op mijn laptop bij de categorie heksenmeester en er komt een hele lijst. ik zoek op Magnus en krijg als resultaat Magnus Bane de hoge heksenmeester van Brooklyn. Op de foto van Magnus staat een foto van rond de '80 en zelfs daar is hij knap.
Er word op m'n deur geklopt, ik leg snel mijn laptop weg en Jace komt binnen. 'He Alec, heb je zin om met Clary, Izzy en mij te trainen?' Vraagt Jace. 'Oke', zeg ik, ik wil wel wat afleiding denk ik bij mezelf wat afleiding van die knappe Magnus. Onderweg naar de trainingsruimte zegt Jace:' we hebben een speciale gast die ons helpt met trainen'. 'Wie dan?' 'Oh, dat ga je zelf wel zien. Izzy had opeens het idee om iemand uittenodigen.'