Del 1

44 1 0
                                    

Nu var sommarlovet slut och ett nytt år väntade för dom fyra agenterna i mi high. De gick tillsammans in i skolan och satte sig till rätta i matte salen där deras första lektion för läsåret skulle hållas. Nu började dom sista året på gymnasiet och om Stella tillät det så skulle dem få bli agenter på heltid nästa år.

Halva lektionen hade gått och ingen av agenterna hade hört att skvatt vad mrs king hade sagt. Plötsligt började deras pennor att lysa och de smet ut från klassrummet när mrs king tittade bort. De sprang mot vaktmästarens förråd och den tryckte sinn tumme mot plattan. De gick in och aneisha drog i kvasten.

När hiss dörrarna öppnades såg dem Frank och Stella stå framför bordet och samtala, eller rättare sagt bråka.

- men om du bara hade skickat filerna när ja sa till skulle det här aldrig ha hänt. Sa Stella argt.
- jag var faktist upptagen, jag gör faktist annat om dagarna än att sitta på ett kontor och skriva E- mail. Sa Frank lika argt som Stella.
- ursäkta mig, men jag moppar inte skoltoaletter i alla fall. Svarade hon.

Hallå vad är det som händer här sa aneisha. Frank och Stella tittade förvånat på agenterna.
- vad gör ni här frågade Frank.
- du skickade efter oss sa den och pekade på pennan.
Nej, det har jag inte gjort sa Frank.
- perfekt en till sak som du inte har gjort fräste Stella.
-Nu när ni är här så kan ni städa upp den här röran. Hur kan det bli såhär stökigt så här snabbt igentligen. Du har varit här i tre timmar Frank. Seriöst.
- varför är ni så surra, vad är det som har hänt sa keri.
- ingenting har hänt det är det som är problemet. Den här mannen gör ju ingenting. Sa Stella och pekade med hela armen på Frank.
- det är nog bäst om du går hem nu Stella sa tom.
- du ger inte mig order, snäste Stella. Jag bestämmer skälv att jag ska gå hem. Sa hon och dundrade iväg mot hissen.

- Vad var det med henne. Sa Dan när Stella hade lämnat basen.
- sur som vanligt sa Frank och gick mot skrivbordet och tog upp några papper.
- men vad var det egentligen ni bråkade om. Sa keri.
- ingenting sa Frank.
- komigen nu är du barnslig sa dan till Frank.
- Bra svarade han, ni kan städa upp den här röran nu s Frank och lämnade basen.
- va ska han inte hjälpa till sa tom.
- Frank värkar också vara sur idag, sa aneisha.
Det är olikt honom sa hon. Han är nästan aldrig arg och han blir defenitift aldrig arg på Stella.
- vi måste ta redda på vad som har hänt sa Keri.
- låt oss säga att det blir vårt nya uppdrag. Sa Tom.


Så det var första kapitlet.

I hope you all enjoy it också vidare.

Mi high serie åttaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang