Hi guys
Aq nk cerita sikit pasai life aq kat u.
Ya allah penat gila..
Bayangkan jalan dia macam naik bukit turun bukit. Ya allah penat gila. Sakit kaki do.
Pastukan, pasal makanan. Sedih gila bab ni.
Kedai banyak tak bukak sebab bulan ni bulan orng cuti sem. Kami yang masuk u ni. Utk interim dulu.
So disebabkan bilangan kedai yang sikit dan bilangan pelajar yang banyak. Ramai students termasuk aq makan maggie je. Sedih gila bhai.
Naik jemu dah aq dengan maggie
Ok. Ni hal lain lak.
Kawan.
Hampa semua pahamkan kawan tu.
Sebenarnya aku nak habaq. Pls guys appreciate your friends. Even though dia perangai cam haram but still ada dengan hang time susah dan senang.
Aq kan tak dak kawan duk sana. Kalau ada pun berapa orang ja.
Kenapa aku cakap you guys kena appreciate depa. Bila duk u nnti kan awal2 tu hampa memang tak kan ada kawan. Lain la kalau dapat u sama.
Sepanjang minggu ni aq sedar banyak benda. Satu, family kita. Kepada yang nak masuk u second intake. Aq nk pesan . Pls be nice to your parents and your siblings. Sebab apa tau. Duk sana nnti setiap malam hampa kan rasa sedih sunyi dan rasa tersisih. Serious aku cakap aq homesick teruk duk sana.
Dan pls habiskan masa hampa dengan family dan kwan. Sebab your guys need their support and love.
Dan satu tips dari aku. Bdk yang amik spm tahun bila pun yang nak masuk u. Pls mintak sama dengan kwn. Biar semua pilihan nk masuk u tu sama dengan kwn . Dpt x sama kos sama tu belakang kira. Janji hampa satu u dengan depa.
Ok aku nak hampa ambik pengajaran dari kisah aku ni.
Harini kami ada program. So program habis awal. Time tu waktu makan tengahari. Dan aku duduk tak duduk sama dengan kawan kls or roommate. Kira aku sorang ja. Aq tunggu depan dewan sorang2 kot. Nasib ada dua tiga orang jgk duk situ.
Hampa tau aku lapaq tapi aku tak dak kwan nak ajak teman makan. Saat tu aku sedar betapa indahnya hidup sekolah menengah dan ada kwan baik disisi.
Serious aku rasa terbuang. Orang lain pandang aku macam hina. Sebab aku nmpak selekeh dan x dk kwn. Yela mana ada orng pakai baju kurung dgn kasut sports.
So hampa semua dengar la nasihat aq yang tak seberapa ni. Ajak kawan amik kos sama dan luangkan masa dengan family dan kawan2.
Appreciate them before you guys regret it.
Tapi alhamdulilah, aku dapat kawan masa duk tunggu depan dewan sorang2. Dia pun macam aq. Tak dak kwan. Aku yang tegur dia.
Ohh dan kalau guys yang dapat u lain dari kwn. Dan tak dk kawan. Pls ringankan mulut senyum dan bertegur sapa. Jangan sombong dan kedekut senyuman tu. Kalau kedekut jgk. Memang kau akan forever alone. Ok tu ja.
Dan kalau rasa nasihat aku ni macam bdk manja or anything else. Lantak kau la nak dengar tau tak. Aku cakp berdasarkan pengalaman. Aku tak kisah kau nak terima atau tak.
Yes nasihat aku macam manja sebab aku memang manja. Dan aku menyesal sbb layan kwn2 aku ala kadar ja. Dan kurang luangkan msa dengan family.
Love your family and friends. Dan tak lupa jgk utk love yourself.
YOU ARE READING
Celoteh Saya
Non-Fictionluahan hati ni akan diteruskan hingga crush aku notice kewujudan aku. kah! Just for fun ..... aku bosan sebenarnya...