Sade bir elbise aldım. Kahverengi kemerine uygun kahverengi şalda aldım. Annemin koşturmaları arasında ben yavaş yavaş giyindim elbisemi sonra aynı yavaşlıkta şalımı örttüm annem sürme sür diye bağırdı nedense duyup gerçekleştirmeme hastalığı başladı bende o yüzden boşverdim yarına kadar hastayım yani yarın doktora giderim dedim içimden..
-Kızım sürme çek gözlerine sana çok yakışıyor.
-Hayır anne adam beni beğenmeyecek ne diye ona süsleneyim hem günah günah.
-Arkadaşının düğününe giderken süsleniyordun şimdi görücün gelecek sen hayır diyorsun. Konuşturma beni o sürme çekilecek hızlı ol. Gelirler biraz sonra...
-Anne yaaaaa... "diye mızmızlanmaya başladım ama sonra sustum annemin çenesini çekmek mi? Allah korusun almayayım ben onu.. Sürme çektim zorunlu olarak kıyafetimi son kez kontrol ettim iyi görünüyordum..
Kapı çaldı annem koştura koştura gitti kapıyı açtı babam gelmişti. O da üstünü değiştirmeye gitti sanırım odadan çıkmadım. Telefonla uğraştım biraz annem de böreklere bakıyor falan boşuna hazırlık yani..
Kapı yine çaldı annem "geldiler geldiler"diye bağırdı. Anne beni istemeye ve alamamaya geliyorlar ne bu heyecan??
Babam da odadan çıkıyordu kapıyı açtılar ben şimdilik gitmedim yanlarına hoşgeldin falan diyorlar banane gitmiyorum bak saygısız gelin imajı çektim.
Evlenmeme planım başladı yani.
10 dakika sonra içeri dünya tatlısı bir çocuk geldi en fazla 5 yaşında olduğunu tahmin ettim.
-Merhaba ben Dilay seninle tanışalım mı? " Dedim tebessüm ederek...
-Tamaaam ben Buğra.
-Tanıştığıma memnun oldum Buğra. Oyuncaklarla oynayalım mı? Dedim. Evde oyuncak bulunduruyorum çünkü bazen komşuların çocukları gelince sıkılmalarını istemiyorum hem onlarla oyun oynamak beni mutlu ediyor..
-Oluuurr. Dedi ellerini çırparak güldü..
Bende güldüm onun bu hallerine oyuncakları dolabımdan çıkardım verdim "al bakalım sıkılırsan söyle bilgisayardan çizgi film izleriz "dedim olumlu anlamda kafasını salladı.
Birkaç dakika onu izledim sonra annem geldi kaşlarını çattı tabiki söylendi misafirlere hoşgeldin dememişim banane gelmeselerdi ben mi çağırdım sanki onları annemden kurtulmak için söyledim gelsinler diye.
Gittim misafirlerin yanına Hoşgeldiniz falan dedim kadın beni övmeye başladı. Hey!!! Ben aranan gelin diğilim!!! Bunları içimden söyledim tabiki başım eğik 15 dakika durdum kafamı kaldırınca damat adayını gördüm bana bakıyordu.
Annem kahve diye sessizce söyledi gittim mutfağa güzelce köpüklü kahve yaptım damadın kahvesine hiç acımadan tuz, kırmızı biber ve birkaç baharat koydum içemez diye düşünüp gülümsedim. İnşaallah beğenmez kahveyi gider dedim. Kahveleri servis ettim onun da kahvesini verdim nerdeyse iki dikişte içti. Bu plan suya düştü kahve bitince güldü. Gıcık şey(!)...
Ben ona bakarken babası olduğunu tahmin ettiğim adam " kısmetse olur biz anlaştığımız gibi bugün sözü yapalım Rıza Bey "dedi.
Ne!!!.. Ne!!!... Ne!!.. A-ama babamın bana sorması gerekiyordu olmadı gidiyorum. Bare birkez sözlenecem azıcık nazlansaydım baba belki vazgeçerdi? İçimdeki umut kırıntıları gitti. Ayağa kalktılar kaynanam mı oluyor neyse o teyze yüzükleri getirdi. Yüzükleri taktılar ikimizde şaşkın şaşkın babamın kurdaleyi kesmesi bekledik. Kurdale kesilince büyüklerin ellerini öptük. Anneme sonra görüşeceğiz dedim kulağına fısıldayıp..
Daha durun haftaya nişan, bir ay sonra düğünüm var beklerim sizi de.. Onları biz ağzımız açık dinledik her konuşmaya çalıstığımızda susturdular. Kaynanam az önce övüyordu şimdi konuşturmuyor.
İki saat falan herşeyi konuştular az daha diyecektim gelecekteki torununuzun ismini de düşünün ama sustum nolur nolmaz patiklere falan başlamasınlar şimdiden...
Onlar konuşurken bu adını bile bilmediğim gelecekteki kocam bana bakıp gülüyordu. Hayırdır diyecektim ama yine sustum.. Resim falan çektik hatıra olsun diye...
Onlar gitti yatsı namazını kılıp yattım tabiki söz yüzüğüme bakarak....
Ecevit'in Anlatımı...
Annemin planı var demiştim dimi. Planlarının hepsi gerçekleşti iyi de oldu ben böyle güzel bir kız görmemiştim.. Kahveyi verirken kaçamak gülüşü çok güzeldi.. Kahvenin içinde sanırım zehir vardı tadı berbattı ama o benim için o kahveyi yaptı diye iki yudumda bitirdim. Gülümsedim şaşkın şaşkın baktı bana Mavi Gözlü Melek.. Bu kadar güzel olacağını düşünmemiştim ama çok güzeldi bir anda sözlendik. Nişan ve düğün tarihimiz belli oldu şaşkındık ikimizde ama ben mutluydum.. Yarın beraber gezmeye gideceğiz onunla bir gün acaba nasıl geçireceğiz...
Bunları düşünürken uykuya daldım...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dilay
Spiritualİsminin anlamı gibi insanların gönüllerini aydınlatan bir kız... Başarılı ve insanların dikkatini çeken bir genç... Ikisi farklı dünyaları komik davranışları ile birlikteler..