23

1.4K 170 154
                                    

1 bulan

Dah dekat satu bulan Haneul koma. Tak tunjukkan tanda-tanda nak sedar langsung.

Semenjak Haneul koma, Tae banyak jaga Haneul dkt wad. BTS ade yang nak ganti dia tapi Tae tetap nak jaga Haneul.

Satu sekolah dah tahu tentang Tae dgn Haneul dah berkahwin. Disebabkan Tae byk kali tak hadir ke sekolah, Suzy amik kesempatan ckp dkt cikgu pasal status Tae dan Haneul kerana dengki.

Tapi, bila family Tae dan Haneul dah explain semuanya baru pengetua Lee faham keadaan dorang. Haneul koma akibat kemalangan bulan lepas, disebabkan Haneul tanggungjawab Tae sekrang. Taehyung diberi kelonggaran utk dtg ke sekolah selama separuh waktu sekolah sahaja.

Taehyung banyak senyapkan diri dan mengadap Haneul sejak Haneul kemalangan ni. Nangis tak boleh terima ape yang dah jadi.

Hacheul dgn Puan Ko ade jenguk dorang haritu. Taehyung melutut minta maaf dkt omma Haneul bila tak dpt jaga Haneul dgn betul. Puan Ko murah hati utk tidak menganggap itu semua salah Taehyung dan faham situasi Tae dgn Haneul.

***

8:38a.m

Taehyung deside nak beli makanan dekat luar bila BTS semua kebulur. Satu hal rase fakehope kalau termenung tunggu Haneul bangun tapi tak bangun langsung.

Yang jaga Haneul sekarang Jungkook dgn Jimin. Jin ekot Tae pegi beli makanan. Rapmon tido dekat sofa. Jhope teman omma dia dekat rumah.

Jimin dengan Jungkook duduk sebelah Haneul dan masing-masing main fone bila bosan.

"Eh sial la! Nape susah sangat game ni!" Bengang Jungkook.

"Kan aku dah cakap jangan main game macam tu. Layan ML lagi best" relax Jimin.

"Tak masalahnya sekarang, dah banyak kali tau aku bagi kucing ni makan,minum,berak kencing mandi ape sume. Lepas tu boleh pulak dia tolak senang2 camtu je. Tak pikir ke hati aku ni?sedeh tau tak" Jungkook kesat air mata.

Jimin pandang Jungkook yang mental tiba-tiba.

"Boleh aku tanya?" Jimin.

"Tanya lah"

"Sepender kau ade darah ke?"

Jungkook check seluar dia.

"Takda pun. Asal?"pelik Jungkook

"Aku pikir kau period" selamba Jimin sambung main fone.

"Kejadah kau period! Agak-agak la!" Jungkook tolak kepala Jimin.

Aku kerutkan dahi bila terasa ade orang buat bising. Paling tak leh bla bila nak bukak kelopak mata aku tu punya la sakit,rasa mcm dah lama tak bukak mata.

Aku bukak mata perlahan-perlahan dan pandang sekeliling aku.

"Aku kat mana ni?" Keluh aku perlahan dan pengang kepala aku bila berdenyut.

Jungkook terlepas fone dia dan tergamam pandang Haneul yg dah sedarkan diri.

"Haneul!! Jimin! Rapmon! Haneul dah bangun!!!" Jerit Jungkook sikit dan toleh pandang Haneul balik.

STUPID FRIEND| K.T.HWhere stories live. Discover now