Avery perspektiv
-----
KL ringer som vanligt 06:20 , Uhh skola idag.. jag reser mig upp ur sängen sträcker på kroppen och går in i badrummet för att ta en varm dusch, det blöta långa blonda håret sträcker sig ner till svanken, önskar bara det var så långt när det är torrt. In smord i tvål sträcker jag mig efter telefonen som ringer " Det är Aden " jag fick lite smått panik varför ringer han mig nu halv 7 på morgonen? Jag klickade signalen och tvättade av mig det sista innan jag gick ut ur duschen för att svepa om mig handduken o börja torka. Nåväl lagom tor satte jag på mig dagens kläder som var svarta jeans med en vit Off shoulders tröja. Början på att torka håret med hårtorken hör jag telefonen ringa igen, det var Aden, jag stängde av hårtorken och svarade
Av- Hallå?
Ad- hej , Avery? Vad gör du?
Av - åh jag fixar mig , Dåra?
Ad- jaha undra bara, behöver du stjuss till skolan idag?
Av- Ehm ja... antar det
Ad- bra då hämtar jag upp dig, utan för vid 7:30.
Av- Aa okej hejdå
Ad- hej.!
Ska Aden hämta mig? Vid 7:30? Vad är kl what redan 7:12? Jag måste skynda mig med sminket! Tur nog är jag inte den som sminkar mig glamoröst, på med lite ögonbryns penna , concealer och puder så är jag klar vilket max tar 10 min bara. Jag ser mig själv i spegel o inspekterar minsta detalj , jag är Egentligen inte så ful, jag har bra kropps form, jag har ändå extremt fina kristal blåa ögon, kanske att hyn är lite blek och att jag är lite kort , 160 cm räcker inte skulle vilja vara 165 typ. Men är ändå ganska nöjd med utseendet har liksom inget att skämmas för. Mitt under allt studerande o tänkande hör jag hur en bil tutar utanför , jag går mot fönstret o tittar ut , en grå Porsche, det e Adens. Jag går ut från rummet ner för trappan mot hallen och ut genom dörren. Aden kliver ur bilen och går fram mot mig. Jag blev nervös, varför blir jag så nervös??
Jag har ingen anledning för det egentligen , jag har känt Aden sen dagis , han har alltid varit den rikare ungen som nu vuxit upp till en riktigt snygg 16 åring som går i min klass, men jag har ju inga känslor för han? Eller?
Han kramar om mig, det här va nytt han har aldrig kramat mig förut? Jag sa hej Aden o klev åt sidan, hans grepp om mig släpet o han svarade mig med ett hej, vi gick mot bilen och började köra. Jag satt stelt som vanligt o kollade ut genom fönstret. Jag kunde hela tiden se i ögonvrån hur han kollade på mig då och då. Till slut hör jag han säga "såå hur har ditt sommarlov varit?" Jag kollade mot han o sa bra , ditt ? Han svarade med en fråga "Vad har du gjort för något?"
Jag kollade ut genom fönstret igen och sa inte så mycket , mest varit hemma eller ute med Eliza och Ethan. Han kollade på mig och sa Eliza och Ethan hu? Dom är väll ett slags par inte sant? Jag nickade o sa ja det kan man säga , dom har varit på några dejter iallafall. Han kollade på mig med ett flin o sa du då? Träffar du någon just nu? Jag blev generad? Jag ? Nej ingen just nu. Inte? Svarade han förvånat, jag har hört att du höll på med någon äldre snubbe från siståret. Va vem har du hört det ifrån? Vet inte hör skvaller lite varstans. Sista biten till skolan satt jag bara tyst och tänkte för mig själv "att han hör skvaller om mig?"
Väll framme på skolan klev vi ur bilen och började gå in mot skolan men jag blev stannad av Eliza, hon kollade på Aden o frågade vad som försiggår här? Jag svarade att Aden stjussade mig till skolan. Jag vände mig om till han o sa jag måste dra men kul att se, och tack för stjussen, han nickade och gick sin väg. Eliza drog mig åt sidan och sa "du vet att han har tjej va? Han är ju tillsammans med Malin.H" va nej det visste jag inte men vad spelar för roll? Det e inte så att jag e intresserad i han eller så! Om du säger det så Avery. Kl ringde för första lektionen som var historia. Historia har aldrig varit vidare intressant men i år ska vi få en ny lärare då förra bytte skola pågrund av flytt, så jag har hopp för denna termin. Inne i klassrummet snackar alla om hur nya läraren tydligen ska var skit snygg. Vilket jag verkligen håller med om när jag ser han gå in i klassrummet. Lagom lång kanske runt 175 cm kan vara längre , brunt hår med gröna ögon , och runt 25 års åldern, Wow säger jag bara. Han inleder lektionen med att skriva sitt namn på tavlan "Jonas algberg" han tittar ut över klassen men ser ut att stanna blicken på mig, mitt ansikte börja rodna varför stirrar han på mig? Jag blir nervös, väldigt nervös, slutligen bryter han blicken och säger "Hej klassen, mitt namn är Jonas algberg jag är 26 år. Som ni vet har er gamla lärare Torbjörn bytt skola så jag ska fortsättnings vis undervisa historia för åk 9, några frågor? Inte? bra, för att lära känna alla vill jag att ni i bokstavs ordning ska säga namn, intresse och ålder, eftersom mitt namn var det enda som började på A fick jag börja, jag ställde mig upp och sa : Ehm jag heter Avery Gilbert , jag är 16 år och gillar musik och djur. Han kollade beundrans värt på mig. Tack Avery vem har vi här näst? När alls pratat skulle vi slå upp bok 5 på sida 236 för att läsa om slaverit under 1700-talet. När lektionen väl var slut och alla var påväg ut bad Jonas mig att stanna , varför visste jag inte? Hade jag gjort något fel? Han sa inget mer än "så du gillar musik? Ja svarade jag, vad lyssnar du på för sorts musik då? Ehm olika jag gillar Hov1 väldigt mycket. Hov1? Vad är det för låt? Haha det är ingen låt utan ett band , Jaha haha det visste jag inte måste lyssna på dom sen då! Haha gör det , men du jag måste gå till nästa lektion nu! Ja ja gå du syns i cafeterian? Ehm Aa visst. Vid mitt skåp kom Eliza och Ethan, Eliza frågade Jasså ska du haffa på läraren nu oxå? Va? Nej herregud! Hahah jag skojar ba med dig Avery! Haffa läraren? Sa Ethan, den nya eller? vad är det han heter Johan? Jonas? Ja Jonas. Nej Ethan eller ja det e han men nej jag haffar inte på han! Herregud nej det skulle jag aldrig göra sa jag och började gå till nästa lektion som var innan lunch. Inne i cafeterian satte jag mig med Eliza och Ethan, som vanligt pratade vi om lärarnas misstag underlektionerna som när mr grunge gjorde sönder en av stolarna när han satte sig på de. Alla misstänker att George skruvade lös nå skruvar så den skulle gå sönder men ingen vet säkert, men det skulle vara typiskt han att göra något sånt. Mitt under konversationen kommer Aden och sätter sig , jag kolla förvånat på honom. Han fråga vad det var , ska du inte sitta med Malin? Han titta på mig va? Nej hon sitter med sina tjejvänner o prata strunt, ni är mycket mer intressanta! det är klart vi är säger Eliza och skrattar. Jag kollar upp och ser Jonas han är på väg hitåt. Ska inte han sitta bland dom andra lärarna?! Hej Avery säger Jonas kan jag sitta här? Alla kollar på mig ? Jag sitter helt stum , Ethan tillägger ska du inte sitta vid lärarnas bord? Har läran ett bestämt bord? Värsta jag hört jag sitter här istället. Han satte sig mellan mig och Aden. Lunchen blev egentligen inte så dålig vi pratade en del om sommarlovet jag var mest tyst men annars var det ganska trevligt. När skoldagen var slut och jag var på väg mot skolbussen stoppade Jonas mig , hej Avery vill du ha stjuss hem? Ehm jag tänkte ta bussen det är okej, nonsens du kan åka med mig kom min bil står här borta, Ehm okej visst, vi åkte raka vägen hem till mig med bara lite små prat, till slut stannade bilen och jag klev ur för att gå in i huset. Jag gick in utan att kolla bak mot honom. Jag visste inte vad jag höll på med.
YOU ARE READING
How you are to me
Teen FictionAvery går igenom sista året på högstadiet, hon möter förälskelser för oväntade personer. Hon måste även ta sig igenom förkrossande situationer. Som tur är har hon hennes bästa vänner Eliza och Ethan som kan hjälpa henne genom dom svåra perioderna.